Ettevõtja on inimtüüp, sa kas oled seda või mitte, usub Kuusik. Sealjuures ei ole oluline, et oleksid tingimata ’numbri’ või ’sõna’ inimene – tähtis on tahtmine, vaist, tunnetus ja loomulikult hea meeskond. Et nii numbrid kui sõnad oleksid ettevõttes tasakaalus.
"Mulle meeldib vabadus tegutseda, otsustada ja ka vastutus. Sisemine rahuldus tulebki saavutatud eesmärkidest, ka ebaõnnestumised viivad selleni. Sest peale neid on taas üles tõustud ja vigadest õpitud. Muidugi meeskonnatöö – sünergia oma inimestega, ühine eesmärk," rääkis Kuusik.
"Ikka juhtub, et laitust märgatakse rohkem, kui kiitust. Aga inimesed oleme me kõik. Keerulised on alguses sageli uued väljakutsed, olukorrad ja ülesanded. Aga just nimelt alguses, lastes neid settida, tulevad juba ideed, millisest otsast neid harutama hakata. Õnneks võib teisiti teha juba täna ja nii ma püüangi."
"See on ehk kulunud vormel, aga kuulamine on võtmesõna," rääkis Kuusik. "Kuula, milles on probleem, mida on sinu kolleegil või alluval öelda, millised on tema ettepanekud ja lahendused. Tähelepanelikult kuulates võid saada vastuseid küsimustele, mida Sa esitanud ei ole või suisa kartsid esitada."
"Ja muidugi enne mõtle ja siis ütle. Välja öeldud sõna tagasi ei võta ja sama kehtib ka tänapäeva peamise suhtluskanali – emaili kohta. Mõnikord alustan kirja, lastes mõtted hooga välja voolata, seejärel see settib tunni, paar, isegi päeva ja seejärel lõpetan ja saadan. Tulemus tuleb enamasti märgavamalt parem!"
Autor: Urve Vilk, Ketlin Rauk