7. september 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sampo õpetab noori raha valitsema

Sampo Panga eestvedamisel valmis 10-15aastastele õpilastele mõeldud interaktiivne õppeprogramm „Valitse oma raha“.

Tegemist on reklaamivaba ja tasuta e-õpikeskkonnaga põhikooli matemaatikatundide elulähedasemaks ning mängulisemaks muutmiseks. Keskkond valitseomaraha.ee on ühtlasi järgmine etapp populaarsele reklaamivabale mängukeskkonnale rahamaa.ee, mis on mõeldud 5-9aastastele lastele.

Esitlusel rääkis EBSi Vaba Majandusmõtte Keskuse juhataja Andres Arrak võimalustest muuta matemaatika õpetamine põhikoolis praktilist ettevõtlikkust toetavamaks. „Näiteks oskust võrrelda poes hindu ja toodete kaalu tänastel noortel napib. Palju räägitakse teadmistepõhisest majandusest, aga kooliharidus ei tule järele. Kõikide teadmiste keskmes on matemaatika, seega peavadki paljude koolide matemaatikaõpetajad mingil määral korvama ka majandusõpetajate puudumist,“ ütles Arrak.

Sampo Panga brändijuht Kristiine Rebane tegi ülevaate kahest uuringust, millest esimene käsitles Eesti 10-15aastaste finantsteadmisi võrdluses Skandinaavia riikide eakaaslastega ning teine uuring kaardistas Eesti matemaatikaõpetajate hoiakuid rahaasjade käsitlemisest koolitundides.

„Üle kolmandiku noortest ei aimagi, mis võiks olla intress ja vaid 23% on üldse kuulnud terminitest nagu püsikulud ja muutuvkulud. On märgata, et meie noortel on võrreldes teiste riikide eakaaslastega veidi vähem teadmisi raha teemadel, samas on neil omavahelises võrdluses suurem soov neid teadmisi juba koolipingist kaasa saada,“ märkis Rebane.

Rocca al Mare Kooli loodusteaduste õppetooli juhataja ja matemaatikaõpetaja Raili Lahi viitas uuringule, mis kinnitab matemaatikaõpetajate soovi kasutada oma tundide elulähedasemaks muutmiseks interaktiivseid õppevahendeid.

71% matemaatikaõpetajatest käsitleb isikliku rahakasutuse näiteid ja ülesandeid teismelistega läbiviidavates tundides. Ka ülejäänutest valdav enamus (81%) teeks seda, kui neil oleks ligipääs vastavale õppematerjalile. Nüüdsest on meile üks kaasaegne lisavahend olemas,“ ütles Lahi.

„Valitse oma raha“ keskkond võimaldab õpilastel lahendada elulisi ülesandeid. Näiteks koostada klassiõhtu eelarvet, võrrelda hindu, kalkuleerida laenamise ja võlgu olemise kulukust ning analüüsida taskuraha teenimise ja kulutamise võimalusi.

Kaks aastat tagasi avatud reklaamivaba internetimängu Rahamaa keskkonnas on tänaseks loodud juba üle 250 000 kasutajakonto.

Autor: Ave Lepik, Tiive Murdoja

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700