Kes vastutab, kui töökohal on vähe värsket õhku?

Tööelu portaalis küsib lugeja, mida teha, kui kui töötamiskohal on vähe värsket õhku ja sinna kostub klientidega suhtlemist segav müra. Vastab Tööinspektsiooni töökeskkonna nõustamise osakonna juhataja Rein Reisberg.

Lugeja küsib: Minu töötamiskohal on liiga vähe värsket õhku ja sinna kostub kõrvalruumist klientidega suhtlemist segav müra. Tööandja ütleb, et tema ei saa midagi teha, sest tegutseme rendipinnal ning ventilatsiooni eest hoolitseb majaomanik ja müra tekib hoopis kõrvalruumides tegutseva teise ettevõtte tegevusest.

Vastab Tööinspektsiooni töökeskkonna nõustamise osakonna juhataja Rein Reisberg:
Töötervishoiu ja tööohutuse seadusest tulenevalt on tööandja see, kes kujundab ja sisustab töökoha nii, et on võimalik vältida tööõnnetusi ja tervisekahjustusi ning säilitada töötaja töövõime ja heaolu. Mingeid erisusi rendipindade kasutamisel ei ole. Vastutajaks on ikka tööandja, mitte hoone omanik või keegi kolmas, kes tegeleb näiteks hoones ventilatsiooniseadmete korrasolekuga. Seetõttu tasub tööandjal oma ettevõtte tegevuseks pindade rentimisel mõelda, kuidas tagada oma töötajatele nõuetekohased töötingimused.

Oluline on välja selgitada, millisel otstarbeks kasutamiseks on hoone või selle üksikud ruumid ehitatud. Kui laoruumiks ehitatut soovitakse muuta mitme töötajaga bürooruumiks, siis ilmselt jääb esialgselt õhuvahetusest väheseks ja vajalik on ventilatsioonisüsteemi täiendamine. Kes sellega tegeleb ja selle eest tasub, on ruumi rendileandja ja rentniku omavahelise kokkuleppe küsimus. Samuti tasub saada enne ruumide kasutuselevõttu selgust, millega tegeldakse kõrvalasuvates ruumides. Sellega saab ennetada probleeme, et näiteks büroo- või müügiruumides on tööülesannete täitmist segav müra või levib ebameeldiv või lausa kahjulik kemikaalilõhn.

Seega ei pea töötaja kurtma vähest õhuvahetust mitte hoone omanikule vaid tal tuleb probleemide korral töökohal ikkagi pöörduda oma tööandja poole, kelle kohustus on tagada töökeskkonna vastavus töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.

Allikas: www.tööelu.ee

Oluline on välja selgitada, millisel otstarbeks kasutamiseks on hoone või selle üksikud ruumid ehitatud. Kui laoruumiks ehitatut soovitakse muuta mitme töötajaga bürooruumiks, siis ilmselt jääb esialgselt õhuvahetusest väheseks ja vajalik on ventilatsioonisüsteemi täiendamine. Kes sellega tegeleb ja selle eest tasub, on ruumi rendileandja ja rentniku omavahelise kokkuleppe küsimus. Samuti tasub saada enne ruumide kasutuselevõttu selgust, millega tegeldakse kõrvalasuvates ruumides. Sellega saab ennetada probleeme, et näiteks büroo- või müügiruumides on tööülesannete täitmist segav müra või levib ebameeldiv või lausa kahjulik kemikaalilõhn.

Seega ei pea töötaja kurtma vähest õhuvahetust mitte hoone omanikule vaid tal tuleb probleemide korral töökohal ikkagi pöörduda oma tööandja poole, kelle kohustus on tagada töökeskkonna vastavus töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.

- See more at: http://www.tooelu.ee/et/uudised/1019/nadala-kusimus-mida-teha-kui-tootamiskohal-on-vahe-varsket-ohku-ja-sinna-kostub-klientidega-suhtlemist-segav-mura#sthash.8hgR5CEQ.dpuf

Töötervishoiu ja tööohutuse seadusest tulenevalt on tööandja see, kes kujundab ja sisustab töökoha nii, et on võimalik vältida tööõnnetusi ja tervisekahjustusi ning säilitada töötaja töövõime ja heaolu. Mingeid erisusi rendipindade kasutamisel ei ole. Vastutajaks on ikka tööandja, mitte hoone omanik või keegi kolmas, kes tegeleb näiteks hoones ventilatsiooniseadmete korrasolekuga. Seetõttu tasub tööandjal oma ettevõtte tegevuseks pindade rentimisel mõelda, kuidas tagada oma töötajatele nõuetekohased töötingimused.

Oluline on välja selgitada, millisel otstarbeks kasutamiseks on hoone või selle üksikud ruumid ehitatud. Kui laoruumiks ehitatut soovitakse muuta mitme töötajaga bürooruumiks, siis ilmselt jääb esialgselt õhuvahetusest väheseks ja vajalik on ventilatsioonisüsteemi täiendamine. Kes sellega tegeleb ja selle eest tasub, on ruumi rendileandja ja rentniku omavahelise kokkuleppe küsimus. Samuti tasub saada enne ruumide kasutuselevõttu selgust, millega tegeldakse kõrvalasuvates ruumides. Sellega saab ennetada probleeme, et näiteks büroo- või müügiruumides on tööülesannete täitmist segav müra või levib ebameeldiv või lausa kahjulik kemikaalilõhn.

Seega ei pea töötaja kurtma vähest õhuvahetust mitte hoone omanikule vaid tal tuleb probleemide korral töökohal ikkagi pöörduda oma tööandja poole, kelle kohustus on tagada töökeskkonna vastavus töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.

- See more at: http://www.tooelu.ee/et/uudised/1019/nadala-kusimus-mida-teha-kui-tootamiskohal-on-vahe-varsket-ohku-ja-sinna-kostub-klientidega-suhtlemist-segav-mura#sthash.8hgR5CEQ.dpuf

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Eesti Vabaõhumuuseum – ajal on lugu!

Rocca al Mares, Tallinna kesklinnast kõigest 15-minutilise sõidu kaugusel asub imeline paik – Eesti Vabaõhumuuseum. Ürituste korraldamiseks leiab siit erinevaid peo- ja seminariruume, kauni looduskeskkonna ning meeliülendavad maitseelamused.

Pidupäev Hestia Hotel Laulasmaa Spa's

Laulasmaa loodus on maagiline. Just siit on ammutanud inspiratsiooni maailma enim mängitud kaasaegne helilooja Arvo Pärt ja just siin on seetõttu 2018. aasta sügisel avanemas muusikasõprade meka – Arvo Pärdi Keskus. Kust siis veel ammutada häid mõtteid, kui mitte Laulasmaalt?

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara