Kes vastutab, kui töökohal on vähe värsket õhku?

Tööelu portaalis küsib lugeja, mida teha, kui kui töötamiskohal on vähe värsket õhku ja sinna kostub klientidega suhtlemist segav müra. Vastab Tööinspektsiooni töökeskkonna nõustamise osakonna juhataja Rein Reisberg.

Lugeja küsib: Minu töötamiskohal on liiga vähe värsket õhku ja sinna kostub kõrvalruumist klientidega suhtlemist segav müra. Tööandja ütleb, et tema ei saa midagi teha, sest tegutseme rendipinnal ning ventilatsiooni eest hoolitseb majaomanik ja müra tekib hoopis kõrvalruumides tegutseva teise ettevõtte tegevusest.

Vastab Tööinspektsiooni töökeskkonna nõustamise osakonna juhataja Rein Reisberg:
Töötervishoiu ja tööohutuse seadusest tulenevalt on tööandja see, kes kujundab ja sisustab töökoha nii, et on võimalik vältida tööõnnetusi ja tervisekahjustusi ning säilitada töötaja töövõime ja heaolu. Mingeid erisusi rendipindade kasutamisel ei ole. Vastutajaks on ikka tööandja, mitte hoone omanik või keegi kolmas, kes tegeleb näiteks hoones ventilatsiooniseadmete korrasolekuga. Seetõttu tasub tööandjal oma ettevõtte tegevuseks pindade rentimisel mõelda, kuidas tagada oma töötajatele nõuetekohased töötingimused.

Oluline on välja selgitada, millisel otstarbeks kasutamiseks on hoone või selle üksikud ruumid ehitatud. Kui laoruumiks ehitatut soovitakse muuta mitme töötajaga bürooruumiks, siis ilmselt jääb esialgselt õhuvahetusest väheseks ja vajalik on ventilatsioonisüsteemi täiendamine. Kes sellega tegeleb ja selle eest tasub, on ruumi rendileandja ja rentniku omavahelise kokkuleppe küsimus. Samuti tasub saada enne ruumide kasutuselevõttu selgust, millega tegeldakse kõrvalasuvates ruumides. Sellega saab ennetada probleeme, et näiteks büroo- või müügiruumides on tööülesannete täitmist segav müra või levib ebameeldiv või lausa kahjulik kemikaalilõhn.

Seega ei pea töötaja kurtma vähest õhuvahetust mitte hoone omanikule vaid tal tuleb probleemide korral töökohal ikkagi pöörduda oma tööandja poole, kelle kohustus on tagada töökeskkonna vastavus töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.

Allikas: www.tööelu.ee

Oluline on välja selgitada, millisel otstarbeks kasutamiseks on hoone või selle üksikud ruumid ehitatud. Kui laoruumiks ehitatut soovitakse muuta mitme töötajaga bürooruumiks, siis ilmselt jääb esialgselt õhuvahetusest väheseks ja vajalik on ventilatsioonisüsteemi täiendamine. Kes sellega tegeleb ja selle eest tasub, on ruumi rendileandja ja rentniku omavahelise kokkuleppe küsimus. Samuti tasub saada enne ruumide kasutuselevõttu selgust, millega tegeldakse kõrvalasuvates ruumides. Sellega saab ennetada probleeme, et näiteks büroo- või müügiruumides on tööülesannete täitmist segav müra või levib ebameeldiv või lausa kahjulik kemikaalilõhn.

Seega ei pea töötaja kurtma vähest õhuvahetust mitte hoone omanikule vaid tal tuleb probleemide korral töökohal ikkagi pöörduda oma tööandja poole, kelle kohustus on tagada töökeskkonna vastavus töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.

- See more at: http://www.tooelu.ee/et/uudised/1019/nadala-kusimus-mida-teha-kui-tootamiskohal-on-vahe-varsket-ohku-ja-sinna-kostub-klientidega-suhtlemist-segav-mura#sthash.8hgR5CEQ.dpuf

Töötervishoiu ja tööohutuse seadusest tulenevalt on tööandja see, kes kujundab ja sisustab töökoha nii, et on võimalik vältida tööõnnetusi ja tervisekahjustusi ning säilitada töötaja töövõime ja heaolu. Mingeid erisusi rendipindade kasutamisel ei ole. Vastutajaks on ikka tööandja, mitte hoone omanik või keegi kolmas, kes tegeleb näiteks hoones ventilatsiooniseadmete korrasolekuga. Seetõttu tasub tööandjal oma ettevõtte tegevuseks pindade rentimisel mõelda, kuidas tagada oma töötajatele nõuetekohased töötingimused.

Oluline on välja selgitada, millisel otstarbeks kasutamiseks on hoone või selle üksikud ruumid ehitatud. Kui laoruumiks ehitatut soovitakse muuta mitme töötajaga bürooruumiks, siis ilmselt jääb esialgselt õhuvahetusest väheseks ja vajalik on ventilatsioonisüsteemi täiendamine. Kes sellega tegeleb ja selle eest tasub, on ruumi rendileandja ja rentniku omavahelise kokkuleppe küsimus. Samuti tasub saada enne ruumide kasutuselevõttu selgust, millega tegeldakse kõrvalasuvates ruumides. Sellega saab ennetada probleeme, et näiteks büroo- või müügiruumides on tööülesannete täitmist segav müra või levib ebameeldiv või lausa kahjulik kemikaalilõhn.

Seega ei pea töötaja kurtma vähest õhuvahetust mitte hoone omanikule vaid tal tuleb probleemide korral töökohal ikkagi pöörduda oma tööandja poole, kelle kohustus on tagada töökeskkonna vastavus töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.

- See more at: http://www.tooelu.ee/et/uudised/1019/nadala-kusimus-mida-teha-kui-tootamiskohal-on-vahe-varsket-ohku-ja-sinna-kostub-klientidega-suhtlemist-segav-mura#sthash.8hgR5CEQ.dpuf

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Tallinna Õpetajate Maja – väärikas peo ja koolituskoht vanalinna südames

Tallinna Õpetajate Maja on raekoja platsi ääres asuv kolmest majast koosnev kompleks, kus on võimalik korraldada pidusid, konverentse, koolitusi, vastuvõtte, kontserte ja palju muud.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine