Organisatsioonid uuel kujul

21. sajandil ei saa enam rääkida organisatsioonidest vanal kujul – on üks maja ja on inimesed, kes seal koos päevast päeva ühise eesmärgi nimel töötavad. Üha sagedasem on see, et ülesandeid delegeeritakse allhanke osutajatele, kirjutab ajakiri Perosnali Praktik. 

Tuntumaid personalijuhtimise gurusid Dave Ulrich on rõhutanud talendijuhtimise olulisust ning leiab, et tänapäeva juhtide tähtsaim ülesanne on oskus inimestega suhelda ning võimaldada neile vajalikud vahendid, et nad tahaksid töötada kogu võimekuse ulatuses. See ei sisalda tingimata ainult suurt palganumbrit, vaid pigem töötajate vajaduste tajumist ja seda, et töötajad ise mõistaksid oma väljundi olulisust organisatsioonis.

Tema sõnul ei ole väärtuse määratlejaks mitte see, kes seda pakub, vaid see, kes
seda vastu võtab. Facebooki asutaja Mark Zuckerberg on öelnud New York Timesile, et ostab ära IT-firma hinnaga, mis teeb ühe töötaja hinnaks neli miljonit dollarit. Ta põhjendab seda: “Need inimesed ongi sada korda paremad – üks hea insener ongi väärt sada tavalist! Aga kuidas seda talenti kogu raha eest rakendada?”

Maailmakuulus ärimees-miljardär Richard Branson, kes enda sõnul pole kunagi lugenud ühtki raamatut personalijuhtimisest, on võtnud oma Virgini-konglomeraadi poliitika kokku: “Meie läbiv põhimõte on järgmine: anna inimestele vahendid, mida nad vajavad; arenda mingi raamistik, mille sees töötada ja lase neil asuda asja kallale ning teha, mida vaja.” Bransoni sõnul tulevad inimestelt ideed ainult juhul, kui sa lased neil rääkida.

Talendid saavad toimida ainult siis, kui organisatsioon seda soosib – selleks
pööratakse tähelepanu paindlikkuse arendamiseks organisatsiooni eri osade
vahel. Personalijuhtidele tähendab see, et nende töö hõlmab üha enam valdkondi.

Challenger, Gray & Christmas on USA üks suurematest ja mainekamatest
kõrgkvalifitseeritud inimvaraga tegelev ettevõte. Selle juht John A. Challenger
on nagu Ulrich rõhutanud personalijuhi rolli vahendajana juhtmooduli ja töötajate vahel, kuid ta on ka välja toonud uue ajastu oskused, mida personalijuht peaks oskama: planeerimisoskus, strateegiline lähenemine, firmapoliitika täielik mõistmine ja pädevus osaleda vajadusel otsustusprotsessides.

21. sajandil ei saa enam rääkida organisatsioonidest vanal kujul – on üks maja
ja on inimesed, kes seal koos päevast päeva ühise eesmärgi nimel töötavad.
Infotehnoloogia ajastul ja teenustepõhise ühiskonna arenedes on üha sagedasem see, et ülesandeid delegeeritakse allhanke osutajatele – olgu selleks siis raamatupidaja või graafiline disainer.

Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Vootele Päi

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Küsitlus

Kas osaled võistlusel PARIM SEKRETÄR 2018?

  • Osalen ise
    0%
    0%
  • Soovitan kolleegi
    0%
    0%
  • Soovitan tuttavat sekretäri
    0%
    0%
  • Ei osale ega soovita, kuid jälgin võistlust veebis
    40%
    40%
  • Ei osale ega soovita
    50%
    50%
  • Muu
    10%
    10%

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib BÜROOJUHTI

Maxima Eesti OÜ

24. aprill 2018

Maxima is looking for a MANAGEMENT BOARD ASSISTANT

Maxima Eesti OÜ

22. aprill 2018

Teabevara