RõõmuLabori sündmuste juht ja korraldaja Tõnu Einasto ütles, et ühest retsepti suvepäevade mängukava koostamiseks ei ole. Kindlasti on mänge, mis sobivad kõikjale, kuid oluline on seejuures, et päevajuht asja õigesse võtmesse paneb.
Detailid on määravad
Mängude valik oleneb enamasti mitmetest detailidest – kui palju on rahvast, millised on olnud varasemad suvepäevad, kus suvepäevad toimuvad ja mis on suvepäevade teema. Einasto sõnul on suvepäevade korraldamisel põhirõhk kogu programmi kokku sobivuses. Lõpuks tahavad ju kõik meeldejäävaid suvepäevi.
9 mänguideed
Õhtujuht Kuldar Pajula soovitused:
Pall üle võrgu
Osalejate arv: mitu võistkonda, ühes keskmiselt 15 inimest
Kestus: minimaalselt 30 minutit.
Vaja läheb: võrkpalliplatsi ja palli
Mängu käik: meeskonnatöö käigus tuleb palli üle võrgu visata ja mitte maha kukutada. Kui pall maha kukub, saab vastasvõistkond punkti. Võidab see võistkond, kes esimesena 12 punkti kokku saab.
Suvine suusatamine
Osalejate arv: ühes võistkonnas 6 inimest, kuni 4 võistkonda korraga
Kestus: 15 minutit (4 võistkonna korral)
Vaja läheb: pikki “suuski” 6 jalapaarile. Suuskasid saab ise teha tollisest lauast, mis on vähemalt 150 mm lai. Suuskade peale tuleb teha jalgade jaoks koormarihmaga kinnituse.
Mängu käik: läbida “suuskadel” ette antud vahemaa. Asja teeb raskeks see, kui võistkond ühes rütmis ei tee koostööd. Sellisel juhul ei lähe “suusatamine” libedalt. Võidab võistkond, kes läbib ette antud vahemaa kõige kiiremini.
Meeletu aardejaht
Osalejate arv: võistkonnas kuni 10 liiget, võistkondade arv ei ole piiratud.
Kestus: kuni 1 h
Vaja läheb: vahendid sõltuvad punktides tehtavatest ülesannetest
Mängu käik: mängujuht valmistab suurel alal ette mängupunktid, kus on erineva raskusastmega ülesanded. Need annavad lõpuks vihje, kuhu on maetud aardekirst. Punktides on loovaid, mõistatuslikke ning füüsilisi ülesandeid. Näiteks, kui oled metsas, siis lõkke materjali kogumine ning tule süütamine ilma tikkudeta või kirjutada tuntud viisi põhjal firma tunnuslaul. Võimalusi on palju.
Kõikides punktides tuleb filmida või teha pilte. Hiljem kogutakse need kokku ning näidatakse õhtusel lõkkeõhtul või peol. Koostöös ettevõttega on kirstu peidetud kas mõnus spaapakett, kardivõistlus või mõni muu preemia. Lisaks õhtuse grilli tarvis kõik vajalik.
NB! Mängujuhil tuleks mängu põhjalikuks ettevalmistuseks arvestada kuni 2 tundi. Võimalusel kasutada punktides vabatahtlikke.
Õhtujuht Tõnis Millingu soovitused:
Jalad koos jalgpall
Osalejate arv: kaks võistkonda, 9 liiget võistkonnas
Kestus: 15 minutit
Vaja läheb: jalgpalli palli, jalgade sidumiseks klõpsuga rihmasid või paela
Mängu käik: võistkonnaliikmed on seotud jalgadest kokku kolmesteks puntideks. Keskmise inimese jalad on seotud ühe võistleja parema ja teise vasaku jala külge.
Kehtivad tavalised jalgpalli reeglid. Võidab see, kes on mängu ajal löönud enim väravaid.
Veesõidukite ehitamine
Osalejate arv: ei ole piiratud
Kestus: 1 h
Vaja läheb: korraldajate poolt või ise kaasa võetud vahendeid, et ehitada veesõiduk Mängu käik: võistlejatele antakse kindel aeg, mille jooksul tuleb valmistada veesõiduk, mis kannab kahte inimest. Kui sõidukid valmis, tuleb rannaliivalt start. Koos sõidukitega joostakse vette. Ülesandeks on sõita ümber vees oleva poi. Võidab see, kes jõuab esimesena finišisse või see, kelle sõiduk sõidab kaugemale.
Köietõmme vees
Osalejate arv: 6 inimest võistkonnas, mitu võistkonda
Kestus: mõned minutid
Vaja läheb: köietõmbe köit
Mängu käik: minnakse põlvest saadik vette. Köiele minnakse nii, et võistlejad on teineteisele seljaga ja köis läheb nende jalge vahelt. Köit tõmmataksegi jalge vahelt. Võidab see, kes on tugevam ning tõmbab rohkem köit.
Õhtujuht Arlet Palmiste soovitused:
Frisbee petanque
Osalejate arv: ei ole piiratud
Kestus: umbes 30 minutit, oleneb mängijate arvust
Vaja läheb: lendavat taldrikut, puuhalgu
Mängu käik: viskejoonest soovitud kaugusele asetatakse koonus või tavaline püstine puuhalg. Mängijad viskavad ükshaaval lendavat taldrikut võimalikult puuhalu lähedale. See, kes viskab kõige lähemale saab punkti. Võitja on see, kes kogub esimesena 10 punkti.
Põnev pimesikk
Mängijate arv: 2-liikmeline võistkond, võistkondade arv piiramatu
Kestus: umbes 30 minutit, oleneb mängijate arvust
Vaja läheb: puuhalge, rätikut silmade kinni sidumiseks
Mängu käik: tee püstistest puuhalgudest takistusrada. Mängija peab läbima raja ilma halgusid ümber ajamata. Võistleja paariline aitab sooritajat juhendades. Võidab see, kes läbib takistusraja kõige kiiremini.
Mis on kadunud?
Mängijate arv: 1 laudkond
Kestus: umbes 20 minutit
Vaja läheb: palju erinevaid esemeid, sobiv mängida piknikulaua ääres.
Mängu käik: istudes piknikulaua taga, sulgevad kaks mängijat silmad. Teised võtavad midagi laualt ära. Mängijad peavad arvama, mis on kadunud. See, kes avastab kiiremini, mis on kadunud, pääseb järgmisse ringi. Mängukäiku jätkatakse senikaua, kuni selgub võitja.
* Artikkel ilmus Äripäeva erilehe "Firmapidu" aprillinumbris.
Autor: Tiive Murdoja, Maarja Lega