16. veebruar 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas valida reisifirmat?

Et kindlustada positiivne elamus ja kaitsta oma raha, tasub reisi ja reisifirma valimiseks võtta aega.

 1. Kui sihtkoht selge, külasta võimalikult paljude reisibüroode kodulehekülgi,

et saada ülevaade pakutavatest hindadest.

2. Hindade puhul jälgi seda, kas nende juurde on kirjutatud sõna “alates” või

on tegemist lõpphinnaga.

3. Uuri, kas kõik lisatasud ja -maksud on hinna sees (lennupiletite puhul lennujaamamaksud jms).

4. Kui tegemist on valmisreisiga, siis ole eriti tähelepanelik majutuse suhtes.

Loteriimajutuse korral pole ette teada, millises piirkonnas ja milline hotell reisijale

määratakse. Hotellide tärnide puhul tuleb arvestada, et Egiptuse viietärnihotell võib tähendada Euroopa mõistes kolmetärnihotelli.

5. Reisifirma valimisel vaata kindlasti, kas reisikorraldajal on olemas registreering.

See on tõend turismifirma seadusliku tegutsemise kohta. Registreeringut saab kontrollida majandustegevuse registrist http://mtr.mkm.ee.

6. Vähetähtis pole kontrollida seda, kas reisiettevõttel on olemas kohustuslik

tagatis. Tagatist saab samuti kontrollida aadressil http://mtr.mkm.ee.

7. Reisikorraldaja tausta kohta võib väärt infot saada ka internetis reisifoorumeid

külastades või tehes lihtsalt mõnes otsingumootoris firma nimega päringu.

8. Kui oled reisi ja reisifirma välja valinud, on kõige kindlam pöörduda reisifirma

kontorisse. Telefonitsi tehtud kokkuleppeid pole võimalik hiljem kontrollida ja

probleemide korral tõestada.

9. Firmal peab olema reisi ja sihtkoha kohta esitada põhjalik materjal, samuti peaks reisikonsultant olema valmis küsimustele vastama.

10. Küsi, mis on kõige pikem ja kõige lühem aeg reisist taganemiseks

ning kui palju sellisel juhul raha tagasi makstakse.

11. Uuri kindlasti, kas ja milliseid viisasid on vaja ning kui palju need maksavad.

Selgita välja, kas viisad muretseb turismifirma või tuleb neid omal käel taotlema

hakata.

12. Tunne huvi, mis juhtub siis, kui reisil tekivad probleemid, ja kuidas

neid lahendada.

13. Loe enne nõustumist kindlasti läbi reisiteenuse ostmiseks sõlmitav

leping. Segaduse korral esita küsimused reisikonsultandile.

14. Reisimüüjalt pead saama dokumendi, kus on kirjas reisikorraldaja

ning tema kohaliku esindaja kontaktandmed, reisi lõplik hind ja ajakava, täpne info

transpordi, majutuse, toitlustamise ja planeeritud meelelahutuste kohta, info passi- ja viisanõuete kohta ning reisist taganemise tingimused.

15. Ettemaksu korral pead saama makset tõendava dokumendi ehk siis arve või tšeki. Kõik dokumendid, arved jms hoia alles reisi lõpuni. Need aitavad hiljem

pretensioonide lahendamisel.

Üks küsimus

Kas reisikorraldaja võib tõsta valmisreisi esialgset hinda?

Reisikorraldaja võib valmisreisi kokkulepitud hinda tõsta vaid siis, kui see on kliendiga sõlmitud lepingus lubatud. Sellisel juhul peab firma klienti hinnatõusust teavitama vähemalt 21 päeva enne reisi algust.

Kui klient pole hinnatõusuga nõus, on tal õigus reisist loobuda ja saada kogu tasutud raha tagasi või nõuda, et reisikorraldaja asendaks reisi vähemalt samasuguse maksumusega reisiga.

Kui reisikorraldaja tahab muuta reisi hinda vähem kui 21 päeva enne reisi algust, on kliendil õigus saada reis algselt kokkulepitud hinna ja tingimustega.

Autor: Siiri Erala, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700