Kuidas käivitada soovitusmootor?

Ehkki enamik ettevõtteid usub, et see, kas kliendid neid soovitavad või mitte, pole nendi enda teha, näitavad uuringud, et inimesed tunnevad vastupandamatut vajadust oma sõpradele tooteid ja teenuseid soovitada – see on sügavale ajju kodeeritud tung. Nutikad ettevõtted oskavad selle tungi enda huvides tööle panna.

Äripäeva raamatuklubi välja antud raamatus “Soovitusmootor” jagab väikeettevõtluse guru ja turundustreener John Jantsch näpunäiteid, kuidas panna kliendid enda asemel ettevõtet turundama.
“Klantsreklaami ja viimistletud turunduskampaaniate aeg on möödas, ettevõtluse liikumapanevaks jõuks on saanud soovitamine. Rohkem kui näota suurfirma pealesurutavat usaldavad inimesed sõbralt, pereliikmelt, kolleegilt või isegi sarnase maitsega võhivõõralt saadud soovitust,” kirjutas Jantsch.

ASi Viking Window müügijuhi Ingrid Traksi sõnul on olemasoleva kliendi soovitused turunduses olulisel kohal. “See on üks turunduskanalitest,” sõnas ta. Et klient soovitaks ettevõtet ka teistele, on tema sõnul vajalik eelkõige hea teenindus, samuti toode.
“Soovitamine eeldab head teenindust, kogu müügiprotsessi meeldivus loeb. Muidugi peab toode kvaliteetne olema,” märkis Traks, kelle sõnul pööratakse ettevõttes kõigele sellele palju tähelepanu.
Soovitamise sagedust pole Traksi sõnul hinnatud, küll aga saab selle kohta infot klientide hulgas korraldatud rahulolu-uuringutest, kust koorub välja, kui paljud kliendid on ettevõttesse jõudnud tänu kellegi soovitusele.
Tagasisidet soovitamise kohta jõuab ettevõttesse ka sinna pöörduvate klientide suu läbi. “Sageli sellega telefonikõne algabki, et öeldakse, et keegi soovitas meie toodet,” nentis Ingrid Traks.

Osale arutelus

  • Urve Vilk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

Pidupäev Kuulsaalis

Pane pidu veerema Kuulsaalis! Lõbus ajaveetmine ja mõnusad söögid-joogid muudavad Sinu pidupäeva kõigile meeldejäävaks!

Restoranitestid

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara