Tööandja bränd ja selle roll värbamises

Tööealise elanikkonna vähenemine, töötajate muutunud ootused, generatsioonide vahelised erinevused ja suurenenud konkurents töötajate pärast on muutnud sobivate inimeste värbamise keeruliseks. On selge, et praeguses tööturu olukorras ei konkureeri kandidaadid ühe positsiooni pärast, vaid pigem võistlevad erinevad ettevõtted ühe sobiva kandidaadi nimel, kirjutab Brandemi värbamisturunduse spetsialist Marie Evart.

Ettevõtte võimekus värvata sobivaid inimesi muutub konkurentsitihedal tööturul aina olulisemaks eriti Eestis, arvestades kitsast tööjõuturgu ja demograafilisi trende.

Mis on tööandja bränd?

Mõiste tööandja bränd võtsid esmakordselt kasutusele Ambler ja Barrow 1996. aasta artiklis „The Employer Brand” defineerides seda kui töötamisega kaasnevate funktsionaalsete, majanduslike ja psühholoogiliste hüvede paketti, mida seostatakse konkreetse tööandjaga. Mida paremini on sihtrühma ootused kooskõlas tööandja lubadustega, seda atraktiivsemana tööandjat tajutakse.

Kuidas erineb tööandja bränd tarbijabrändist?

Tööandja brändil on tarbijabrändiga palju ühiseid jooni. Tööandja brändi tuumaks on töötaja väärtuspakkumine, nii nagu tarbijabrändi tuumaks on kliendi väärtuspakkumine. Kui kliendi väärtuspakkumine peab andma ammendava vastuse kliendi küsimusele „Miks ma peaksin ostma just teie toote?”, siis töötaja väärtuspakkumisel peab olema kaks eesmärki. Maailma ühe tuntuma ja kogenuma employer brand konsultandi Richard Mosley käsitluse kohaselt peab töötaja väärtuspakkumine:

a) selgitama, milliseid hüvesid tööandja oma tulevastele ja praegustele töötajatele pakub, st andma vastuse küsimusele „Miks ma peaksin just teie juurde tööle tulema?” ja
b) selgitama, mida tööandja oma töötajatelt ootab.

Näiteks võib töötaja väärtuspakkumine sisaldada organisatsioonis töötamisega kaasnevaid rahvusvahelisi karjäärivõimalusi, võimalust panustada millegi innovaatilise arendamisesse ning pere- ja kogukondlike väärtusi. Tulemustele orienteeritud organisatsioonikultuuris kirjeldab väärtuspakkumine näiteks ka töötajatele püstitatud eesmärke ja ootusi nende täitmisel.

Tugev tööandja bränd mängib värbamisel võtmerolli

Jah, tugev tööandja bränd on oluline, kuid see võib mõjutada enamat, kui arvatagi oskad. Beamery arengujuht Ben Slater on oma blogis reastanud kõnekad faktid:

  • 84% sinu praegustest töötajatest vahetaksid töökohta, kui neile teeks tööpakkumise atraktiivsema mainega ettevõte;
  • 11% tööotsijatest ütles, et nad loobuksid halva mainega ettevõtte tööpakkumisest isegi siis, kui nad on sel hetkel töötud;
  • 69% tööotsijatest kandideerib suurema tõenäosusega ettevõttesse, millel on aktiivne karjäärileht, sotsiaalmeediakanal ja sobiv organisatsioonikultuur;
  • 59% ettevõtetest investeerib võrreldes eelmise aastaga rohkem oma tööandja brändi tugevdamisse ja kasvatamisse (Beamery 2016).

Tugev tööandja bränd muudab värbamise efektiivseks

Eri valdkondade ettevõtted on keskendunud oma tööandja brändi strateegilisele juhtimisele, sest on mõistnud, et just tugev tööandja bränd kindlustab neile tihedas konkurentsis vajaliku värbamisvõimekuse ja kandidaatide valiku. Tugeva tööandja brändiga ettevõtetel on lihtsam värvata, neil on madalamad värbamis- ja tööjõukulud ning väiksem tööjõu voolavus.

See kõik tundub paberil lihtne ja arusaadav, aga kuidas on praktilise poolega? Siin on mõningad nipid, mis aitavad muuta värbamise tulemuslikumaks:

Allikas: Brandem

Autor: Marie Evart, Brandemi värbamisturunduse spetsialist

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Ebeta otsib BÜROOJUHTI

M-Partner HR OÜ

24. juuni 2017

EVR Cargo otsib JUHIABI

EVR Cargo AS

28. juuni 2017

Uudised

Käsi­raamatud

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine