10. detsember 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Intervjuu TransferWise´i office manager´i Katrin Dedovaga

Katrin Dedova
Foto: Tiive Murdoja
Rahvusvahelises rahaülekannetega tegelevas ettevõttes TransferWise seitse kuud office manager´ina töötanud Katrin Dedova (26) sõnul, peab selles ametis olema soov kolleege kuulata ja õnnelikuks teha.

TransferWise´i peakontor asub Tallinnas Baltika ärikvartalis. Liftist väljudes satun kohe melu keskele. Kontor on avatud planeeringuga ja saabudes käib ümberringi vilgas toimetamine. Ei mingit vaikset ooteruumi. Mind võtab vastu lahke ja naeratav naisterahvas, kelle ametinimetus on, nagu ma hiljem teada saan, welcome admin. Tema juhendamisel täidan tahvelarvutis andmed enda kohta: nimi, firma, kelle juurde, mis põhjusel. Lisaks allkirjastan lepingu, milles luban mitte jagada kolmandate osapooltega seda infot, mida ettevõtet külastades kuulen ja näen. Siinkohal õnneks tehti mulle erand ja võin intervjuul kuuldust kirjutada.

Järgneb esmakohtumine Katriniga. Vahetanud esimesed laused, on mul selge, miks just tema on osutunud valituks office manager´i ametisse. Katrinist kiirgub positiivsust, energilisust, siirust ja ärksameelsust. See, kuidas ta räägib oma tööst ja ettevõttest, selle saab võtta kokku ühe sõnaga – ta teeb seda kirglikult. Seda kinnitab ka Katrin ise, et ta tõesti teeb oma tööd kirega ja armastab siinseid inimesi. „Kui tahad siin ettevõttes töötada office manager´ina, siis sul peab olema soov oma kolleege õnnelikuks teha,“ selgitab Katrin silmade särades.

"TransferWise´is töötab üle 300 inimese, neist nime- ja nägupidi tean umbes 95%".

Katrin Dedova

Katrin Dedova
Foto: Tiive Murdoja

Vastuvõtulaua taga kohtab tegelikult Katrinit harva, kuna enamuse ajast on ta kontori peal liikvel ja korraldab tööle saabunud kolleegide töökohti. Vastuvõtulauas on külalisi ja kolleege tervitamas hoopis welcome admin´id. Vajadusel üksteist asendatakse.

Elu enne TransferWise´i

Viis aastat tagasi lõpetas Katrin Eesti-Ameerika Äriakadeemia avalike suhete ja sisekommunikatsiooni erialal. Õpitud teadmised on suureks abiks olnud nii eelmistes töökohtades kui praeguses töös, kus tuleb korraldada rohkelt ettevõttesiseseid üritusi ja hoolitseda info liikumise eest.

Enne TransferWise´i on Katrin töötanud kaks aastat tarkvaraarendusettevõttes Hansaworld ja kaks pool aastat võrguseadmeid tootvas ettevõttes Ericsson. Mõlemas ettevõttes olid amet ja tööülesanded mõnes mõttes sarnased praegusega. Ericssonis oli Katrin lisaks ka tehasejuhi tõlkimisabiks ning kuna ettevõtte sisekommunikatsioon oli alles arendamise järgus, siis sai selles osas rohkelt kaasa rääkida ja erinevaid uusi süsteeme juurutada. See oli Katrini hinnangul samuti põnev aeg.

Elu TransferWise´is

Kui TransferWise otsis office manager´i, siis Katrini kunagine töökaaslane, kes täna töötab ettevõtte personaliosakonnas värbajana, leidis, et Katrin oleks just sobiv inimene sellele kohale. Telefonikõnele endiselt töökaaslaselt järgnes kolm intensiivset tööintervjuud, misjärel selgus, et vastastikune meeldivus ja sobivus ettevõttega on 100%line. Tänaseks on Katrin ka juba ise läbi viinud tööintervjuusid, kui ettevõttesse otsitakse näiteks uusi welcome admin´e või mõne teise riigi TransferWise´i kontor otsib omale office manager´i. Katrini sõnul on intervjuude tegemine ja inimeste leidmine olnud kerge, kuna ta tunnetab kohe esmasel kohtumisel ja vestlusel ära, kas kandideerija sobib nende ettevõttesse või mitte.

Tööülesanded seinast seina

Küsimusele, et millised on tema tööülesanded, puhkeb Katrin naerma ja tõdeb, et see on alati kõige raskem küsimus, mida temalt on küsitud peale TransferWise´i tööle asumist. „Teen kõike, kui hästi üldiselt vastata. Aga siiski põhiliseks vastutusalaks on kontori haldamine. See tähendab, et pean iga päev hoolitsema selle eest, et kõigil kolmesajal ettevõttes töötaval kolleegil oleks koht, kus kontorisse saabudes tööd teha.“

Selgub, et TransferWise´is ei ole paljudel töötajatel oma kindlat töölauda ja kontor on kujundatud avatud pinnale erinevate aladega. Katrini ülesanne on hoolitseda tööruumi jaotuse eest. Kuna ettevõttesse lisandub iga kahe nädala tagant kuni 20 uut töötajat, siis ka nemad tuleb ära mahutada. Selleks saab ta igal nädalal osakonnajuhtidelt prognoosid, mis päeval ja millises vahetuses ning mitu inimest vastavas osakonnas inimesi tööl on. „Kuna ettevõtte areneb niivõrd kiiresti ja töötajaid lisandub juurde iganädalaselt, siis tuleval aastal kolime uuele pinnale, kus saab kontoripinda olema praegusest mitu korda rohkem,“ räägib Katrin lootusrikkalt.

Oluliste tööülesannetena mainib Katrin ära veel, et tuleb jälgida kontori korrashoidu, planeerida ja organiseerida kogu ettevõtte töötajate tööreise. Lisaks on Katrini korraldada enamus ettevõttesisesed üritused. Veel on Katrini vastutada ka kontorikuludega seotud eelarvete jälgimine ja kinnitamine.

Klassikalisest tööpäevast on asi kaugel

Katrini tööpäev ei kesta kunagi kindlast kellaajast kindla kellaajani. „Tööpäev algab minu joaks tavaliselt kella poole kümne või kümne paiku hommikul, vahel ka hiljem ning sõltuvalt päevast lõpeb õhtul kella kuue ja kaheksa vahel,“ selgitab Katrin. Intervjuule eelneval päeval kestis näiteks tööpäev õhtul kella kümneni. Katrin peab vajalikuks selgitada veel, et kuna tema on tööaja suhtes paindlik, siis samamoodi on paindlik ka tema tööandja. Kui on vaja võtta vaba päev, siis see on võimalik, peaasi, et oled organiseerinud endale asendaja, tegemised on kontrolli all ning töö tehtud.  Tööpäev venib tihti pikaks ka seetõttu, et koju minev kolleeg jääb Katriniga pikemalt elust-olust rääkima. Aga Katrinile see meeldib, kuna nii saab oma kolleege paremini tundma õppida.

Tunnen huvi, et kui tööpäevad venivad pikaks, kas see ei hakka eraelu segama? Katrin tunnistab, et teinekord tal valutab küll süda oma 8-kuuse kassipoja pärast, kes näljasena perenaist koju ootab.  „Kui olen koju jõudnud, siis ma ei lülita sisse telekat ega hakka kohe köögis toimetama. Istun diivanile, võtan sülle oma armsa kassi ja nii me istume umbes pool tundi,“ kirjeldab Katrin õhtust rituaali. See on tema sõnul parim viis, kuidas töömõtted ukse taha jätta ja võtta aega iseenda ning oma lemmiku jaoks.

Sõbralik ja positiivne tööõhkkond

Kui uurin, et mis hoiab TransferWise’ i tööõhkkonda positiivsena, siis Katrini jaoks on oluline esiteks ise olla kogu aeg positiivne ja motiveeritud, see nakatab ka teisi. Kindlasti toidab tööõhkkonda ka see, et töötajad on ettevõtte poolt hoitud ja hoolitsetud. Näiteks pakutakse igal päeval erinevaid snäkke. „Ühel päeval pakutakse näiteks smuutisid, teisel puuvilju, kolmandal pirukaid, neljandal kuivatatud puuvilju ja erinevaid pähkleid jne. Igal teisel nädalal on team lunch päev, mis tähendab, et kõigile töötajatele tuuakse kontorisse soe toit,“ tutvustab Katrin tervislikke valikuid.

Hetkel on ettevõttes käimas tervisenädal. „Selle ettevõtmise puhul on meil näiteks käinud erinevad treenerid juhendamas jooga- ja jiujitsu-treeninguid, kolleegidega käidi Lahemaal matkamas. Lisaks on toimunud põnevad mindfulness koolitused, näiteks kuidas osata lõdvestuda ja palju muud. Organiseerime kõike, mis on tervisega seotud,“ selgitab Katrin tervisekuu ideed.

Kuna Transferwise´i Tallinna kontoris töötab ca 300 inimest, siis loomulikult tekkis mul huvi, et kas Katrin teab kõiki töötajaid nime- ja nägupidi. „See on hea küsimus, mida minult väga paljud küsivad. Võin öelda, et tean kõiki töötajaid nime- ja nägupidi umbes 95% ulatuses.“ Kuna Katrinile meeldib inimestega suhelda, siis üldjuhul teab ta ka paljude töötajate tausta.  Ta ise iseloomustab firmat ja selle kultuuri väljendiga we are like one big happy family.

Katrin Dedova
Foto: Tiive Murdoja

Helisummutavaid tugitoole, kuhu intervjuu ajaks ka Katrin oli ennast sisse seadnud, on TrasferWise´is mitmeid ja nendes käib igapäevane töötegemine.

Tööreisid ja keeleoskus

Intervjuud kokku leppides selgus, et Katrin viibib töö asjus Ukrainas. Nende sealne harukontor otsib hetkel endale office manager´i ja Katrin käis nõustamas ning jagamas oma know-how´d, kuidas tema töö toimib Eestis. Eesmärgiga, et kõik TransferWise´i kontorid üle maailma töötaks samadel põhimõtetel nagu Tallinna kontor ja kannaks samu väärtusi. Selgub, et tööalast reisimist tuleb ikka aeg ajalt ette. Lisaks Ukrainale on ta juba käinud ka kahel korral Londonis.

Reisimine ja töö rahvusvahelises ettevõttes eeldab väga head keelteoskust. Katrinil on suus kolm keelt - eesti, inglise ja vene keel. Need kolm keelt on ka igapäevaselt kogu aeg vajalikud, kuna TransferWise´is töötab täna rohkem kui 30 eri rahvust. Katrini soov ja unistus on omanda millalgi ka hispaania keel.

Üritused TransferWise´is

Üritusi toimub väga palju. Katrini korraldada on eelkõige ettevõttesisesed üritused. Lisaks suurejoonelistele suve- ja talvepäevadele, jõulupeole ning teistele meeskondlikele üritustele, käivad TransferWise´is iga kuu nii eesti kui välisriigi IT-tudengid, kes giidi saatel tutvuvad ettevõtte töö ja tegemistega.

Enne intervjuu toimumist oli kontoris just peetud halloweeni. Sündmust meenutasid fotoboksis tehtud meeleolukad pildid köögikülmkapil, millel on näha fantaasiarikkaid kostüüme ja näomaalinguid. „Meie töötajad on ise väga initsiatiivikad ja paljud sündmused on nende enda algatatud,“  kiidab Katrin oma kolleege.

Ettevõte toetab igati töötajate sportlikku eluviisi. Palju osaletakse erinevatel spordiüritustel, näiteks hooajalistel spartakiaadidel.

Pühadeaega jääb meeleolukas laste jõulupidu ja pidulik õhtusöök töötajatele. Samuti saab kontor kaunistused ja kuusk tuuakse detsembri teisel nädalal. Katrini sõnul ei puudu pühadeperioodil kindlasti ka piparkoogid. „TransferWise´is on rõõm üllatusi ja üritusi korraldada, kuna töötajad elavad ja aitavad ka ise kaasa meeleolu loomisele,“ kiidab Katrin taas oma kolleege ja ettevõttes valitsevat positiivset õhkkonda.

Suve- ja talvepäevad on alati suurejoonelised, siis lennutatakse Tallinnasse kõik ettevõtte töötajad üle maailma. Kui selle aasta suvepäevadel oli osalejaid 350 ringis, siis Katrin prognoosib, et talvepäevadel ja tuleva aasta suvepäevadel on veelgi rohkem osalejaid.

Katrinile endale on kõige eredamalt meelde jäänud viimati septembris korraldatud rahvusvaheline arendajate IT konverents, mis oli tema enda korraldatud ja kuhu üle maailma tuli kokku ligi 250 osalejat. Nii suurt avalikku ja rahvusvahelist sündmust korraldas ta esmakordselt ja osalejate rahulolu sündmusega oli olnud väga suur. Uus samasisuline konverents ootab korraldamist ka tuleva aasta sügisel.

Isiklikud tähtpäevad tööpostil

Kuna ettevõtte Tallinna kontoris töötab üle 300 töötajat, siis see tähendab, et peaaegu iga päev on kellelgi sünnipäev. „Meil on selleks kööginurgas tahvel, kuhu on märgitud kõik käesoleva kuu sünnipäevalised. Ettevõtte poolt on sünnipäevalapsele lilled ja kinkekaart. Lapse sünni puhul on firma poolt kotike, kus on ettevõtte logoga beebiriided kirjaga Welcome to the revolution, juurde väike beebitekk ja mänguasi. Abiellumise puhul on pruutpaarile kingiks olnud šampusepokaalid. Kuna ettevõtte on alles noor, siis tööjuubeleid pole tähistada saanud, küll aga on kujunenud traditsiooniks, et kui töötajal on täitunud aasta või kaks tööstaaži, siis ta kostitab osakonna kolleege näiteks tordiga. „Nii kiiresti arenevas ettevõttes on see suur saavutus ja eriline sündmus, kui oled töötanud juba kaks aastat,“ selgitab Katrin.

Katrin Dedova
Foto: Tiive Murdoja

Traditsiooniks on kujunenud, et kööginurgas olevale tahvlile pannakse kirja kõik käesoleva kuu sünnipäevalapsed. Nii püsivad Katrini sõnul kõik sünnipäevalised kenasti meeles.

Unistused ja tulevikuplaanid

Katrini üks suurtest kirgedest on reisimine, ta on jõudnud käia juba 32 riigis. Tavapärastele pakettreisile eelistab ta alati pigem omapead reisimist, otsib ise hotellid, broneerib lennupiletid jne. Viimane reis jäi oktoobrisse ning siis oli sihtpunktiks Austraalia, Tai ja Kambodža.

Millalgi lähitulevikus on Katrini unistus teha ära magistritöö kommunikatsiooni vallas, kuna see on talle kõige südamelähedasem ala.

Tulevikus näeb Katrin ennast tööl kas TransferWise´is või mõnes teises rahvusvahelises ettevõttes korraldamas sisekommunikatsiooni.  „Klassikalist sekretäri, kes töötab kellast kellani oma töölaua taga, minust kindlasti ei saa. Mulle meeldib minu praegune töö, kus on palju liikumist, korraldamist ja suhtlemist,“ tunnistab Katrin.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700