8. veebruar 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Raul Reino: töötaja hindab ilustamata tõde

Domus Kinnisvara juhatuse liikme Raul Reino sõnul hindavad töötajad negatiivse tagasiside puhul ­ausat väljaütlemist ja otsekohest suhtlemist. Töötajad tajuvad väga selgelt, kui neile tõtt ei räägita, ning see võib rasket olukorda süvendada, kirjutab ajakiri Juhtimine.

Domus Kinnisvara juhatuse liige Raul Reino räägib, et kui on probleem, mida peab alluvaga jagama, tuleb reageerida ruttu, mitte lasta asjal küpseda. "Mida kiiremini probleemi südamelt ära räägid, seda parem on. See kehtib ka ühe kõige raskema otsuse puhul, milleks on töötaja vallandamine."

Elu näitab, et kui keegi sinu arvates mingile ametikohale ei sobi, siis ei sobi ta sellele kohale ka kuue kuu pärast. Nii organisatsiooni kui ka inimese enda huvides on saada selgust võimalikult ruttu, lisas ta.

"Kriitilise tähtsusega on olla aus ja inimesi mõistev. Sageli on nii, et kui keegi ühte organisatsiooni ja sealsele ametikohale ei sobi, siis teises firmas või teises ametis on ta mees õigel kohal."

Reino lisas, et vahel võibki inimese pettumist või solvumist pehmendada sellega, et talle ei räägita ainult sellest, kui kehv töötaja ta on, vaid tuuakse esile ta tugevad küljed ja soovitatakse liikuda edasi rohkem inimese teadmistele, oskustele ja võimetele vastavale kohale.

"Juhtide kogemused on enamasti laialdased, nad on kokku puutunud erinevate inimtüüpidega ja nad oskavad välja tuua eeliseid, mida töötaja ehk ise polegi enese jaoks teadvustanud," selgitas Reino.

Inimesed hindavad ­ausat väljaütlemist ja otsekohest suhtlemist kõrgelt. "Põhjalik selgitus otsuse tagamaade kohta ilma lüüriliste epiteetideta või tõelist põhjust varjamata tuleb ainult kasuks ning leiab mõistmist."

Nii tajuvad töötajad Reino hinnangul väga selgelt, kui neile tõtt ei räägita, ning see võib rasket olukorda süvendada. "Kui juht suudab olla avatud ja empaatiline ning töötajat mõista, on inimesel ka kõige raskemaid lauseid kergem kuulda ning oma eluga edasi liikuda."

Autor: Urve Vilk, Ketlin Rauk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700