6. august 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mobiilimaksed ületavad kuuekordselt kontorites tehtavaid makseid

Eelmise aasta juulis lansseeris Swedbank mobiilirakenduses võimaluse vaadata kontojääki ilma sisse logimata - kokku on aastaga tehtud 10 miljonit kontojäägi vaatamist. Igakuiselt tehakse mobiilis ligi 200 000 makset, mis ületavad kuuekordselt kontorites tehtavaid makseid.

Swedbanki elektrooniliste kanalite juhi Arno Pae sõnul peitub lahenduse populaarsus nende lihtsuses - kontojäägi vaatamiseks piisab telefoni raputamisest. „Uskusime, et kliendid tahavad kasutada nutitelefoni pangaasjade lihtsaks ajamiseks ja et peame ehitama midagi nii lihtsat, mida saab kasutada ka mõne sekundi jooksul, näiteks kassajärjekorras. Tegime selle valmis ning kliendid võtsid selle kasutusele väga kiiresti. Tänaseks tehakse juba iga kuu üle miljoni kontojäägi päringu ehk umbes viiendik võrreldes netipanga külastustega,“ märkis Pae.

Pae sõnul on üha populaarsemad ka mobiili kaudu tehtavad maksed. „Makseid tehakse samuti palju, üle kuue korra rohkem kui näiteks kontorites kokku. Selleks on suisa kaks võimalust – telefoninumbri põhine mobiilimakse ja tavaline makse kontole mobiilirakendusest. Samas on seda vaid kümnendik võrreldes netipangas tehtavate maksetega. See näitab, et tänased lahendused maksete jaoks mobiilis pole veel piisavalt mugavad,“ sõnas ta.

„Ühtlasi aga kinnitab ka, et netipanga maksete tegemise võimalused on Eestis suurepärased, näiteks 86% Swedbankis tehtavatest maksetest liiguvad paari minutiga. Globaalne huvi ja konkurents mobiilimaksete vallas on väga suur ja mujal liiguvad üldjuhul ka netipankade maksed aeglasemalt. Seetõttu sünnib uusi lahendusi pea iga päev, heaks näiteks on siin kasvõi Eestiski hiljuti alustanud Leedukate Worapay,“ selgitas Pae.

„Swedbank on alati olnud innovatiivne ja aidanud Eestisse tekitada võimalusi, mida muu maailm alles nüüd järele teeb. Olgu mainitud näiteks mobiilinumbri põhine mobiilimakse, mis toimib meie ja SEB vahel tasuta ja juba aastaid. Või ka Mobiil-ID, mille sarnast lahendust pole pea kusagil maailmas ja mille abil saab Eestis pea kõik pangaasjad telefonist aetud. Ka mobiilimaksete vallas võiks Eesti maailmameistriks tulla. Mainitud statistika ja mobiilirakenduste kasutamise kiire kasvu läbi näeme, et turg on mobiili kasutamiseks valmis,“ lisas ta. „Arvame, et 2-3 aasta pärast tehakse juba üle poole maksetest mobiilist.“

STATISTIKA:- Swedbanki mobiilipanga äppi laaditakse nädalas alla keskmiselt 1500 korda. Kokku on seda Eestis alla laetud juba ligi 200 000 korda (72,2% Android, 27,8% iOS).- Mobiili raputamise abil ehk otse mobiili ekraanilt on kontojääki vaadatud tänase seisuga 10,1 miljonit korda. Keskmiselt tehakse ühes kuus üle miljoni raputuse, mis tähendab 35 000 korda päevas. Võimalus on aktiveeritud 43 000 telefonil – 24% iOS, 76% Android. Iga päev tuleb keskmiselt 180 uut aktiveerimist juurde, nädalas umbes 1260 aktiveerimist. Keskmiselt tehakse 40 000 raputust ehk sheiki päevas. Kõige rohkem sheigitakse kuu 1.-10. Kuupäevadeni, kuus tehakse üle 1,2 miljoni sheiki.- Mobiili vahendusel sooritatakse igakuiselt ca 190 000 makset, mida on üle 6 korra enam kui makseid kontorites (ligi 31 000)- Mobiilipanka kasutab kuus 71 000 unikaalset klienti.

Autor: Tiive Murdoja, sekretar.ee

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700