Autor: Tiive Murdoja • 21. märts 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Loe, kuidas veenda juhti Sekretäride päeva konverentsi vajalikkuses

Tegime portaalis üleskutse, kus palusime lugejate abi sekretär Krista mure lahendamisel. Loe sekretäride saadetud lahendusi.

Probleem oli järgmine: sekretär Krista oli oma juhilt palunud nõusolekut osaleda Sekretäride päeva konverentsil, aga juht vastas tema palvele eitavalt, tuues põhjenduseks, et see ei ole nende ettevõttele kasulik. Kristat juhi vastus ei rahuldanud ja ta pöördus nõu küsimiseks toimetuse poole, et kuidas juhile põhjendada konverentsil osalemise kasulikkust.

Lugejate saadetud lahendused:

Terje soovitab

Ootan Sekretäride päeva põnevusega, kuna juba siis, kui programmiga esmakorselt tutvusin, nägin selles tihedat seost oma igapäevatööga ja sellest tulenevate vajadustega. Esialgu käis endalgi peast mõte läbi, et kas minu juht on ikka nõus mind antud sündmusele lubama, kuid siis kinnitasin endale, et olen olnud üks igati hea sekretär ja miks peaks minu juht keelduma sellest, et ma soovin saada heast suurepäraseks!Mina usun, et kõik algab iseeneendast ja kõik soovid täituvad, kui neid väga väga tahta. Sama särasilmselt, kuidas ma sellega veendusin enda sees, läksin ka juhi juurde jutule, haarates kaasa kaks tassi kohvi ja olles välja printinud ka Sekretäride päeva programmi nn  tagataskusse  – loomulikult valisin vestluseks selle momendi, kui teadsin, et tal on selleks aega.Ülemus rõõmustas tassi kohvi üle ja pakkusin koheselt välja ka, et võiksime paari asja üle arutleda, mille osas näen kitsaskohti enda töös, mis puudutab reaalselt kõiki meie töötajaid ja eriti juhtivaid töötajaid. Loomulikult ülemus ei saanud selle peale keelduda, kuna kitsaskohtade elminineerimine ettevõtte töös on igati oluline. Rõhusin esmalt sellele, et ajaplaneerimine võiks paremini korraldatud olla ja sellest tulenevalt ka lähetuste korraldamine muutuks hõlpsamaks ning kuidas siis erinevate osapoolte vahel tuleks suhtlust efektiivsemalt korraldada. Sellest kujunes meil välja omaette jutuajamine, kus käisime välja mõtteid ja ettepanekuid, kuid igaühe puhul ma lõpuks ikkagi tõdesin, et teadmised ja oskused vajaksid selles vallas täiendamist ning selle pealt oli juba hea üle minna jutule Sekretäride päeva konverentsi osas.Loomulikult ülemus muigas minu kavala käigu üle, kuid kuna me olime juba arutlenud kitsaskohtade üle ja mõlemad tõdenud, et asjad vajavad täiendamist, siis oli ta juba huviga nõus tutvuma Sekretäride päeva programmi ja esinejatega ning nõnda me koos siis hakkasimegi minu välja prinditud lehe pealt päeva kohta lähemalt uurima.Leidsime juba koos, et esimesed kolm päevakava punkti võiksid välja pakkuda häid lahendusi eelnevalt tõstatud probleemidele. Lisaks tõdes ülemus, et meie büroo atmosfäär vajaks värskenduskuuri kevade eel ning peatselt tuleb hakata ka suvepäevi korraldama, mis saab olema minu ülesandeks ning kindlasti oleks tore, kui pakuksin sellel aastal välja midagi täiesti eristuvat, mis just oleks ka kõikidele töötajatele motiveerivat energiat andev.Olles nõnda juba mõnda aega vestelnud, sai ka ülemusele selgeks, et antud konverents oleks kasulik nii mulle isiklikult, kui reaalselt kõikidele meie töötajatele ja juhtkonnale, mistõttu tal ei jäänudki muud üle, kui kinnitada minu osalemine Sekretäride päeva konverentsil :)Siinkohal ongi minu soovitus Kristale, et leia enda sees üles see põhjus, miks just Sina tahad Sekretäride päeva konverentsil osaleda ning leia siduspunktid ka ettevõtte sees, miks Sinu osalemine on oluline kogu ettevõttele ja kollektiivile ning lase seejärel ka juhil leida koos Sinuga need vajadused ja seeläbi veenduda, et Sekretäride päeva konverents ongi just see sündmus, mis annab Sulle vastuseid, kuidas olla heast suurepärasem. Sära silmadesse!

Ursula soovitab kirjutada juhile allolev kiri: 

Juht ja sekretär teevad tegelikult ühte ja sama tööd.Kõige parem on seda kirjeldada kui tuulelohe kaht poolt,see tähendab,et nii sekretäri kui juhi töö on keskendunudsama eesmärgi saavutamisele.

Debra Allcock

Working With a Secretary

Me tahame lennutada lohet. Ja tuule selleks võib anda Sekretäride päeva konverents „Heast suurepäraseks“.

Hea direktor!

Mina kui sekretär, olen eelkõige tugi Sulle asjaajamises ja personalitöös ning laiendades oma ametikohta, kõikide töötajate dokumendihalduse korraldaja ja selle kaudu töö efektiivsuse tagaja. Olen infoside direktori ja töötajate vahel, külaliste ja klientide vastuvõtja ja nõustaja ning töötajate kuulaja, inspireerija ning probleemidele lahenduse leidja.

Tööülesandeid teeme hästi, hoiame traditsioone. Kuid heast saab veel paremaks saada. Traditsioonid ei tohi olla kinnihoidmine vanast, vaid uue loomine.

Usun, et selle konverentsi päevakava programmist osa saamisega, saan ma teadmisi, kuidas paremini hoolitseda enese ja teiste tasakaalu ja rõõmu eest, saada teada, kuidas panna kolleegide silmad veel rohkem särama, sest saan mõne hea idee värskendava ürituse korraldamiseks, kommunikatsioonivahendite täiendamiseks ning mööbli paigutamiseks, mis toob asutusse uue hingamise ja paneb energia liikuma.

Ja kui energia liigub, siis on ka edasiviivat tuult, et koos lennutada lohet.

Sinu sekretär

Krista soovitab

Mina soovitaksin Kristal tööandjale selgitada, kui põnev see koolitus tundub ja et tal oleks seal kindlasti palju uut ja huvitavat teada saada. Teatama, et ta vaatas kava ja see motiveerib teda, annab talle uut hingamist. Viimase õlekõrrena pakkuma, et on nõus pool koolitusraha ise tasuma :P Oma selgitustega peaks näitama välja siirast soovi koolitusel osaleda.Kui selle soovituse peale tööandja ikka keelduks vastusega, et see pole nende ettevõttele kasulik, siis pole sellise tööandjaga lihtsalt midagi peale hakata :) Iga hea tööandaja, peale neid soovitusi, peaks oma töötaja ikka koolitusele lubama ja ilma, et töötaja ise pool maksab. Kui töötaja on ise nõus kasvõi pool maksma, siis peaks ju tööandjale selge olema, et seda koolitust on vaja :)

Liina soovitab

Minu nõuanne Kristale oleks järgnev (proovitud ja toimib): sekretär suhtleb päeva jooksul kõigi meie instituudi töötajatega ja sekretäri hingeline-vaimne toonus annab oma panuse kogu kollektiivi hingehoiule igapäevaselt. Sekretär on meil pidevalt paigal ja olemas ning tema motiveeritusest saavad kõik osa. Eesti parim sekretäride motivatsioonisündmus on osasaajatele teada-tuntud oma pikaajalise tõhusa toime poolest. Meie lahe kollektiiv on seda igati väärt, et kõrgtasemel ergutuskoolituse saanud sekretär meil asju ajaks.

Getter soovitab

23. aprillil on tulemas sekretäridele suur ja tähtis päev - rahvusvaheline sekretäride päev. Sekretäritöö on väga vastutusrikas ja mitmekülgne, selleks tuleb ka ennast kaasaegsete teemadega kurssi viia. Näiteks tuleb Sekretäride päevale rääkima Kristjan Otsmann, kes on tuntud ajajuhtimise koolitaja. Ettevõttele oleks kasulik, kui sekretär suudaks vähema ajaga rohkem tööülesandeid täita ning oskaks aega paremini planeerida. Ta räägib ka, kuidas Outlooki nutikamalt kasutada, mis on ju meie igapäevane töövahend.Tõin hetkel näiteks ainult paar Sekretäride päeva teemat. Neid on seal veel palju ja ma arvan, et igast teemast saadud teadmisi saaksin rakendada meie asutuses. See päev on sekretäridele, kui suur tühi pagas, mis päeva lõpuks saab täidetud uute ja vajalike teadmistega, mida sekretärid vajavad oma igapäeva töös ja silmaringi laiendamiseks.

Ülle soovitab

Alati leidub selliseid inimesi, kes käivad koolituselt-koolitusele seltskonna pärast. Nad ei osale aktiivselt ja nad ei vii ka firmasse midagi kaasa, mis firmat aitaks. Kui tegu on sellise sekretäriga, siis juht teeb õigesti, kui teda konverentsile ei saada. Aga mõtleme siis nii, et juht ei raatsi kulutusi teha. Sel juhul ma leiaks oma töös nõrga koha ja põhjendaks konverentsil osalemise vajalikkust selle oskuse  parandamisega. Aga ma ei alustaks sellest, et pakutakse koolitust jne, vaid sellest, et teatud kohapealt vaadates ei lähe meil hästi ja vaja oleks uurida, kuidas seda parandada. Ma pakuks välja, et uuriksin võimalusi ja alles siis, peale eeltööd räägiksin konkreetsest võimalusest. Kindlasti ei toonitaks ma, et tahan ise minna.

Tänud kõigile, kes aitasid leida sekretär Krista murele lahendust. Parima pakutud lahenduse eest sai kingiks vabapääsme Sekretäride päeva konverentsile Terje. Palju õnne!

Sekretäride päev 2014 konverentsikavaga saad tutvuda siit.

Vaata samuti, kes on ennast juba konverentsile kirja pannud ning loe eelmise aasta konverentsiosalejate tagasiside.

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700