Selle probleemi lahendamiseks on spetsialistid loonud sisseelamisprogrammi, mille abil on võimalik ootamatuteks olukordadeks juba varakult valmistuda või neid isegi ennetada, kirjutab Äripäeva teabekirjastuse koolitus- ja arenduskäsiraamatu märtsikuus ilmunud lisa.
Kirjalikku infot või teadmist on üsnagi kerge edasi anda, kuid kõige kriitilisem uue töötaja sisseelamisel on hoopis organisatsioonikultuuri omandamine. Tavaliselt ei ole organisatsioonis kehtivad tavad ja normid täielikult kusagil väljendatud, sest ilmnevad töö ja kogemuste käigus, osalistega suheldes ja otsustusprotsessis.
Isegi kui tundub, et paljud kokkulepped on asutuse sisekorras kirja pandud, võib juhtuda, et tegelikult toimib kõik vastupidi. Kuidas seda probleemi edukalt ületada, saab lugeda käsiraamatust. Lisaks on uues lisas juttu ka sellest, kuidas Eesti suurimas ettevõttes Eesti Energias uute töötajate sisseelamist toetatakse ja mida selleks tehakse, et uus töötaja saaks võimalikult kiiresti n-ö töösse sukelduda.
Mõnelegi võib üllatusena tunduda, et tegelikult vajavad ka juhid uuele kohale asudes juhendamist ning toetamist. Seda nii juhul, kui tullakse väljastpoolt, aga ka siis, kui ollakse samas ettevõttes töötanud eelnevalt spetsialistina.
Loe edasi uue töötaja sisseelamisprogrammist, tema koolitamisest ja juhendamisest, aga ka juhtide ja kolleegide rollist selles protsessis, mentorlusest jm käsiraamatust, mis võiks olla iga ettevõtte juhtkonna laual. Käsiraamatu tutvustuse ja sisukorra leiab siit.
Autor: Kaire Uusen, Tiive Murdoja