Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 11. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kolmandik eestlasi teeb ostuotsuse otseposti põhjal

Turu-uuringute ASi tehtud uuring näitas, et pea kolmandiku Eesti inimeste jaoks on otsepost peamine ostuotsuse mõjutuskanal, teatas Eesti Post.

Eesti reklaamiturg tervikuna kasvas eelmisel aastal 9,4%, otseposti käibekasv oli Eesti Postis 2010 vs 2011 19%.

"2011. aastast kaardistab TNS Emor reklaamiturul ka otsepostireklaami, mille aastaseks kogukäibeks oli ca 6,6 miljonit eurot, mis moodustab 8,5% kogu meediaturust. Otsepostituskampaaniate arv ja ulatus näitab selget kasvutrendi. Kõige täpsema sihtrühma määratlusega otsepostilahendus ehk sihtpost kasvas eelmisel aastal 60%, 2012 esimeses kvartalis suisa 104% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga,“ selgitas Eesti Posti infologistikadivisjoni juht Toomas Turk. Ta lisas, et käibe kasvu on kõige rohkem mõjutanud jaekaubanduse ja teenindusesektori aktiveerumine.

Otseposti kasutavad ettevõtted peavad üha olulisemaks reklaami suunamist õigele sihtrühmale. Klientidele lähenetakse personaalselt kasutades selleks demograafiliste näitajate, huvialade ja tarbimisharjumuste järgi moodustatud andmebaase. "Tarbimisharjumuste baasil läbi viidud sihtposti kampaaniad on andnud parima tulemuse,“ lisas Türk. Tema sõnul ei pea ettevõtted enam efektiivseks edastada teavitusi kõikidesse postkastidesse. Võtmerolli mängib saajate valik – postituse tellija soovib võimalikult täpselt määrata enda teenustele ja toodetele vastava sihtrühma.

Postkastidesse on oodatud reklaamid, mis inimesi kõnetavad. Eelmisel aastal korraldatud tarbijauuring näitas, et Eesti inimesed suhtuvad otsepostireklaami pigem positiivselt või neutraalselt. Kui reklaam on inimeste soovide ja huvidega kooskõlas, siis suhtutakse otsepostina edastatavasse reklaami soosivalt. 

Hästi võetakse vastu ka ebatraditsioonilisi lahendusi. Postkasti ei pea edastama ainult harjumuspäraseid trükiseid. Otseposti puhul on tegemist reklaamikanaliga, mille kaudu on võimalik tarbijatel reaalselt tooteid proovida. Näiteks eelmisel nädalal jõudis paljudesse postkastidesse Milka šokolaad. "Toote näidise saatmine oli meie jaoks parim viis jõuda suure hulga inimesteni eristudes sellega teistest postkastidesse jõudvatest reklaamidest,“ kommenteeris šokolaadide postitust Kraft Foods kampaania korraldaja Ene Post. „Tagasiside näitab, et reaalne degusteerimine tekitab suuremat ostuhuvi.“

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700