13. september 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas teha nii, et lõunapaus ei raiskaks aega ja raha?

Lisaks töötajate tervise ning suhtluse eest hoolitsemisele saab ettevõtja töötajate toitlustamisega meie-tunnet tekitada. Äripäevale teadaolevalt korraldab näiteks Tallinnas Akadeemia teel töötav Skype Eestis oma töötajate toitlustamist firma kulul, et töötajate kallis aeg ei kuluks linna peal kõhutäite otsimiseks. Kontoris saab nii hommiku- kui ka lõunasööki, külmikus on võileivamaterjal ja muud näksimist.

Lisaks rahalisele mõjule kannab toitlustuse korraldamine ka suhtlema julgustamise ning kollektiivi kokkusaamise eesmärki, mida uuendustele vastuvõtlikud firmad ära kasutavad.

“Pakume Proeksperdis hommikusööki sellepärast, et tahame olla tervist edendav töökoht. Näeme selles oma tugevat konkurentsieelist,” põhjendas tarkvaraarendusfirma personalijuht Tiina Saar.

Lisamotivaator pingelisel tööl. Tema sõnul on tarkvaralahenduste loojate töö äärmiselt pingeline ja keskendumist nõudev. “Vahel jäävad meie inimeste söögivahed pikaks või kustutatakse nälg mõne magusa ampsu või joogiga. Pikas perspektiivis ei mõju see tervisele hästi ja tegelikult mõjutab ka pühendumust, jaksu. See, millise kütusegasõidad, on väga oluline. Seepärast otsustasime pakkuda töökohal tervislikku hommikusööki,” selgitas Saar.

Tema sõnul on see kooskõlas ka ettevõtte põhiväärtustega. “Koos köögis einestamine loob hubase ja hooliva tunde ning võimaldab avatult ja mõnusalt suhelda,” lisas ta.

Proeksperdis vaheldub hommikusöögi menüü koos aastaaegadega. “Pakkusime oktoobrist aprilli lõpuni vaheldumisi võileibu, putru, salateid, toormahla, puuviljakokteile, muffeneid. Suvel, kui paljud puhkusel ja töögraafik paindlikum, varustasime kapid jogurtite ja keefiriga, täitsime purgid müsli ja kamapallidega.”

Töötajad annavad kvaliteedile hinnangu. Saare sõnul on hommikusöögiprojekt olnud avatud projekt. “Töötajad saavad selle kvaliteeti kommenteerida, teha ettepanekuid ja kaasa rääkida. Jõudumööda püüame ettepanekuid ka arvesse võtta, ehkki kui tegemist on toiduga, siis on see tõesti maitse asi – ühele meeldib rohkem puder, teine armastab salateid.”

Ettevõte peab praegu läbirääkimisi sügis-talviseks hooajaks, kuid Saar tõdes, et väga laia valikut koostööpartnereid Eestis võtta pole. “Kes tahaks teha asja hingega, tervislikult, soodsalt ning regulaarselt igal varahommikul. Kuna ettevõtte seisukohalt on tegemist üsna kuluka projektiga, siis peab see olema hästi läbi mõeldud ja ellu viidud parimate koostööpartneritega, et oma mõtet kannaks,” ütles personalijuht.

Lõuna eesmärgiks suhtlemine. Hewlett-Packardi Eesti esinduse juhi Mart Engelbrechti sõnul nad igapäevast toitlustamist ei korralda, kuid reedeseid lõunaid peetakse kontoris. “Eesmärgiks on see, et kõigil töötajatel, kes viibivad Eestis, oleks vähegi põhjust kontorisse tulla ja kokku saada. Sel põhjusel tellime söögi kontorisse. See on pigem sotsiaalne sündmus kui boonus töötajatele,” rääkis ta. “Oleme üle aastate proovinud erinevaid catering-firmasid. Enamasti pakume salativalikut ja magusat,” lisas ta.

Engelbrechti sõnul on neil kombeks pidada coffe talk’i suuremate uudiste puhul, kui on põhjust kõik inimesed kokku kutsuda. Kontorilõunad toimivad tema sõnul hästi siis, kui inimesed on mobiilsed, see soodustab nende kontorisse tulekut.

IT- ja reklaamifirmad on edumeelseimad. Muu hulgas firmadele püsitoitlustust pakkuv Mamo Food OÜ personali- ja turundusassistent Berle Brant tõdes, et üldiselt on igapäevased tellijad suurfirmad reklaami- ning IT-alal. “Kõik, kes on uuendustele vastuvõtlikumad. Oluline on mõista, et kvaliteetne kütus töötajatele muudab ka nende töö tulemuslikumaks, töötaja tervemaks ning tööõhkkonna rõõmsamaks. Kontorilõunaid tellivad ka kõiksugused väikefirmad, et koos toredalt lõunatada, sünnipäevi või muud tähistada,” rääkis Brant. Mamo küll eraldi pakette ei paku, kuid kaasa saab tellida kõike, mida kohvikus koha pealgi pakutakse – alates värskelt pressitud mahladest sooja supi ja hommikupudruni välja. Lisaks nooblimad ampsud ürituste tarvis.

Täpsemalt loe tänasest Äripäeva paberlehest.

Autor: Tiive Murdoja, Katre Pilvinski

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700