Siselehte toimetades mõtle eelkõige sihtgrupile

Siselehte toimetama asudes tuleks kõigepealt läbi mõelda kaks olulist küsimust. Esiteks, miks sa seda teed, ja teiseks, kes on su sihtgrupp?

Kui siseleht või –veeb juba ettevõttes toimivad, ka siis aitavad mainitud küsimused hoida fookust, millest kirjutada ja mis on see, mis pakub lugejale huvi.

Allpool ajakirjanik Signe Sillasoo nõuanded, IT-firmas Proekspert toimunud inspiratsioonihommikult „Kuidas ettevõtte siseleht ja -uudised elama panna?“, mida silmas pidada siselehte ja -veebi toimetades.

Mis eesmärki siseleht ja -veeb ettevõttes täidavad?

- Kas need pakuvad meelelahutust?
- Jagavad ettevõtte  kohta infot?
- Kutsuvad aktiivselt kaasa mõtlema tegevustes ja arengutes?
- Edendavad osakondade vahelist koostööd või ehk kõike üheskoos?

Kes on sihtgupp, kellele siseveebi või -lehte tehakse?

- Kes nad on ja millega tegelevad?
- Kui vanad nad on?
- Mis on nende huvid?
- Kas ja kui palju neil on aega tööl olles üldse lugeda siselehte või -veebi?

Siselehe väljaandmise  eesmärki teades ja sihtgruppi tundes on võimalik pakkuda lugejatele olulist, huvitavat ja visuaalselt köitvat materjali ehk panna nad ettevõtte siselehte ja -veebi lugema.

Kust leida ideid, millest kirjutada?

- Loe erinevaid ajakirju ja ammuta ideid. NB! Ka teiste erialadega seotud väljaandeid.
- Loe raamatuid, vaata filme, käi teatris, suhtle inimestega.
- Lisa ennast erinevatesse infolistidesse.
- Ammuta inspiratsiooni uutest teemadest (TED kõned, Raadio Ööülikool jm).
- Jälgi huvipakkuva valdkonna tegemisi ja infot Facebookis, Flickris, Twitteris jt sotsiaalmeediakanalites.

Kust kirjutajaid leida?
- Loo meeskond. Kaasa veebi ja siselehe tegemisse firma erinevate osakondade töötajad. Jaga vastutust!
- Palu luba avaldada valdkonnas tegutsevate arvamusliidrite, blogijate materjale.
- Vajadusel osta teenus sisse – kasuta sisu kokku panemisel spetsiaalseid firmasid, vabakutselisi fotograafe, ajakirjanikke, keeletoimetajaid, kujundajaid.

Mida lugude tellimisel silmas pidada?

- anna kirjutajatele, fotograafidele võimalikult täpne lähteülesanne, selgitades: mis on loo fookus;
- millistele küsimustele võiks lugu vastata;
- milline on loo ülesehitus;
- kuidas lugu illustreerida (foto, graafik, joonis, tabel vms);
- milline on loo maht;
- millal on tähtaeg.

Mida lugude vormistamisel silmas pidada?

- Mõtle väljaspool raame! Hea lugu ei tähenda tingimata alati pikka teksti. Mõnda teemat on hea edasi anda fotode, mõnda graafikute või tabelite, mõnda karikatuuride vm abil.
- Ärata pealkirjaga huvi.
- Pööra suurt rõhku pildimaterjalile.
- Teksti olgu pigem vähem kui rohkem!
- Liigenda teksti (taustakastid – hinne, tasub teada, cv, kommentaar, tsitaat, number, retsept, valem, prognoos, graafik, statistika jne).

Hea lugu on:

- lööva pealkirjaga;
- hästi liigendatud;
- huvitava, informatiivse pildimaterjaliga ja põnevalt kujundatud.


Osale arutelus

  • Tiive Murdoja

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Tallinna Õpetajate Maja – väärikas peo ja koolituskoht vanalinna südames

Tallinna Õpetajate Maja on raekoja platsi ääres asuv kolmest majast koosnev kompleks, kus on võimalik korraldada pidusid, konverentse, koolitusi, vastuvõtte, kontserte ja palju muud.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine