Firmakink peab tekitama positiivse emotsiooni

Hea firmakingituse tegemine, mis oma eesmärki teeniks – ettevõtet turundaks, saajale meelde jääks ning ka vajalik ja praktiline oleks –, nõuab pikka planeerimist.

Defitsiiti ei ole enam ammu me maal, mistõttu on asju kõigil rohkem kui vaja oleks. Viisakusest, harjumusest või soovist paki saajat mõjutada, kingitakse asju aga iga aasta jälle juurde.

Et firmakingitus ennast ära tasuks, saaja kontorisse tolmu koguma ei jääks või hoopis prügikasti ei lendaks, tuleks Äripäeva hinnangul teha pikalt eeltööd – mõelda, kes on kingi saaja, millised on tema huvid ja vajadused, kus ja kuidas ta kingitust kasutada saaks jne. Kui selleks aega pole, siis parem on kehva kingituse asemel üldse mitte kingitust teha.

Fookuses kingisaaja vajadused

Firmakingi eesmärk on kingisaajale meelde jääda ja temas positiivseid emotsioone tekitada. Kinkija logoga suvalised, ebakvaliteetsed vidinad – võtmehoidjad, stressipallid, pastakad, kruusid jm – seda eesmärki kindlasti ei täida. Neid on kingiks saanud igaüks kümneid, mistõttu elamus kingi saamisest on juba järgmise 10 minuti järel töömõtete alla mattunud või veel hullem, saajas trotsi tekitanud, sest vaja on mõelda, kuidas tüliks olevast vidinast lahti saada – kellele see ära anda või kuhu visata. 

Hoolega kingisaaja huve ja vajadusi silmas pidades valitud kvaliteetsed kingitused või koguni ettevõtte enda poolt spetsiaalseks olukorraks teha lastud meened jäävad aga meelde.

Isikupära jääb meelde

See ei tähenda kindlasti seda, et tegu peaks olema millegi hirmkalliga. Kvaliteetsest materjalist keskmises hinnaklassis jope või seljakott, mis aastaid vastu peab, täidavad oma eesmärki. Pärast esimest tormi laiali lagunenud firmavari räägib aga ettevõtte väärtushinnangutest ja suhtumisest – pealiskaudsusest ja hoolimatusest nii kulutatud raha ja aja kui ka saaja suhtes.

Väljend “kingitud hobuse suhu ei vaadata” ei kehti enam. Ammu vaadatakse ja sellega tuleb arvestada. Kingil peab olema sisu ja siirust. Kui sellega tegelemine tundub liig, siis kõige enam kindlapeale minev kingitus on toit – vein või kommikarp läheb alati kellelegi kaubaks. Samas isikupärane ja unikaalne kingitus jääb meelde.


Osale arutelus

  • Tiive Murdoja, Kirjutab Äripäev.ee

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Pidupäev ajaloolises Roseni Tornis

Eksklusiivsed peoruumid - Roseni Torni väga hea asukoht südalinna tuiksoonel, kaasaegne esitlustehnika ning suurepärane ajalooline interjöör loovad mõnusa keskkonna erinevateks sündmusteks.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

ÄRIPÄEV AS otsib ASSISTENTI

Äripäev AS

28. september 2018

Teabevara