Eksperdid: firmad raiskavad sotsiaalmeedias aega ja raha

Minu arvates raiskavad enamik Eesti ettevõtetest praegu sotsiaalmeedias oma aega ja raha, arvab Robin Gurney, kes modereerib rahvusvahelist konverentsi Tallinn Socialfest 2012.

Üks konverentsi paljudest välismaistest ekspertidest Magdalena Pawlowicz on töötanud 13 eri riigis, sh 10 ettevõttega, mis kuuluvad Fortune Top 50-sse. Pawlowicz on veendunud, et sotsiaalmeedia kaudu on võimalik väga edukalt müüa, isegi kui „sotsiaalne“ justkui ei tohiks olla müügile suunatud.

„Pole mingi uudis, et suur fännide arv üksi ei taga edu, aga Facebookis on siiski võimalik kasumit teenida,“ ütleb sotsiaalmeedia turundusega tegeleva ettevõtte Goal loovjuht Marko Saue.

Kuid kuidas mõõta investeeringu tasuvust sotsiaalmeedias? „Olgem ausad, suur osa sellest on lihtlabane pettus,“ arvab Soome juhtiv analüütikaspetsialist Petri Mertanen. „Rääkida sotsiaalmeedia puhul ROI-st on ju tegelikult naeruväärne. Ka Albert Einstein ütles: „Kõik see, mida on võimalik mõõta, ei ole veel väärtuslik; kõike seda, mis on väärtuslik, ei ole aga paraku võimalik mõõta.“ See lause peab igati paika ka turunduses. Sotsiaalmeedias on väga palju sellist, mida ei saa rahasse ümber arvutada. Kõige olulisem on eristada tõeliselt olulist lihtsalt toredast ja keskenduda numbrite asemel sügavamale analüüsimisele.“

Veebipõhise kommunikatsiooni ja avalike suhete professor David Phillips hoiatab sotsiaalmeediaga kaasnevate ohtude eest: “Tõsi, internet pakub suurepärast võimalust jõudmaks klientidele lähedale, aga sellega kaasneb ka oht, et igaüks pääseb ligi korporatsioonisisestele saladustele.”

Osale arutelus

  • Sekretar .ee, Rivo Sarapik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Restoranitestid

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara