Millist palka saavad sekretärid, juhiabid ja büroojuhid?

Olenevalt kuust, avaldatakse CV Online´is administratiivtöö valdkonnas keskmiselt 2000-3000 uut tööpakkumist. reeglina kandideerib kuuajalisele kuulutusele 20-30 inimest.
Olenevalt kuust, avaldatakse CV Online´is administratiivtöö valdkonnas...

Juhiabi võib teenida 1000 eurot netos või ka tunduvalt vähem. Büroojuht Siiri näide tõestab, et kui iseenda eest ei seisa ega tea oma valdkonna palgataset, võid vastu näppe saada, kuna firmajuhid üritavad tööjõukulude pealt säästa.

30ndates Siiri töötas veel aasta eest Tallinnas ühes suures meediaettevõttes juhiabina. Ta vastas telefonikõnedele ja tegeles dokumendihaldusega ning muu hulgas organiseeris ka suvepäevi ja tõi kolleegidele sünnipäevade puhul poest kingi ja lilledki. Ta sai kuus kätte umbes 750 eurot (bruto 933 eurot). "Meie firmal oli CV-Online'is oma  haldur, uurisin, mis on keskmine juhiabi palk. Pidin pikali kukkuma, kui sain teada, kui alamakstud ma olen. Tegelikult võivad abid ja büroojuhid teenida vähemalt 1000 eurot kätte, kui vastutus suur," arutles ta. "Ainult vastuvõttude registreerija saab 800-1000 eurot, ent näiteks kõige kõrgema taseme juhiabid - kes vajadusel saavad ka juhti asendada - saavad juba isegi 1400-1500 eurot."

Põhipalga kõrval ka  boonused

Siiri läks oma ülemuse jutule, kuid sellest polnud kasu. Juht keeldus palka tõstmast ja põhimõtteliselt võis tema selgitustest mõista, et kui Siirile ei sobi, leitakse keegi teine, kes senise summaga nõus. Siiri hakkas uut tööd otsima ning ei läinud kaua aega, kui ta võis senises kohas lahkumisavalduse esitada. Ta töötab praegu ühes kinnisvarainvesteeringutega tegelevas firmas, kus saab 900 eurot kätte pluss regulaarsed boonused. "Minu töökohustused on büroo üldine korrashoid, kontoritarvete tellimine, kohvimasina eest hoolitsemine ja kohvi tellimine, firmaürituste organiseerimine, kodulehe haldamine, meie ettevõtte uudiste tõlkimine vene ja inglise keelde, lähetuste organiseerimine ja nii edasi," loetles ta. "Mu tegelik palgaootus oleks 200 eurot kõrgem, siis saaksin veidi rohkem kõrvale panna ja teha nii-öelda säästukonto ettearvamatuteks kuludeks," nentis Siiri, kes plaanib mõne aja pärast palka juurde küsida.

Siiri sõnas, et tunneb veel mõnda büroojuhti, kes teenivad umbes sama palju, ent ta usub, et näiteid on seinast seina. "Kahjuks üritavad Eesti tööandjad selle positsiooni pealt säästa. Ehk mujal Eestis saaks ka 700 euroga hakkama, ent Tallinnas mitte. Eriti, kui peres on ka väikeseid lapsi."

Ühes advokaadibüroos büroojuhina töötav Aivi sõnas, et tema saab kuus kätte umbes 1000 eurot, ent lisatasusid erinevalt Siirist tal ei ole. "Olen realist ja suuremat palka hetkel ei oota. Muidugi võiks natuke rohkem teenida, kuid tean ka, et paljud sekretärid ja juhiabid teenivad minust vähem," lausus ta. "Varem elasin tõesti palgapäevast palgapäevani ning jäi puudugi, sest kasvatasin üksi kolme last. Nüüd elan koos elukaaslasega ja on lootust, et varsti saab ka kõrvale panna."

Maakoha sekretäri palk on napp

Aivi meelest võib keskmine palk üle Eesti jääda siiski 700-800 euro kanti (neto) ning osades kohtades on see märgatavalt väiksemgi. Selle elavaks tõestuseks on ühe maakoha vallavalitsuses sekretärina töötav Elina. Ta saab kätte alla 600 euro. "Pole mõelnudki, et juurde küsida, sest palgad on rangelt reguleeritud. Minu teada ei teeni meil siin keegi väga suuri summasid," märkis ta. "Tallinnas ilmselt sellise rahaga hakkama ei saaks, aga maal pole hullu," jäi ta tagasihoidlikuks. Elina arvates peaksid ka erasektori töökuulutustes palgad avalikud olema. "Muidu on nii, et tööotsija ei julgegi korralikku palka küsida ja ehk võetakse tööle hoopis see inimene, kes väga vähe tahab," arutles ta. Ka Aivi leidis, et palganumber peaks töökuulutuses avalik olema: "Inimeste jaoks on see ääretult oluline, lausa määrav. Kui salatsetakse, siis raisatakse sageli enda ja kandidaatide aega vestluste ja muu suhtlusega." Siiri arvamus läheb siinkohal lahku. "Sedasi kandideerivad vähemalt pooled inimesed ainult palga pärast. Leian, et kandideerima peaksid siiski motiveeritud ja vajalike oskustega inimesed, kes saaksid vajalike kohustustega kenasti hakkama ning kelle vastu ka tööandja huvi tunneb. Mis puutub palganumbrisse, siis eetiline ja õiglane on, kui see selgub tööintervjuul ja läbirääkimiste käigus."

Palk sõltub kohustustest

Personaliotsingufirma HR Factory turundus- ja müügidirektor Pille Semjonov ütles, et nendeni juhiabide ja sekretäride värbamisi väga tihti ei jõua. "Võib-olla umbes kolm aastas, kuna tegemist on värbamise mõttes lihtsama positsiooniga ja sobivaid inimesi leidub turul rohkem. Meie värbamiste peamine rõhk on pigem spetsialistidel ja juhtidel."
Ta ütles, et nõudmised kandidaadile on ettevõtteti väga erinevad. "Näiteks, kas tegemist on vastuvõtusekretäriga, kes aitab korraldada ka teatud määral kontoritööd või juhiabi, kes osaleb nõukogu töös, valmistab ette lepinguid, korraldab kommunikatsiooni ja nii edasi," märkis ta. "Üldiselt eeldatakse, et inimesed sellel positsioonil võtavad initsiatiivi, on proaktiivsed, head suhtlejad, märkavad oma kolleegide vajadusi ja oskavad asju edukalt organiseerida."
Ta hindas, et palk võib vastusest tulenevalt olla 1000-1600 eurot brutos. "Üldiselt selliste positsioonide värbamise puhul on konkurents üsna tihe ja kandidaate palju. Soovitus tööotsijatele oleks kindlasti ennast kurssi viia, kuhu ettevõttesse kandideeritakse ja mis just antud positsiooni puhul oluline on."

KOMMENTAAR
Tööpakkumiste arv on kasvuteel

Heiko Gross, CV-Online turundusjuht
Kahel viimasel aastal on administratiivtöö valdkonna pakkumiste arv näidanud kasvu. Kui 2014. aastal kasvas pakkumiste arv aastatagusega võrreldes keskmisel 13%, siis 2015. aastal on siiani olnud kasvuprotsendiks 22. See ületab nii keskmist tööpakkumiste arvu suurenemist, mis jääb 10% ligi.
Olenevalt kuust, avaldatakse administratiivtöö valdkonnas keskmiselt 2000-3000 uut tööpakkumist. Kõige sagedamini kasutatakse kuulutuses assistendi nimetust. Tihtilugu kombineeritakse ka assistenti mõne teise positsiooni nimega näiteks juhiabi-assistent, müügiassistent või raamatupidaja assistent.
Reeglina kandideerib kuuajalisele kuulutusele 20-30 inimest. Administratiivtöö valdkond on kandideerimise mõttes üks aktiivsemaid, võrreldava aktiivsusega on veel raamatupidamine, enamik muidu valdkondi jääb kandidaatide hulga poolest alla. Põhjuseks on see, et paljud inimesed kvalifitseeruvad administratiivtöö positsioonidele - tihtilugu ei ole vaja eelnevat väljaõpet ega väga pikka kogemust valdkonnas või antud positsioonil. Samuti alustavad noored tihtilugu just assisteerivatelt positsioonidelt.

Autor: Karoliina Vasli

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Aasta suurejooneliseim sündmus Radisson Blu Sky Hotelis!

Jõulupidu, kui üks ettevõtte olulisemaid sündmusi, on oodatud nii töötajate kui ka koostööpartnerite poolt. Radisson Blu Sky Hotel pakub peohõngulist atmosfääri ning erakordset elamust, mida elevusega oodatakse ja soojusega meenutatakse. Meie eesmärgiks on täita teie soovid ja ergutada maitsemeeli hõrgutistega, milles traditsioonid kohtuvad mitmekesise tänapäevaga.

Pidupäev Kuulsaalis

Pane pidu veerema Kuulsaalis! Lõbus ajaveetmine ja mõnusad söögid-joogid muudavad Sinu pidupäeva kõigile meeldejäävaks!

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara