15. oktoober 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijakaitse luubi all lastele suunatud reklaamid

Möödunud kuul sai tarbijakaitseamet 3174 tarbijate pöördumist. Muude teemade hulgas kerkisid kooliaasta alguses esile ka lastele suunatud reklaamid, millest paraku kõik ei olnud reklaamiseadusega vastavuses.

Nagu ka eelmisel kuul, oli tarbijatel peamiselt probleeme e-kauplejatega (189 pöördumist) ning jalatsitega (138 pöördumist).

Lastele suunatud reklaamidel on tavareklaamidest oluliselt rangemad piirangud. Pere Jänku-Jussi tarbijamängu ning Barni kampaania reklaamid kutsusid last otseselt või kaudselt nõudma teist inimest ostma reklaamitud toodet või õhutasid last iseseisvalt tehinguid tegema. See on aga seadusega keelatud. Mõlema juhtumi puhul algatas amet menetluse ning mõlema reklaami avalikustamine lõpetati koheselt.

Tartu koolide esimese klassi lastele jagati reklaamjärjehoidjat, mille eest said lapsed kaubanduskeskuses sisseoste teha. Reklaamiseaduse kohaselt tohib koolides reklaami edastada ainult täiskasvanutele. Kuna tegemist ei olnud tahtliku seaduserikkumisega, siis piirdus amet märgukirjaga ning teavitas probleemist ka kohalikke omavalitsusi, kes tavaliselt sarnaseid kampaaniaid kooskõlastavad.

Autor: Ave Lepik, Tiive Murdoja

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700