Kuidas panna arvamusliidrid oma firmast rääkima?

Nutikas on oma ettevõtte ümber koondada arvamusliidrid, kes aitavad kliendil ostuotsuseid teha, soovitab Suurbritannia firma Influencer50 juht Duncan Brown.

Eelmise aasta lõpul Eestis Best Marketingi korraldatud B2B konverentsil esinenud Browni hinnangul pole ajalehed, valitsus ja nõustamisfirmad piisavad mõjutajad, vaid suhted tuleb üles ehitada personaalselt.
“Arvamusliidreid tasub kasutada, et teada saada, mis on sinu kliendile oluline, ja ehitada sellele üles oma turunduskampaania,” kirjeldas Brown. Seejärel pole enam oluline, mida ise arvad, vaid see, mida arvavad sinu arvamusliidrid.  “Arvamusliider on kolmas osapool, kes mõjutab märkimisväärselt kliendi ostuotsuseid, kuid ei vastuta lõpptulemuse eest,” selgitas Brown, kelle sõnul võivad need isikud olla näiteks analüütikud, sõltumatud eksperdid, akadeemikud, ajakirjanikud või blogijad.

Tähtsusta kaasamist. Kuna B2B äri on peamiselt suhtepõhine, siis on ühistel tuttavatel ja arvamusliidritel tihti väga oluline roll, rõhutas Marketingi Instituudi juhataja Anu-Mall Naarits. “Seda teemat kajastame paljudes oma koolitustes, kus räägime nii arvamusliidrite erinevatest tüüpidest, nende äratundmise viisidest, mida nad koostöös oluliseks peavad, võimalustest nendega koostööd teha ja aidata neil oma arvamust kujundada,” rääkis Naarits.

Oma mõne aasta tagusest kogemusest nn inseneride Facebooki arendavas idufirmas GrabCAD rääkis Siim Teller. “Leidsime kiirelt 4-5 seda valdkonda kajastavat blogijat, kes kõik ka meie kasutajaks tulid ning kellele pakkusime edaspidi infot, millele teistel kasutajatel kohe juurdepääsu polnud. Nende jaoks oli ja on oluline isiklik kontakt kellegagi firmas, juurdepääs uute toodete, muutuste, arengu verstapostide infole.”

Sööda siseinfot. Sama efekti täheldab Teller ka praegu, töötades Flattris, Rootsi juurtega idufirmas, mis juurutab ühe hiirekiliga tehtavaid mikromakseid. Teller jälgib blogimaastikul ja teistes sotsiaalmeedia kanalites ilmuvaid lugusid. “Võtan blogijatega ühendust, annan neile nii-öelda “siseinfot”. Siin aitab kindlasti kaasa Flattri üldine avatus – on vähe teemasid, mida me heal meelel ei aruta.”
Kaasamine on väga oluline. “Selliste suhete loomine, eriti algfaasis ettevõtetel, lisab sisuliselt tasuta turunduskanali,” rõhutas Teller.

Säilita taset. Naarits märgib, et arvamusliidrid kui oma ala eksperdid on tavaliselt üsna keerulised koostööpartnerid. “Nad on ala vaieldamatu eksperdina oma valdkonnaga ülihästi kursis, seega on nad kriitilisemad kui tavakliendid, väljendavad sagedasti oma arvamust, tahavad end infoga kursis hoida ja säilitavad nii ka oma eksperdistaatuse,” rääkis Naarits. “Nendega koostöö on suurte võimalustega siis, kui toode või teenus, mida pakud, on tõepoolest tipptasemel ja nad leiavad selle kiiduväärse olevat, vaid sel juhul levib info nende kaudu hästi. Probleem tekib aga siis, kui toode või teenus seda ei ole, sest siis levib ka see negatiivne info väga kiiresti ja võib väga suurt kahju teha.”

Talu kriitikat. Levinud on ka tasuta toodete jagamine arvamusliidritele tingimusel, et nad seejärel oma kogemustest kirjutaksid, rääkis Best Marketing Eesti konverentside programmijuht Hando Sinisalu. “Sellisel juhul tuleb muidugi arvestada sellega, et ka negatiivsed kogemused ei jää kajastamata.”
Siim Teller on blogimaailmas hästi tuntud ka oma veebipäevikuga “Teller plõksib”, kus ta on sageli tehnikavidinaid võrrelnud ja neist kirjutanud. Ehkki praegu nimetab ta end töö tõttu Flattris pigem teisel pool lauda olijaks, kes ise valdkonna arvamusliidreid-blogijaid sõbralikus suunas mõjutab, põhineb tema enda blogikogemus ausal suhtlusel. “Nii palju, kui ma olen kirjutanud kas mulle firmade antud tehnovidinatest või ka omaalgatuslikult midagi arvustanud, pole keegi tulnud jutuga, et kuidas nii, miks sa negatiivselt kirjutasid. Aga ma olen ka alati otse välja öelnud, et kirjutan ausalt, nii nagu asi väärt on,” rääkis Teller.

Loe pikemalt tänasest Äripäveast, vVajadusel osta päevapilet või telli leht.



 

Osale arutelus

  • Ave Lepik, Urve Vilk, Birjo Must

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Eesti Vabaõhumuuseum – ajal on lugu!

Rocca al Mares, Tallinna kesklinnast kõigest 15-minutilise sõidu kaugusel asub imeline paik – Eesti Vabaõhumuuseum. Ürituste korraldamiseks leiab siit erinevaid peo- ja seminariruume, kauni looduskeskkonna ning meeliülendavad maitseelamused.

Pidupäev Hestia Hotel Laulasmaa Spa's

Laulasmaa loodus on maagiline. Just siit on ammutanud inspiratsiooni maailma enim mängitud kaasaegne helilooja Arvo Pärt ja just siin on seetõttu 2018. aasta sügisel avanemas muusikasõprade meka – Arvo Pärdi Keskus. Kust siis veel ammutada häid mõtteid, kui mitte Laulasmaalt?

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara