26. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida töötajatele jõuluks kinkida? Mis neid võiks kõnetada?

Kink võiks olla ettevõtte väärtustega kooskõlas.
Jälle on kätte jõudnud jõulukingituste hooaeg ja peas tiirlevad iga-aastased küsimused: mida ettevõttes töötajatele jõuludeks kinkida, kuidas neid meeles pidada, millised jõulukingitused töötajatele korda lähevad? Tööandja turunduse agentuuri Brandem konsultant Marie Evart soovitab kingile läheneda väärtuspõhiselt.

Kuidas valida?

Kõige lihtsam viis töötajatele sobivate kingituste valimiseks oleks ju neilt otse küsida. Olenevalt ettevõtte suurusest võib sellisel juhul aga tekkida olukord, kus meil on 101+ erinevat kingituse soovi ja otsustamine võib muutuda seega veelgi keerulisemaks. Sellisel juhul on võimalik läheneda väärtuspõhiselt. 

Kingitus, mis esindab ettevõtte väärtusi

Kogu ettevõtte tegevus (sh jõulukingi valik) peaks põhinema kindlatel väärtustel ja olema kooskõlas tööandja identiteediga. Kui ettevõte väärtuseks on mängulisus, siis milline võiks olla jõulukink? Kui tööandja peab oluliseks tervislikke eluviise, siis milline võiks olla jõulukink? Kui ettevõte on positsioneerinud ennast kui arengukeskkond noortele, siis milline võiks olla jõulukink? Kingitused peaksid olema ettevõtte väärtustega kooskõlas.

Mis läheb töötajatele korda? 

Kingituse tegemine lihtsalt seetõttu, et linnukest kirja saada, ei too soovitud tulemust. Töötajate tunnustamise ja meelespidamise eesmärgiks on ju näidata, et nende tööd hinnatakse ja neid väärtustatakse. Kingitusel peab olema oma lugu, mõte, idee, mis läheb töötajatele korda. 

Mis läheb töötajatele korda? See on küsimus, mida peab teadma iga ettevõte, kes soovib olla hea tööandja. Töötaja väärtuspakkumise välja töötamise tulemusena teab juhtkond täpselt, millised erinevad grupid ettevõtte sees on ning millised väärtused on nendele gruppidele olulised. Nii näiteks võib ühele grupile meeldida jõulukingitusena üheskoos paintballi mängida, teisele grupile võib aga olla kõige hinnatum kink üks lisa puhkepäev jõuluperioodil. Tuleb teada, mis teeb just Sinu töötajad õnnelikuks.

Näiteks: kui sinu töötajatele läheb korda heategevus, siis miks mitte teha koos meeskonnaga head? Olgu see siis ettevõtte kaasabil annetuste tegemine, mõnes heategevusprojektis osalemine või midagi muud. Ettevõtte sotsiaalset vastutustundlikkust peetakse aina olulisemaks - viimaste uuringute järgi pidas 82% töötajatest oluliseks, et tööd andev ettevõte oleks sotsiaalselt vastutustundlik (Palgainfo Agentuur 2015).

Kingitus, mis räägib oma lugu

Kõik saab alguse küsimusest: mis Sinu töötajatele korda läheb? Lihtsalt kingituse lauale asetamisest ei piisa. Kingituse üleandmisel loo rääkimine suurendab töötaja silmis kingituse väärtust oluliselt. Seo kingitus ettevõtte väärtustega ja selgita töötajatele, miks sel aastal jõuti just sellise jõulukingini ja mis on selle kingi tegemise eesmärk. 

Personaalne sõnum

Miks mitte lisada kingitusele personaalne jõulutervitus tegevjuhilt või osakonna juhilt, mis suurendab kingituse väärtust veelgi. Kes meist ei tahaks saada personaalset kirja juhilt: „Hea Mari, oled teinud väga head tööd. Aitäh! Soovin sulle ilusat pühadeaega!“ Personaalne lähenemine näitab töötajale veelgi rohkem, et temast hoolitakse.

Mida kinkida? Uuri välja!

Kõik saab alguse küsimusest: mis teie ettevõtte töötajatele korda läheb? Kui oled uurinud välja vastuse sellele küsimusele, siis on Sul tehtud kogu vajalik eeltöö, mis aitab valida häid jõulukinke, mis töötajatele tõesti korda lähevad ja mis peamine - olla üleüldse atraktiivne tööandja.

Soovid teada, kuidas töötaja väärtuspakkumist välja töötada? Küsi minult, Marie Evartilt, Brandemi konsultandilt: [email protected]. Meie jõulukink Sulle – saame juhtkonnaga kokku ja näitame, kuidas töötada välja ettevõtte unikaalne töötaja väärtuspakkumine.

Autor: Marie Evart, tööandja turunduse agentuur Brandem konsultant

Vaata lisaks www.brandem.ee.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700