7. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida ootab töövõtja juhilt?

Töövõtjad peavad juhtide suurimaks nõrkuseks vähest inspireerimist ja konfliktide lahendamata jätmist, selgus CV Keskuse uuringust.

CV Keskus küsitles juhte ja töötajaid, et välja selgitada, kas juht on majanduse elavnedes töötajatest kaugenenud. Üle 2800 küsitletu vastustest selgus, et Eesti juht peab end töötajatele tunduvalt kättesaadavamaks, kui tema alluvad seda tunnetavad.

98,2% juhtidest pidas oma kabineti ust alluvatele pigem avatuks või isegi alati avatuks, vahendas CV Keskus oma pressiteates uuringu tulemusi. Töövõtjatest nõustus sama arvamusega 62,3% vastanutest ning 12,5% leidis, et ülemuse uks ei ole neile igapäevatöös piisavalt avatud.

"Kõik töötajad ei ootagi juhilt pidevat näost näkku suhtlemist, vaid ka vabadust otsuste langetamisel. Uuringu tulemused näitavad aga, et juhtide ja töövõtjate vahel esinevad erimeelsused küsimuses, kuivõrd avatud on juht ettevõttesiseste konfliktide lahendamisel ja töötajate probleemide ärakuulamisel," kommenteeris CV Keskuse turundusjuht, Henry Auväärt. "Kui 87,1% juhtidest arvas, et märkab ettevõttesiseseid konflikte, siis nendega nõustus üle kahe korra vähem, kõigest 40,1% töövõtjaist."

Veelgi enam ootavad töövõtjad juhilt rohkem tagasisidet ja tunnustust. Kui juhtidest leidis 78,1%, et jagab piisavalt tunnustust ning 76,8% leidis, et jagab ka piisavalt tagasisidet tehtud töö kohta, siis töövõtjatest leidis sama kõigest 37,2% ning 38,4%. Koguni 32,2% töövõtjatest leidis, et ei saa piisavalt tagasisidet töö kohta. "Tagasiside andmise oskust peetakse aga juhi üheks olulisemaks oskuseks. Kui töötaja ei tea, mida ta hästi või halvasti teeb, on äärmiselt keeruline liikuda ettevõtte eesmärkide poole."

Juhi tugevaimaks omaduseks pidasid töövõtjad delegeerimist (30,1%), mida aga koguni 40,5% juhtidest pidas oma suurimaks nõrkuseks. "Näib, et kui juhtide arvates peaksid nad veelgi rohkem ülesandeid delegeerima, siis alluvad ootaksid juhilt rohkem inspireerimist ning konfliktide lahendamist." Just vähest konfliktide lahendamist (18,6%) ja inspireerimist (18%) pidasid töövõtjad oma juhi suurimaks nõrkuseks.

Uuringus osales 2458 töövõtjat ning 435 tööandjat. Uuringu tellis Pärnu Juhtimiskonverentsid.

Autor: Tiive Murdoja, Kirjutab Äripäev.ee

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700