Autor: Tiive Murdoja • 25. september 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Juhiabil on sisesuhete mõjutajana oluline roll

Kui juhilt tulevad suunised on selged ja arusaadavad ning soovijad saavad talle kohe ka tagasisidet anda, on paljud protsessid selgemad ning arusaamatusi tekib vähem.

Suhtekorraldusettevõtte LH Concept juhtivkonsultandi ja Eesti Suhtekorraldajate Liidu presidendi Aive Hiiepuu sõnul on juhiabil siin vahendajana ning tihti ka pingete maandajana väga oluline roll kanda.

Millised on üldse tänased sisekommunikatsiooni võimalused organisatsiooni efektiivsuse tõstmisel?

Informeeritud töötaja on motiveeritud töötaja. Kui töötaja teab, mida ta teeb, kuidas sellesse suhtutakse, kas tema tööd hinnatakse ja mida saab teha paremini, suudab ta anda ettevõtte arengusse maksimaalse panuse.

Millest tekivad kõige enam arusaamatused ja probleemid sisesuhetes?

Sellest, et ei räägita asju läbi. Liiga palju jäetakse ütlemata põhjusel, et ju see on iseenesestmõistetav. Paraku ei ole meil kõigil sarnaseid teadmisi ega oskusi, mille põhjal järeldusi teha. Siin aitab infojagamine sisesuhete parandamisele palju kaasa.

Millega ollakse tavaliselt enim rahulolematud?

Tavaliselt tekitab nurinat teadmatus. See omakorda süvendab kahtlusi ning siit edasi juba arusaamatusi, vääritimõistmist ning käitumistki.

Kuidas mõõta sisesuhteid?

Parim viis on sisekommunikatsiooniaudit, mis annab hea ülevaate hetkeseisust ning loob võimaluse kindla perioodi järgi samadele kriteeriumitele tuginedes ka arenguid mõõta.

Kuidas parandada sisesuhteid?

See sõltub juba konkreetsest situatsioonist ja sellest, millised on väljakujunenud suhtluspraktikad ettevõttes.

Kuidas on olukord väikestes ettevõtetes, kus kommunikatsioonijuht puudub? Kas sel juhul täidab kommunikatsioonijuhi ja suhtekorraldaja rolli juhiabi?

Variante on päris mitu. Olen oma praktikas kohanud personalijuhte, sekretäre, büroojuhte, ettevõtte juhte seda tööd tegemas.

Kuidas soovitate toimida juhiabil, kes soovib areneda oma ettevõtte professionaalseks suhtekorraldajaks?

Kõige parem viis on minna muidugi õppima ja selle kõrvalt hakata juba esimesi kommunikatsioonijuhi tööülesandeid ka ettevõttes täitma. Sel juhul on praktika-teooria areng käsikäes ja see on tõhusaim viis, kuidas heaks suhtekorraldajaks areneda.

Millised on suhtekorraldaja sobilikud isikuomadused?

Eelkõige avatus, lai silmaring, heatahtlikkus, uudishimu, teadmised erinevatest valdkondadest, sh majandusest, ettevõtlusest, grammatikast.

Eesti Suhtekorraldajate Liidu presidendi Aive Hiiepuu nõuandeid ja kogemusi sisekommunikatsioonist saate kuulama tulla 1.novembril, Äripäeva poolt korraldataval konverentsil "Kuidas hoida ennast ja sääst juhti".

Konverentsil kirjeldab Aive sisekommunikatsiooni, selle märkamise olulisust igapäevases juhtimistööprotsessis ja jagab nõuandeid sisekommunikatsiooni mõõtmisest.

Täpsem info konverentsi kohta SIIT.

 

 

 

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700