Kuidas vältida tooteidee vargust?

Mida teha, kui sinu toote põhjal on turule jõunud sarnane koopia? Teatud valdkondades, näiteks mööblitööstuses, pole tootjate enda hinnangul selle vastu erilist rohtu, kirjutab ajakiri Juhtimine.

Uudseid kahepoolselt kasutatavaid  naturaalseid newWeave® vaipu tootva ASi Narma juhi Janek Vipre sõnul tulevad toote kopeerimisel mängu sellised nüansid, et kas toode on järgi tehtud sajaprotsendiliselt või on tehtud mingid väikesed muudatused, mis annab järeletegijale legitiivsuse ja õiguse toodet kopeerida. "Oleme välja arendanud ja toonud turule väga omapärase vaiba, mis on kaitstud, oleme selle kaitsnud tootmisdisaini lahendusega. Nelja aasta jooksul peale kaitse võtmist pole me ka maailma mastaabis märganud, et toodet oleks kopeeritud. Samas anname endale aru, et õige pea võib juhtuda, et see toimub. Huvi vaiba vastu on palju tuntud, messidel käies on näpatud nii terve vaip kui lõigatud sellest näidistükke," rääkis Vipre.   

Samuti ei või iial teada, miks uudsihimu üles näitajad seda teevad, nii et liialt sinisilmne ei saa olla. "Küll püütakse üleõla piiludes fotot teha, küll uuritakse hinnapoliitika või tehnoloogia kohta," rääkis Vipre. Huvi puhul oleneb huvituja eetlisest tasemest, kas huvi tuntakse maailmaavastuslikust eesmärgist lähtuvalt, kuidas ise midagi veel paremini teha või millestki muust. "Ega väga vähesed võivad öelda, et on niisama, ilma ühegi eeskujuta mingile ideele tulnud. Oleks vale väita, et ka meie ei vaata avatud silmadega ringi," rääkis ta.  

Küsimus on Vipre sõnul selles, kuivõrd uus toode, mis valmistatakse, on varem olemas olnuga võrreldes uudsem. Vaibamaailmas esineb Vipre hinanngul stiili kopeerimist palju. "Disaini kopeerimiseni Euroopa piirkonnas reeglina ei minda. Aga oleme aastaid teinud koostööd ühe India vaibatootjaga, kelle toodangut hästi teame ja ühel vaibamessil leidsime nende disainile üks-ühele järgi tehtud toote. Kopeerimist ei eitatud ning vaip võeti vabatahtlikult maha. See on hea näide, et disaini kopeerimine pole midagi erilist ka ühe ja sama piirkonna piires."  

Toote idee kaitseks on kõige kallim võimalus võtta patent. "Tööstusdisaini lahendus oma protseduuri keerukuselt ja hinnalt on lihtsam, olles mitte liiga keeruline ega kallis. Selle hankimisel tasub kasutada ka professionaali abi," soovitab Vipre, kelle sõnul on igal juhul see mõistlikuma hinnaga kui kaubamärgi kaitsmine, mis on suurema emotsionaalse väärtusega. "Kui patent või tehnilise lahendi kaitse tõotab tagasi tuua arendamisse investeeritud summad ning lisaks raha sisse tuua, tasub see kindlasti ära kaitsta. Vastsasel juhul julgen kahelda ka toote tulemuslikkuses ja potentsiaalis sellega turul löögile pääseda," rääkis Vipre.

Osale arutelus

  • Urve Vilk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Pidupäev Hestia Hotel Laulasmaa Spa's

Laulasmaa loodus on maagiline. Just siit on ammutanud inspiratsiooni maailma enim mängitud kaasaegne helilooja Arvo Pärt ja just siin on seetõttu 2018. aasta sügisel avanemas muusikasõprade meka – Arvo Pärdi Keskus. Kust siis veel ammutada häid mõtteid, kui mitte Laulasmaalt?

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

ÄRIPÄEV AS otsib ASSISTENTI

Äripäev AS

28. september 2018

Teabevara