5. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vali firmaüritusele meeldejäävad kingitused ja auhinnad

Kasulik on järgida reeglit, et ärilise ürituse puhul on sobilikum praktiline kingitus, samas kui isikliku sündmuse puhul võiks kingitus olla loovam, emotsionaalse alatooniga.
Kõige parem tänu nii üritusel osalejate kui ka esinejate jaoks on õnnestunud üritus ise – mõnus meeleolu ja sellest saadud positiivsed emotsioonid. Samas pole kingituste ja auhindade jagamine kunagi üleliigne olnud ja õigesti valitud meenete abil võib ürituse eriti meeldejäävaks muuta. Mida aga auhindade ja kingituste valimisel ja jagamisel kindlasti silmas pidada?

Kingitused ja auhinnad võivad olla esemelised, rahalised, aga ka sümboolsed. Vastavalt ürituse iseloomule ja sihtgrupile tuleks leida tasakaal praktilise ning emotsionaalse kingituse vahel. Kasulik on järgida reeglit, et ärilise ürituse puhul on sobilikum praktiline kingitus, samas kui isikliku sündmuse puhul võiks kingitus olla loovam, emotsionaalse alatooniga. Kingitusena toimib hästi ka foto ja video, mis on heaks mälestusmeeneks.

Ürituste raames saab kingitusi jagada nii osalejatele mälestuseks või meeneks kui ka tänutäheks esinejatele. Näiteks pulmades tehakse kõikidele külalistele kingikotikesed, aga seevastu firmapeol jagatakse auhindu vaid tublimatele. Paljudel üritustel saavad väikesed meened just esinejad.

Kingituste ja auhindade ideid võib välja mõelda näiteks koos oma korraldusmeeskonnaga loova ajurünnaku käigus. Praktika näitab, et paljud väiksemad auhinnad ja kingitused toimivad tihtipeale paremini kui üks suur. Inimesed ootavad alati midagi uut ja rabavat, kuid enamasti üllatutakse positiivselt üsna lihtsate, kuid õigel ajal ja õiges kohas toimivate lahenduste peale.

Kingi positiivseid emotsioone

Kindlasti silmas pidada sihtgrupile sobivust, aga ka seda, et kingitus või auhind valmistaks inimesele rõõmu. Rõõmu valmistavad kingid ja auhinnad, mis on iseloomulikud mingil moel kingi saajale ning sobivad kokku sündmuse ja teiste asjakohaste teguritega. Ebasobiv kingitus võib vahel tekitada isegi negatiivseid emotsioone, näiteks kui ametilt keevitajad saavad kingituseks kristallkuulikese, mille vastu neil pole huvi ja millega nad ei oska midagi peale hakata.

Vahel on heategevus parim kingitus, kuna valmistab rõõmu nii saajale kui ka abivajajatele. Kingituseks või auhinnaks võib olla annetus saaja nimel, aga ka vastupidi: kingiks saadud raha võib annetada heategevuseks. Lisaks saab läbi erinevate ürituste annetusi koguda mõne heategevusliku liikumise toetamiseks.

Kingitus olgu asjakohane

Auhinna või kingituse valikul on oluliseks teguriks ka asjakohasus, kuna kingitus peaks saajale ikkagi korda minema, mingil moel oluline või väärtuslik olema. Kingitus on seda erilisem, mida paremini on see läbimõeldud ja ettevalmistatud.

Asjakohane kingitus on näiteks mobiilse tehnoloogia konverentsil akupankade kinkimine nutitelefonide kasutajatele või kalandusüritusel viibivatele külalistele õige numbriga kummikute või vihmakeepide jagamine. Hea näitena võib välja tuua ka Lauluväljaku, kus kingiti meeskonnale kvaliteetsed ilmastikukindlad joped, mis välisürituste korral hoiaks töötajad soojas ja rõõmsatena. Negatiivne näide on aga spordiüritustel ebatervislike toidukaupade jagamine või alkoholi kinkimine.

Pea silmas tarneaegu ja logistikat

Kingituste ja auhindade tellimisega kaasnevad ka mõned riskid. Arvesta tarneajaga ja tellides nimelisi meeneid, pea meeles, et eritellimuste ajakulu on veelgi suurem. Seega ei tohi kingituste ja auhindade planeerimist ega tellimist kunagi viimasele hetkele jätta.

Samuti tuleb läbi mõelda kingituste ja meenete logistika:

- Kes ja millal kingitustele järele läheb?

- Kus kingitusi enne üritust ja ürituse ajal hoiustatakse?

- Kas ja kuidas on saajal võimalik kingitus koju viia?

- Kui tegemist on kinkekaardiga, kas saajal on võimalik kingitust lunastada oma kodukohale lähedal? Näiteks Otepääl elaval inimesel pole Pärnus asuva poe kinkekaardiga väga palju teha.

Oluline on see, et kingitus oleks oma olemuselt piisavalt väärtuslik, et seda ei unustataks üritusele ja et kingituse saaja tahaks seda kindlasti kaasa võtta. Lisaks peab seda saama kerge vaevaga koju toimetada.

Mõtle ajastusele

Ei ole kindlat reeglit, kas üritusel peab olema kingitusi või mitte, ega ka juhiseid, millal ürituse käigus kingitus üle anda või kes selle üle annab. Erandiks on siinkohal auhinnad tublimatele, mis tuleks üle anda ettevõtte või üksuse juhi poolt.

Auhindade esitlemine ja üleandmine tuleks kindlasti põhjalikult ette planeerida – kas, kes, millal, mida ja kuidas? Mitte ainult auhind või kingitus ei peaks olema eriline, aga ka  loosimise/jagamise mehhanism võib olla tavapärasest teistsugune. Soovituslik esemeliste kingituste ja auhindade jagamine ajastada pigem ürituse lõpupoole, et nende saajad ei peaks terve ürituse jooksul nendega ringi jalutama.

Leia aega, et mõelda välja kavalaid nippe ja lahendusi oma auhindade ning kingitustega meeldejäämiseks, et tekiks võimalikult hea lõppmulje üritusest.

Allikas: lauluväljak.ee blogi

kooskõlas ürituse iseloomu ja kingituse saajaga;

ärilise ürituse puhul pigem praktiline, eraürituse korral emotsionaalne;

asjakohane sihtgrupi jaoks;

meeldejääv ja eriline;

hoolikalt läbimõeldud ja ajastatud;

väärt kaasavõtmist;

kergesti hoiustatav ja äratoimetatav.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700