12. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas kaitsta end tarbija kaebuste vastu?

Kaupmees ei tohiks kliendiga tegelema hakata alles siis, kui “tulekahju” ehk kliendi pretensioon käes, vaid  kaebusi peaks ennetama, soovitavad kaupmehed.

Samas ei tule kaebuste teket ka pelgama hakata, vaid mõelda läbi, kuidas selliseid olukordi lahendada.

Eesti Kaupmeeste Liidu juht Marika Merilai ütleb, et pretensioonide ennetamise ning nende lahendamise tegevuskava loomine aitab lõppkokkuvõttes ära hoida asjatuid vaidlusi, kokku hoida nii aega kui ka raha ning – mis kõige olulisem – tagada kliendi rahulolu.

Ka Rautakesko juriidiline nõustaja Keiu Uus märgib, et kaupmees ei pea end kindlustama mitte tarbijate esitatavate kaebuste vastu, vaid pigem tegelema probleemide tekkimise ennetamisega. “Müügipersonali tarbijakaitsealane koolitamine, õige teabe, sh hinnateabe, tagamine kauplustes, kvaliteetsete toodete pakkumine ja läbimõeldud kampaaniate korraldamine on vaid mõned näited tegevustest, mis reaalselt kaebuste hulka minimeerida aitavad,” selgitab Uus.

Ta lisab, et kaebusi karta kindlasti ei maksa. “Neid tuleb käsitleda kui tähelepanu juhtimist olukorrale, mis vajab parandamist või täiustamist. Kui aga siiski kaebus laekub, on kõige olulisem kaupmehe seaduskuulekas käitumine, sest vassimine või enda kohustuste täitmata jätmine toob kindlasti kaasa suurema kahju kui kaebuse õiguspärane lahendamine.”

Loe pikemalt tänasest Äripävast, vajadusel osta päevapilet või telli leht.

 

Autor: Urve Vilk, Virge Haavasalu

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700