6. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Miks tööl valetatakse?

Kui kodus telefonile vastates räägib inimene enamasti tõtt, siis uuringute kohaselt libiseb kontoris vale üle huulte lihtsamini.

Bloombergi käsutuses oleva uuringu kohaselt valetab keskmine ameeriklane tööl üks-kaks korda päevas. Enamik valesid on enda kaitseks. Unustad tööl miskit teha või ei tulnud ülesandega tähtajaks toime ja kohe on platsis päästev liiklusummik, kaduma läinud e-kiri või muu takistus. 

"Enamik töökohavalesid pole tegelikult firma kahjuks," kommenteeris Lafayette Kolledži professor ja raamatu "Palgatust valetajaks: pettused töökohal" autor David Shulman. "Valetatakse, et töö saaks tehtud," lisas ta.

Oxfordi ülikoolis läbi viidud uuringust selgus, et näiteks kodus juhuslikule telefonikõnele vastates räägib inimene enamasti tõtt. Ka siis, kui nad sellega väikese tasu kaotaks. Samas mujal, näiteks laboris sama testi läbi viies, valetas iga kolmas kõnele vastanu.

"Kui inimesele antakse mänguruum, näiteks kontoriolukorras, suudavad nad end veenda, et tegemist pole pettusega ja see ei kahjusta nende enda taju," rääkis testi läbi viinud käitumispsühholoog Johannes Abeler.

Autor: Rivo Sarapik, Tiive Murdoja

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700