10. juuni 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Miks Eesti Postist sai Omniva?

Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas selgitab Äripäevas, et ettevõtte uus nimi tähistab muutust, mille Eesti Post on viimastel aastatel ettevõttena läbi teinud.

Omni… misasi? Milleks teil seda vaja oli? Need on küsimused, mida on minult viimase nädala jooksul küsitud lugematu arv kordi. Tegelikult on Omniva ise vastus küsimusele „Kuidas edasi?“, mille esitasime Eesti Postis endale juba mõni aasta tagasi. Meie uus nimi tähistab muutust, mille oleme viimastel aastatel ettevõttena läbi teinud.

Logistikavaldkonnas on praegu kolm suurt trendi, mis kujundavad selle valdkonna tulevikku ja mida tuleb selles valdkonnas tegutsejal silmas pidada. Esiteks, järjest olulisemaks muutub e-kaubandus ja e-ostu kogemus alates tellimusest kuni kauba kättesaamiseni. Teise trendina kasutavad inimesed ja ettevõtted info tarbimiseks ja liigutamiseks üha enam digitaalseid kanaleid. Ning kolmandaks kasutavad inimesed ühe ostuprotsessi jooksul järjest rohkem erinevaid kanaleid, kuid tahavad, et see oleks üks sujuv protsess. Inimesed tahavad ise valida, kust nad kaupu või infot vaatavad, seda ostavad või vahetavad ning kuidas selle kätte saavad.

Postiettevõtted on täna kogu maailmas raske valikute ees. Nad peavad kas muutuma või hääbuma. Logistika on suuresti mahuäri. Et selles äris ellu jääda, tuleb liigutada palju kaupa – rohkem, kui meie väikesel kodumaal pakkuda on. Nii oleme kasvanud rahvuslikust postiettevõttest rahvusvaheliseks logistikaettevõtteks.

Edukaks tegutsemiseks piiri taga ja konkurentsivõime suurendamiseks oli ühtlasi vaja uut ja rahvusvahelist kaubamärki, mis annab edasi meie ettevõtte olemust.

Lisaks välisturgudele laienemisele oli uue kaubamärgi kasutuselevõtu põhjuseks ka olemasolevate paljusus. Seejuures seostusid neist kaks tugevamat – Eesti Post ja Post24 –peamiselt postiteenusega, mille tegelik osakaal meie pakutavatest teenustest on küllalt väike.

Tõsisemalt võtsime brändiprojekti käsile 2012. aastal, kui panime paika ettevõtte uue äristrateegia. Seadsime endale ambitsioonikad ärilised eesmärgid ning nende saavutamiseks pidime ühtlustama ka turunduse poolel valitseva paljuhäälsuse. Eelmisel aastal alustasime oma brändistrateegia uuendamist.

Meie eripäraks on meie kanalid, kanalite paljusus ja võime neid vastavalt kliendi vajadusele kombineerida. Sellist kliendi tellimuse täitmiseks ja klientide teenindamiseks erinevate kanalite sidumist tähistatakse logistikamaailmas mõistega „omnikanal“. Sellest on ka inspireeritud meie uus nimi.

Autor: Tiive Murdoja, Aavo Kärmas

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700