3 soovitust viisakaks internetisuhtluseks

Sotsiaalmeediaspetsialist Dagmar Lamp jagab 3 soovitust viisakaks internetisuhtluseks kolleegide ja klientidega.

Katsu jääda täpseks

Eestlased kardavad hirmsasti asju otse öelda ning ehk tundub meile, et kui ütleme nii nagu on, keerutamata ja lihtsalt, näime me kuidagi rumalamad. Ning mis parem viis on end targemana näidata, kui visata lausetesse keerulist juriidilist kõnepruuki!
Kommunikatsiooni selguse huvides aga katsu meeles pidada, et kui asja on võimalik öelda selgelt ja lihtsalt, ongi see parim viis selle ütlemiseks. Ära keeruta!

Ole viisakas, aga mitte käskiv

Lihtsuse juures on aga üks oluline kari – vahel jätab liiga lihtne ja otsene pöördumine käskiva mulje.
Stiilis “palun tehtagu see ja see projekt” alustatud kirjad seda just aga on. “Palun” on küll viisakas sõna, kuid püüa silmas pidada ka ülejäänud lauseehitust. Viisakus on elementaarne, võõra inimese poole pöördutakse üldjuhul siiski teietades.
Mina isiklikult juhindun professor Krista Kerge (PhD) arvamusest, et sõna “teie” on ka ilma suurtäheta juba piisavalt viisakas. Keelenõuanne soovitab aga jätkuvalt suurtähte – eks igaüks teeb ise oma otsuse.

Ole personaalne!

Ebamugavaid teemasid on parem arutada näost näkku. Kui peadki aga saatma e-kirja näiteks vallandamisteatega, siis on kõige olulisem olla personaalne!
Ära lajata inimesele paragrahvidega ja segase tekstiga, mis on kopeeritud Riigi Teatajast.
Täna teda tehtud töö eest, avalda kurbust, et selline asi juhtumas on. Ütle otse välja, mis summas hüvitist on inimesel oodata.
Ja pöördu inimese poole nimeliselt!

Ole empaatiline

Kui sinu ülesandeks on suhelda klientidega, siis pea meeles kaht võtmesõna: ükski kiri ei tohi rõhutada kliendi negatiivseid omadusi (isegi kui tal neid on – kindlasti on neid sinul ju ka!).
Klienditeenindaja ülesanne on jääda empaatiliseks, täpseks ja asjakohaseks. Kui kuskil on tehtud ka viga, on vabandamine alati väga asjakohane, aga üleliia ei tasuks endale tuhka pähe raputada – see jätab lipitseva mulje.

Osale arutelus

  • Tiive Murdoja, sekretar.ee

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Eesti Vabaõhumuuseum – ajal on lugu!

Rocca al Mares, Tallinna kesklinnast kõigest 15-minutilise sõidu kaugusel asub imeline paik – Eesti Vabaõhumuuseum. Ürituste korraldamiseks leiab siit erinevaid peo- ja seminariruume, kauni looduskeskkonna ning meeliülendavad maitseelamused.

Aasta suurejooneliseim sündmus Radisson Blu Sky Hotelis!

Jõulupidu, kui üks ettevõtte olulisemaid sündmusi, on oodatud nii töötajate kui ka koostööpartnerite poolt. Radisson Blu Sky Hotel pakub peohõngulist atmosfääri ning erakordset elamust, mida elevusega oodatakse ja soojusega meenutatakse. Meie eesmärgiks on täita teie soovid ja ergutada maitsemeeli hõrgutistega, milles traditsioonid kohtuvad mitmekesise tänapäevaga.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara