Ennetavate meetmete kasutamine on tervishoiureformides tähtsal kohal. Ennetamise kulusäästlikkus tugineb eeldusel, et tänu sellele paraneb töötajate heaolu ja tekib võimalus tuvastada seisundeid, mille ravimata jätmise korral on ravi
hilisemates staadiumites mitu korda kallim.
1. Kui kaalute, kas üldse ja kui, siis milliseid tervise- ja ennetusteenuseid oma organisatsiooni boonusprogrammis pakkuda või säilitada, vaadake olukorda mitme nurga alt. Teenuste kuluefektiivsus on kindlasti olulisemaid vaatenurki, aga
tähelepanu tuleks pöörata ka sellele, milline on nende mõju töötajate rahulolule,
tööl püsimisele, värbamisele ja produktiivsusele.
2. Alustage lihtsamate ja kättesaadavamate asjadega, mis on odavamad ja avaldavad suure tõenäosusega positiivset mõju. Siia alla kuuluvad näiteks tervisealase info pakkumine ja gripivaktsineerimise kulude katmine.
3. Kaaluge ergutavate stiimulite pakkumist töötajatele. See võib tähendada madalama hinnaga salati ning kallima hinnaga burgeri ja friikartulite pakkumist ettevõtte kohvikus või konkreetseid rahalisi boonuseid kaalu langetamise või suitsetamisest loobumise eest.
4. Tutvuge parimate sarnaste programmidega ja suhelge ettevõtetega, kes neid kasutavad. Küsige nendelt ettevõtetelt, mis kõige paremini toimib. Samuti uurige välja, mida teie praegused ja tulevased töötajad sooviksid. Leidke mõlemale osapoolele kasulikud lahendused, mis võimaldavad ettevõttel mitmel tasandil
kasu lõigata.
Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.
Autor: Kaisa-Kitri Niit, Urve Vilk