Autor: Tiive Murdoja • 22. august 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Siselehte toimetades mõtle eelkõige sihtgrupile

Siselehte toimetama asudes tuleks kõigepealt läbi mõelda kaks olulist küsimust. Esiteks, miks sa seda teed, ja teiseks, kes on su sihtgrupp?

Kui siseleht või –veeb juba ettevõttes toimivad, ka siis aitavad mainitud küsimused hoida fookust, millest kirjutada ja mis on see, mis pakub lugejale huvi.

Allpool ajakirjanik Signe Sillasoo nõuanded, IT-firmas Proekspert toimunud inspiratsioonihommikult „Kuidas ettevõtte siseleht ja -uudised elama panna?“, mida silmas pidada siselehte ja -veebi toimetades.

Mis eesmärki siseleht ja -veeb ettevõttes täidavad?

- Kas need pakuvad meelelahutust?

- Jagavad ettevõtte  kohta infot?

- Kutsuvad aktiivselt kaasa mõtlema tegevustes ja arengutes?

- Edendavad osakondade vahelist koostööd või ehk kõike üheskoos?

Kes on sihtgupp, kellele siseveebi või -lehte tehakse?

- Kes nad on ja millega tegelevad?

- Kui vanad nad on?

- Mis on nende huvid?

- Kas ja kui palju neil on aega tööl olles üldse lugeda siselehte või -veebi?

Siselehe väljaandmise  eesmärki teades ja sihtgruppi tundes on võimalik pakkuda lugejatele olulist, huvitavat ja visuaalselt köitvat materjali ehk panna nad ettevõtte siselehte ja -veebi lugema.

Kust leida ideid, millest kirjutada?

- Loe erinevaid ajakirju ja ammuta ideid. NB! Ka teiste erialadega seotud väljaandeid.

- Loe raamatuid, vaata filme, käi teatris, suhtle inimestega.

- Lisa ennast erinevatesse infolistidesse.

- Ammuta inspiratsiooni uutest teemadest (TED kõned, Raadio Ööülikool jm).

- Jälgi huvipakkuva valdkonna tegemisi ja infot Facebookis, Flickris, Twitteris jt sotsiaalmeediakanalites.

Kust kirjutajaid leida?

- Loo meeskond. Kaasa veebi ja siselehe tegemisse firma erinevate osakondade töötajad. Jaga vastutust!

- Palu luba avaldada valdkonnas tegutsevate arvamusliidrite, blogijate materjale.

- Vajadusel osta teenus sisse – kasuta sisu kokku panemisel spetsiaalseid firmasid, vabakutselisi fotograafe, ajakirjanikke, keeletoimetajaid, kujundajaid.

Mida lugude tellimisel silmas pidada?

- anna kirjutajatele, fotograafidele võimalikult täpne lähteülesanne, selgitades: mis on loo fookus;

- millistele küsimustele võiks lugu vastata;

- milline on loo ülesehitus;

- kuidas lugu illustreerida (foto, graafik, joonis, tabel vms);

- milline on loo maht;

- millal on tähtaeg.

Mida lugude vormistamisel silmas pidada?

- Mõtle väljaspool raame! Hea lugu ei tähenda tingimata alati pikka teksti. Mõnda teemat on hea edasi anda fotode, mõnda graafikute või tabelite, mõnda karikatuuride vm abil.

- Ärata pealkirjaga huvi.

- Pööra suurt rõhku pildimaterjalile.

- Teksti olgu pigem vähem kui rohkem!

- Liigenda teksti (taustakastid – hinne, tasub teada, cv, kommentaar, tsitaat, number, retsept, valem, prognoos, graafik, statistika jne).

Hea lugu on:

- lööva pealkirjaga;

- hästi liigendatud;

- huvitava, informatiivse pildimaterjaliga ja põnevalt kujundatud.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700