Tööotsijale lihtsad tõed, mida kandideerimisel silmas pidada

Tihti aetakse motivatsioon segamini suurema töötasuga, kuid tegelikult on töökoha vahetamise taga väga mitmeid erinevaid põhjuseid. Uuringud on näidanud, et suurem töötasu ootus ei ole antud nimekirjas alati esimesel kohal.
Tihti aetakse motivatsioon segamini suurema töötasuga, kuid tegelikult on...

Olukord peaks olema uue töökoha otsimiseks igati soodne – pakkumisi on palju ja ettevõtted otsivad aktiivselt uusi inimesi. Palgainfo Agentuuri uuring toob samuti välja, et 62% hetkel töötavatest inimestest on avatud pakkumistele. Seega peaks tööturul olema kiired ajad ning palju motiveeritud tööotsijaid, kirjutab HR factory värbamisüksuse juht Sabina Rand-Haddad.

Personalifirmana näeme igapäevaselt, et tööotsija ootused ja käitumine on viimase 5 aasta jooksul väga palju muutunud ning mitmed vanad tõed on unustuse hõlma vajunud. Siiski on jäänud samaks töö otsimise lähtepunkt – miks ma soovin tööd leida või vahetada.

Möödunud aastal töötasid meie värbajad läbi enam kui 3000 kandidaadi CV-d ja avaldused. Nähtu põhjal komistavad tööotsijad valdavalt kahe olulise punkti juures: iseenda motivatsiooni teadvustamine ja läbimõeldud ning teadlik kandideerimine. Selleks, et uue töö leidmine kulgeks ladusalt ja oleks efektiivne kõigile osapooltele, oleks hea mõelda enne kandideerimist järgmistele küsimustele.

Mis on Sinu kui tööotsija motivatsioon?

Uuele kohale kandideerides soovitame mõelda, millest tuleneb soov töökohta vahetada ja kas end nähakse uues ettevõttes ka pikemas perspektiivis. Juhul, kui see ei ole päris selge, ei adu tööotsija, kuidas sobib tema ees olev tööpakkumine ülejäänud karjääriga – kas ahvatleva pakkumise näol on tegemist meelituse või läbimõeldud karjääriplaneerimisega?
 
Tihti aetakse motivatsioon segamini suurema töötasuga, kuid tegelikult on töökoha vahetamise taga väga mitmeid erinevaid põhjuseid. Uuringud on näidanud, et suurem töötasu ootus ei ole antud nimekirjas alati esimesel kohal. Tahe töökohta vahetada võib olla seotud sooviga edasi areneda, töötada suuremas või väiksemas ettevõttes, minna rahvusvahelisse ettevõttesse, saada uusi kogemusi teises ärisektoris, liikuda edasi juhtivamale positsioonile või vastupidi - olla pigem spetsialisti rollis. Kindlasti on oluline ka töötasu ja seda ei saa alahinnata.

Sama tähtis on järgi mõelda, kas ja kui palju on määravad teised ettevõtte poolt pakutavad karjääri- ja erialavõimalused ning soodustused: numbriliselt suurem töötasu ei pruugi alati olla parim valik, näiteks kui ettevõtte asukoht eeldab iga päev tund aega tööle sõitmist või seal puudub võimalus paindlikuks töökorralduseks või lisapuhkusepäevade saamiseks. Kõrgem tasu võib inimesi motiveerida, aga selle mõju ei ole püsiv. Mõne aja pärast olete te tagasi alguspunktis ning küsite endalt taas: „Miks ma soovin töökohta vahetada?“.

Kuhu ma kandideerin?

Teine soovitus hõlmab läbimõeldud kandideerimist alustades firma taustauuringu ja lõpetades sotsiaalmeedia profiiliga. Juhul, kui oled nimetatud 62% hulgas, kes on avatud tööpakkumistele, siis küsi endalt kas ja kuidas oled potentsiaalsele tööandjale leitav ja kättesaadav?

  • Uuri ettevõtet ja valdkonda, milles nad tegutsevad. Mis on nende eesmärgid ja millist toodet või teenust nad pakuvad? Milline on ettevõtte missioon ja visioon? Millistel turgudel nad tegutsevad? Lisaks tasub uurida ettevõtte finantsnäitajaid (nt majandusaasta aruannet) ja küsida oma tutvusringkonnas, kas kellelgi on firmaga kokkupuuteid olnud.
  • Mõtle läbi, mille poolest eristud Sina tööotsijana ja millist lisandväärtust suudad ettevõttele pakkuda. Kuidas haakub Sinu senine töökogemus antud ettevõttega? Milliste karjäärialaste saavutustega oled eriti rahul ning mida saad esile tõsta?
  • Personaliseeri oma kaaskiri - iga ettevõte tahab teada, miks soovid just nende juures töötada. Näeme tihti, et tööotsijad kasutavad erinevatesse ettevõtetesse kandideerides sama kaaskirja, sageli on neis pöördumine muutmata ja see on adresseeritud hoopis teisele tööandjale. Kaaskirja koostamisel tasub võtta arvesse kõiki eelnevaid soovitusi: motivatsiooni, millist lisandväärtust suudad ettevõttele pakkuda ja mida soovid ise antud töökohal ära teha. Kui teil on ühised väärtused, siis too need välja, nt heategevus.
  • Mõtle enda jaoks läbi kas soovid olla leitav sotsiaalmeedias ja avalikes kanalites (Facebook, LinkedIn, Google+, Google, foorumid ja blogid jt). Uuringud ja kogemus näitavad, et tööandjad on neis keskkondades aktiivsed ning sotsiaalmeedia võib osutuda oluliseks kanaliks taustainfo kogumisel. Kui Sa ei soovi, et Sinu isiklik info on internetis avalik, siis seadista antud keskkondade privaatsusseadmeid vastavalt.
  • Juhul kui Sinu taustaandmetes on ebameeldivana tajutavat infot, siis pigem põhjenda ja räägi sellest ise.

Eeltoodud soovitused on lihtsad, kuid tihti on just need kaks peamist tegurit – ebaselge motivatsioon ja läbimõtlemata kandidatuur, põhjusteks, miks kandidaat ei läbi edukalt värbamisprotsessi.

Autor: Sabina Rand-Haddad, HR factory värbamisüksuse juht

Loe lisaks hrfactory.com.

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Ebeta otsib BÜROOJUHTI

M-Partner HR OÜ

24. juuni 2017

EVR Cargo otsib JUHIABI

EVR Cargo AS

28. juuni 2017

Uudised

Käsi­raamatud

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine