Millega arvestada pressisündmust korraldades?

Ajakirjanikke üritustele kutsudes on kasulik panna valmis vajalikud materjalid ja fotod, pakkuda välja intervjueeritavate nimed ja kellaajad.

Kui tegemist ei ole just meelelahutusüritusega, siis tulevad ajakirjanikud sündmustele infot hankima ja tööd tegema, mis tähendab, et tuleb arvestada ajakirjanike töötähtaegadega.
“Õhtul kell kuus algav üritus on samal päeval kajastamiseks liiga hilise algusega ja järgmiseks päevaks juba eilne uudis, kaotades olulise osa uudisväärtuslikkusest,” tõdes PR-Partneri strateegiline konsultant Kirsti Ruul. Seega oleks mõistlikum ajastada sündmused hommikusele või lõunasele ajale.
Ürituse kutseid laiali saates oleks kasulik lahti kirjuta võimalikud intervjueeritavad, intervjuude ajad, üritusel antav informatsioon ja oluline taustainfo.
“Ajakirjanik vajab seda ette, et otsustada sündmuse uudisväärtuslikkuse üle, millest sõltub ka tema osalemine,” selgitas Ruul.
“Kui tegemist ei ole kriisiolukorraga, siis võib pressisündmuse ettevalmistamiseks planeerida kuni kaks nädalat,” soovitas kommunikatsioonibüroo JLP tegevjuht Karita Sall. Selle aja jooksul on oluline läbi mõelda sündmuse sisu, kaardistada ajakirjanikud ning nad kohale kutsuda.

Pressisündmust korraldades:

• MÕTLE hoolikalt läbi, kas sinu sündmus on uudisväärtuslik ka laiemale avalikkusele. Vajadusel konsulteeri kommunikatsiooniagentuuriga. Kui veendumus uudisväärtuslikkuse osas on olemas, hakka pressisündmust korraldama.
• KAARDISTA ajakirjanikud, kes sinu teemavaldkonnaga tegelevad. Kultuuriajakirjanikku ei ole mõtet IT-üritusele kutsuda.
• KORRALDA pressiüritusi pigem teisipäeval, kolmapäeval või neljapäeval. Väldi esmaspäeva ja reedet. Kellaajaliselt on sobivaim kl 10–14 vahel. Siis jääb ajakirjanikel piisavalt aega lugu ette valmistada ja soovi korral lisakommentaare hankida.
• HANGI infot samal päeval toimuvate konkureerivate meediaürituste kohta. Näiteks neljapäeviti toimub valitsuse pressikonverents, mistõttu ei ole sellesse aega soovitav oma sündmust planeerida.
• SAADA kutse e-posti teel 4–5 päeva enne sündmust. Helista kutsutud ajakirjanikud samal päeval peale kutse saatmist üle. Päev enne üritust saada meeldetuletav e-kiri ja vajadusel helista veelkord kutsututele, et veenduda nende päevaplaanis.
• ÜLEHELISTAMISEL ole valmis andma enam taustainfot sündmuse sisu kohta.
• KASUTA ruume, mis asuvad linna südames ja millele on lihtne ligi pääseda.
• PAKU ajakirjanikele täpset faktiinfot – esinejate nimed, ametinimetused, tiitlid jm – ning väga operatiivselt fotomaterjali.
• OLE valmis, et ajakirjanik ei tule sinu pressisündmusele vaatamata varasemale registreeringule. Alati võib olulisem uudis vahele tulla.

ALLIKAS: JLP KOMMUNIKATSIOONIBÜROO, JOLOS EVENT, ÄRIPÄEV

 

Osale arutelus

  • Inga Jakobson, Tiive Murdoja

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Viljandi Pärimusmuusika Ait

Viljandi Pärimusmuusika Ait on mõnus koht, kuhu tulla kontserdile, loengusse, seminarile, konverentsile, tähtpäevi pidama ning vaadet ja õhkkonda nautima. Asume Viljandi südames, Viljandi Lossimägedes ja 360-kraadine postkaardivaade on hinna sees.

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara