Paabut: inimesed muudavad ostueelistusi

Kohalikud elanikud ostavad üha enam kasutatud kaupu ning tellivad vajalikke asju nii postiga kui internetist, kommenteeris Swedbanki makroanalüütik Annika Paabut täna avaldatud jaekaubandusstatistikat.

Jaekaubandusettevõtete müügimahu kasvu lahkab Annika Paabut:

Statistikaameti andmetel kasvas jaekaubandusettevõtete müügimaht võrreldes eelneva kuuga püsihindades 2% ning peaasjalikult kasvas müügimaht toidukaupade, alkohoolsete jookide ja tubakatoodete spetsialiseeritud kauplustes ning spetsialiseerimata kauplustes. Aastases võrdluses kasvas jaekaubandusettevõtete müügimaht sarnaselt eelneva kuuga 5,5% ning enim kasvas müük apteekides ja muudes spetsialiseeritud kauplustes, püsihindades vastavalt 14,2% ja 12,9%. Ka kasutatud kaupade kauplused kasvatasid müügimahtusid eelneva aasta sama perioodiga võrreldes jõudsalt – müügimaht oli aprillis eelmise aasta aprilliga võrreldes 12,5% kõrgem.

Jaekaubanduse müüginumbrid kirjeldavad ühelt poolt kohalike inimeste eelistuste muutust ning teisalt ka seda, et Eesti on jätkuvalt lähinaabrite jaoks atraktiivne turismisihtkoht, mis omakorda suurendab käivet nii toidukaupade kui ka alkoholi ja tubakatoodete spetsialiseeritud kauplustes.

Jätkuvalt kasvab kasutatud kaupade kaupluste müügimaht ning samuti soetatakse vajalikke kaupu posti ja interneti teel.

Residentide kulutamisjulgust on kasvatanud nii kasvav reaalne ostujõud kui ka jätkuvalt kasvav tööjõunõudlus. Reaalpalk kasvas selle aasta I kvartalis aastases võrdluses 2,4%. Tööjõunõudluse kasv tähendab seda, et töökohti luuakse juurde ning majapidamiste hirm töökohta ja sissetulekut kaotada on kahanemas. Kindlustunde kasvu kinnitavad ka tasapisi paranenud kindlustunde indeksid.

Selleks aastaks ootame jaekaubandusmahtude kasvu jätku, kuid kõrgema võrdlusbaasi tõttu oluliselt tagasihoidlikumate määradega. Vaatamata määramatuse kasvule Euroopas ei ole tarbijate ostuotsused toimuvast oluliselt mõjutatud – peamisteks teguriteks on siiski nii töökoha olemasolu, kindlustunne kui ka hinnakasv. Aasta teisel poolel on oodata hindade kasvu pidurdumise jätkumist, mis omakorda kasvatab nii kindlustunnet kui ka tarbimisjulgust.

Ka sissetulekud peaksid ootuste kohaselt kasvama – ootame sellel aastal palgafondi kasvuks ligi 9%. Senine jaekaubandusettevõtete müügimahu prognoos, mis oli ligikaudu 3%, on esimese kvartali numbreid analüüsides ilmselt liialt konservatiivne. Ilmselt tuleneb see meie ekslikust ja liiga tagasihoidlikust arvamisest turistide kulutuste kohta. Residentidest tarbijad kasvatavad küll tarbimist, ent kuna piiratud eelarve ning kasvanud sundkulutused seavad omad piirid, ootame sisetarbimises siiski vaid tagasihoidlikku kasvu.

 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Anne Oja

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Küsitlus

Kas osaled võistlusel PARIM SEKRETÄR 2018?

  • Osalen ise
    0%
    0%
  • Soovitan kolleegi
    0%
    0%
  • Soovitan tuttavat sekretäri
    0%
    0%
  • Ei osale ega soovita, kuid jälgin võistlust veebis
    40%
    40%
  • Ei osale ega soovita
    50%
    50%
  • Muu
    10%
    10%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara