2. mai 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuldsed Saku turundajad: oluline on idee kiire elluviimine

Parimaks turundusmeeskonnaks valitud Saku Õlletehase turundusmeeskonna sõnul on eduka turunduskampaania eelduseks idee, kuid samavõrd oluline on ka selle kiire elluviimine, sest tarbija on väga avatud uudistoodetele ja konkurendid palju mõtlemiseaega ei anna.  

Parimaks turundusmeeskonnaks valitud Saku Õlletehase turundusmeeskonda kuulub lisaks turundusdirektor Kaidi Ärmile veel viis tootejuhti, turundusspetsialist ning kolmest liikmest koosnev toiduainetehnoloogidest tootearendusgrupp.

“Meeskonnatöö on organiseeritud brändiportfelli põhiselt, kus tootejuht ehk brand manager vastutab toote käekäigu eest kõigis ärilistes aspektides. Tootejuht viib idee, mille autor ta ideaalis on, toote lansseeringuni, juhib selle läbi kogu elutsükli ning vajadusel ka toote turult tagasikutsumiseni. Ärilistes näitajates vastutab tootejuht oma toote turuosa, kasumlikkuse, hinnakujunduse ja turunduseelarve eest. Toote osas vastutab tootejuht toote sisu (ehk vedeliku), pakendi, kommunikatsiooni ja muude turunduslike küsimuste eest. Teistpidi öeldes – tootmine, logistika ja müük on funktsioonid, mille eest tootejuht ei vastuta, küll aga osaleb neis protsessides toote „omanikuna“,” räägib Saku Õlletehase turundusdirektor Kadri Ärm.

Kiiresti ringlevate kaupade segmendis loeb kiirus

Ühe eduka kampaania heaks eelduseks on idee kuid samavõrd oluline on ka selle kiire elluviimine, sest kiiresti ringlevate kaupade turusegemendis tegutsedes konkurendid palju mõtlemiseaega ei anna- tuleb tegutseda ning võtta suuremaid või väiksemaid riske. “Heade ideede ja innovatsiooni olulisust mõjutab ka fakt, et eesti tarbija on võrreldes lähiturgudega väga avatud uudistoodetele."

Sakus eksisteerib selgelt defineeritud, kogu ettevõtet läbiv innovatsiooni- ehk uue toote protsess. Ühtlasi on tegemist ka ettevõtte põhiprotsessiga. Tegelikkuses päris „Heureka“ leide meie äris väga ei ole. Kõik on kuskil mingitpidi ära tehtud ja tarbijatrendid on tegelikult suhteliselt globaalsed. Meie äris on tihtipeale ideest endast palju olulisem selle idee kiire ja professionaalne teostus ning organisatsiooni fookus,” loetleb Ärm edukaks olemise kriitilisi tegureid.

Üks näide heast ideest ning julgest pealehakkamisest on eelmisel kevadel loodud Saku Maailmaõllede sari, mis on tänaseks vägagi edukaks osutunud.

“See idee sündis Saku õllede tootejuhi Lauri Talve peas hea talupojaloogika alusel. Õlletarbijad räägivad tihti innustunult nn import – ja eriõllede heast maitsest ja kodumaise toodangu üksluisusest. Samas importõllede müük Eestis on siiski väga tagasihoidlik. Seega sai võetud Saku õllemeistrite teadmised ja kogemused, arendatud välismaiste õlletüüpide retseptid, kohandasime need meie tootmisele- nii jõudsidki turule Saku Dublin, Saku Machester, Saku Praha. Peagi lisandub neile kolmele veel Saku Stuttgart,” räägib Ärm.

Eesti turg astub globaalsete trendidega ühte sammu

Eesti turg astub globaalsete trendidega ühte jalga. Märksõnadeks siin on tervis ja tervislikkus, vastutustundlik tarbimine, mugavus ning kõrged nõudmised kvaliteedile.

“Vastutustundlikku tarbimist järgides oleme suurendanud oma alkoholivabade õllede tooteportfelli. Soodustamaks väiksemate koguste tarbimist ning hoidmaks õlle paremat kvaliteeti tõime Saku Ice`ile lisaks 2010. aastal turule väikeses pudelis ning purgis Tuborgi õlle. Panustades kvaliteedile- Saku Originaal kasutab kristallfiltreerimist, meie Vichy vee tootmistehnoloogia täiustus just hõbeioniseerimise tehnoloogiaga, mis annab veele senisest rohkem immuunsüsteemi tugevdavaid omadusi,” sõnab Ärm.

Saku Õlletehasel pole tavapärast korporatiivkontot Facebookis

Saku Õlletehasel pole oma ettevõtte kontot Facebookis. Me pole sellist tavapärast korporatiivlahendust vajalikuks pidanud. Küll aga oleme me kasutanud sotsiaalmeediat olukorras ja kontekstis, kus tal on selge vajadus ja roll. Näiteks eelmisel aastal, kui Saku Originaal Mahe sattus oma nime eripära tõttu ametnike tähelepanu alla, millega omakorda kaasnes suur ja kõikehaarav diskussioon õllehuviliste poolt, lõime Facebooki lehe. Paari päeva jooksul saime seal mitmetesse tuhandetesse ulatuvate osaliste ja arvamuste abil Mahele uue nime - aktsioon oli aktuaalne, pragmaatiline ja tulemuslik. 2010 aasta sügisel suutis Rocki Tabula Rasa digitaalkampaania kaasata unikaalsete külastajate näol üle 140,000 inimese, rohkem kui 10% eesti elanikkonnast. Carlsberg toimetab sotsiaalmeedias oma jalgpallifännidest sõpradega, Tuborg suhtleb oma keskkonnas inimestega, kes peavad lugu heast muusikast ja peost jne. Lähiajal katsetame sotsiaalmeedia rolli uute töötajate värbamisel. Meile on seni sobinud selline projekti, brändi ja kogukonna keskne lähenemine.

Kadri Ärm, Saku Õlletehase turundusdirektor

KOMMENTAAR:

Saku on ise üks suur bränd

Meil on tihe koostöö Saku Õlletehasega alates aastast 1995 kuni tänaseni ehk siis juba 17 aastat.

Meie omavaheline partnerlus on kasvanud ja arenenud selle aja jooksul ja palju laiemaks- lisaks Eestile tegeleme ka rahvusvaliste projektidega. Nende aastate jooksul oleme kasvanud tellimuste andja ning tellimuste täitja rollidest välja- täna on see strateegiline partnerlus, dialoog Saku ja meie vahel.

"Saku" ise on bränd, ja üks kõvemaid Eestis. See on nagu maja, üks tervik - millest keeruline episoode eraldada. Kui midagi esile tuua, siis tunneme headmeelt Saku Kulla hea maine ning Originaali pikaajalise eduka turulpüsimise üle. Need on meie arvates kaks kõige edukamat projekti Sakus.

Viimase perioodi töödest on väga atraktiivsed uued tooted nagu siidrid, long-dringid; siin on olnud märkimisväärne kasv ja areng. Lisaks kvaliteetsele sisule on Saku pakendidisainis Eestis kõigile eeskujuks.

Agne Puusaar, reklaamiagentuur Divison juht

 

Autor: Urve Vilk, Kristo Kiviorg

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700