Autor: Sekretär.ee • 14. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tereta palun ka oma ettevõtte puhastusteenindajat!

Hea teenindaja on hooliv teenindaja. Kui teda tema enda töökeskkonnas tähele ei panda, siis hoolivustunne hakkab kaduma ja ta hakkab oma tööd tegema lohakalt ja ükskõikselt.
Foto: dailyrecord.co.uk
Puhastusteenindaja ei saa just tihti ettevõttes särava "tere" osaliseks. Sellest, kui palju muudad meie lihtne „tere“ puhastusteenindaja päeva rõõmsamaks ja töötulemuse kvaliteetsemaks, kirjutab SOL Baltics OÜ juhatuse esimees Äripäeva kinnisvarateemalises erilehes.

Olen ise näinud, kuidas klient põikab puhastusteenindajaga kohtumise vältimiseks teise ruumi ja ootab seal, kui teenindaja möödub. Ma loodan väga, et inimesed ei hakka nüüd vaidlema selle üle, kes kellele peab esimesena tere ütlema. Tere on tore sõna ja see võib tulla üle huulte esimesena selle suust, kes märkab teist esimesena. Kindlasti ei ole vaja lugeda päevas teretamise kordi, et kui olen juba seda inimest tervitanud, siis täna seda rohkem ei tee. Tere märgib märkamist ja mis võiks olla toredam kui sind märgatakse mitu korda päevas.

Kõik algab algusest. Öelda esimese asjana "tere", on alustuseks väga hea. Kui tervitus tehtud, siis on hea võimalus edasi minna, näiteks öelda enda nimi ja alustada suhtlust.

Kõlab ilmselt nii lihtsalt, et lugeja peab kirjutajat veidrikuks ja mõtleb, et milleks ilmselget lahti selgitada. Kuid mingil põhjusel see siiski ilmselge ei ole. Nii et seletame siiski lahti.

Mitukümmend "tere" päevas

Usun, et igaüks meist ütleb päevas "Tere" vähemalt mitukümmend korda. Hommikul soovime head hommikut abikaasale ja lastele, hoovi peale teretame naabrit, tööle jõudes viskame viis kolleegidele ja nii tuleb päevas teresid päris palju kokku. Teretamine on nii loomulik, et me ei mõtle sellele, mis saaks siis, kui me seda ei ütle. Ei abikaasale, ei naabrile, ei lastele, ei töökaaslastele, ei kellelegi. Need lähedased inimesed saaksid signaali, et me ei märka neid. Kui meie ei ütle enam ükski päev neile tere, siis ei märka ka nemad mõne aja pärast meid. Hoolivus asendub hoolimatusega ja enne, kui me arugi saame, on lähedased meie kõrvalt kadunud.

Mis siis juhtub, kui me puhastusteenindajat ei tervita?

Puhastusteenindaja töötab kliendi juures ja loeb enda töökeskkonnaks seda tööruumi, kus ta töötab. Ta hoolib sellest. Hea teenindaja on hooliv teenindaja. Kui teda tema enda töökeskkonnas tähele ei panda, siis hoolivustunne hakkab kaduma ja ta hakkab oma tööd tegema lohakalt ja ükskõikselt. Emotsionaalselt muutub ta apaatseks ja surub iseennast alla. Tulemuseks on see, et klient ei ole enam rahul teenusega, sest kvaliteet on kehv. Teenindaja ei hooli. Teenindajal on halb seal töötada, sest ta tunneb, et teda ei ole olemas. Asi lõppeb sellega, et teenindusettevõte peab leidma uue teenindaja.

Lihtne "tere" teeb rõõmsaks

Mis siis juhtub, kui öelda rõõmsa ja kõlava häälega töötavale puhastusteenindajale "tere"? Esimese asjana muidugi ta ehmatab, sest see on haruldane juhus. Kuid kui see muutub regulaarseks, siis tõuseb tema eneseteadlikkus, tuju läheb rõõmsamaks, töö muutub motiveeritumaks, sest ta tunneb et tema tööd hinnatakse. Töösuhe pole enam anonüümne. Ta soovib teha oma tööd paremini, sest ta tunneb, et ta kuulub sellesse töökeskkonda. Ta hoolib nendest inimestest, kes teda hindavad ja pakub neile palju paremat teenust. Puhas saab veel puhtamaks ja seda täiesti tasuta.

Lihtsa "terega", tõstame töötaja tuju, tema hoolivust ja lojaalsust ning sellega kogu teenuse kvaliteeti. Lisaks teeme ka enda päeva paremaks.

Liitu kampaaniaga!

Kui ka sina arvad, et "tere" on oluline, siis Ütle Teenindajale Tere. Liitu Teenindajale Tere liikumisega SOL Baltics Eesti Facebooki lehel, postita sinna endast ja oma lemmikteenindajast üks vahva tervitamise pilt ning oledki täieõiguslik tervitaja. Teenindajad ootavad sinu tere igal pool: müüjad, postiljonid, puhatusteenindajad, turvatöötajad, pangatöötajad ja veel paljud teised.

Autor: Rinel Pius, SOL Baltics OÜ juhatuse esimees ja teenindaja aastast 1989

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700