Uue büroohoone, lennuliini, maanteelõigu, kaupluse, kaubamaja, koolihoone, sadama või firma avamine on Eestis üsna harjumuspärane sündmus. Olla väärikana ühes rivis Euroopa Liidu muude riikidega tähendab ka seda, et üha sagedamini tekib vajadus korraldada messe ja näitusi, tutvustada partneritele ning klientidele oma uusimat toodangut, teenuseid. Peame õppima aktiivsemalt tutvustama eestlaste vaimset ja kultuuripärandit.
Olgu tegu uue laeva vettelaskmise, see tähendab nimeandmispidustuse, vastse kaubanduskeskuse avamise või firmat tutvustava reklaamikampaania esimese päevaga, tuleb tseremoonia korraldamisel kõike arvesse võtta viimase detaili ja nüansini. Kõik suured asjad koosnevad pisiasjadest!
Avatseremoonia eel tuleb korraldajal (nt juhiabil) kõige pealt visandada ürituse stsenaarium. Pidulikule avatseremooniale kutsutakse külalised isiklike kutsekaartidega. Kui sündmus toimub enne kella 17, kehtib kutse ainult kutsel märgitud isikule. Abikaasad, elukaaslased palutakse osalema pärast kella 17 aset toimuvale tseremooniale. Külaliste nimed ja tiitlid peavad kutsel olema kirjutatud veatult.
Sageli soovivad ettevõtte omanikud peale kutsutud külaliste ka laiema publiku kohalolekut, näiteks mingi toote või teenuse kampaania korral. Sel juhul teatatakse üritusest meedia vahendusel, reklaamplakatite, -voldikute, -brošüüridega. Edule häälestunud ettevõtjad ei tohi unustada teavitada pressi ja meediakanalite esindajaid.
Pidulike avatseremooniate kohta loe lähemalt Äripäeva „Juhiabi käsiraamatust“.
Autor: Urve Vilk, Maaja Kallast, Erna Gross