11. august 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Harjumused, mis jätavad sinust rumala mulje

Foto: Pixabay
Väljaanne Business Insider toob välja rea omadusi, mis muudavad iga töötaja ebaprofessionaalseks ning jätavad rumala mulje.

See, kuidas me käitume tööl ning missuguse mulje me teistele endast jätame, kujundab suures osas seda, kuidas me end tööl olles tunneme. Pole vahet, kas sa oled juht või kontoritöötaja, end kõrvalt näha on oluline oskus ning enda harjumuste paremaks muutmine võib mõjutada oluliselt kogu töökeskkonda.

Business Insider kirjutab, et kuigi järgnevad soovitused võivad olla iseenesestmõistetavad, on endale aeg-ajalt ka lihtsamaid tõdesid tarvis meenutada. Seega, missugused omadused muudavad su ebaprofessionaalseks?

Sa kekutad. Etiketiekspert Rosalinda Oropeza Randall on öelnud, et kui meiega midagi head juhtub, siis on täiesti tavapärane, et me tahame häid uudiseid oma saavutustest ka teiste inimestega jagada. Viimane võib aga väga kergesti muutuda hoopis kekutamiseks ning erinevalt heade uudiste jagamisest mõjub see teistele inimestele eemaletõukavalt. Näiteks võib kekutamisena tunduda, kui sa räägid oma saavutustest nõnda kõva häälega, et see on kontori teise otsa kuulda, kasutad üleolevat hääletooni, tood välja oma head omadused ja halvustad teisi inimesi. Samuti mõjub kekutamisena see, kui sa hakkad sinuga juhtunut ilustama. Seega tasuks olla alati oma saavutustest rääkides pigem tagasihoidlikum, isegi kui sa end selleks sundima pead.

Sa hilined. Hilinemine mõjub ebaprofessionaalsena. “Saabu kohale õigel ajal ning tee seda, mida sinult oodatakse,” ütles Randall. 

Hilinemise aspekt ei ole oluline ainult ärikohtumiste puhul. Kui sa oled juht, ole täpne igal pool: ole õigel ajal koosolekul kohal ja ära lase teistel enda järel oodata.

Sul on kõik segamini. Segamini töölaud ei näita töötaja ega juhi professionaalsust. Pigem näitab see korratust ning orienteerumatust. Veelgi enam, kui sa kipud kontori kohvinurka oma asju vedelema jätma või ummistad kraanikausi oma toidujääkidega, saavad suure tõenäosusega su kolleegid su peale juba pahaseks. “Oma asjade laokile jätmine näitab arrogantsust, ebaküpsust ja vastutustundetust,” lausus Randall.

Su küsimused on läbi mõtlemata. Kuigi rumalaid küsimusi pole olemas, näitab ebaprofessionaalsust see, kui sa saad uue ülesande ning käid oma mentori või juhendaja käest pidevalt küsimusi küsimas. Hoopis professionaalsem oleks, kui sa mõtleksid oma ülesande läbi, paneksid küsimused ritta ning küsiksid need kõik korraga ära.

Sa vingud palju. Randall lausus, et kuigi me kõik aeg-ajalt viriseme üle või teise asja pärast ning see on täiesti normaalne, on pidev väikeste asjade üle vingumine ebaprofessionaalne ning jätab halva mulje. Lõpuks võivad su töökaaslased sind lihtsalt vältima hakata.

Sa meigid end töö juures või ei armasta hügieeni. Enda töölaua taga meikimine ei mõju professionaalselt. Samuti pole professionaalne, kui sa ei pea lugu heast hügieenist.

Sa valetad, et oled haige. Kui sa kipud valetama, et oled haige ning tegelikult tahad lihtsalt päeva kodus veeta, võid kindel olla, et edutamist võid kaua oodata.

Näitad kõigile oma veidraid harjumusi.  Randall rääkis, et paljudele inimestele meeldib töölaua taga põlve väristada, närimiskummi närida või muude, kõrvaltvaataja pilgu läbi üsna tüütute asjadega tegeleda. Proovi sellistest harjumustest lahti saada, sest su kolleegid võivad pidada sind kas lihtsalt närviliseks inimeseks või arvavad, et sul on igav.

Sa tegeled muude asjadega. Kui sa surfad koosoleku ajal internetis või uurid, milliseid pilte on sõbrad postitanud Instagrami, mõjub see ebaprofessionaalselt ning jätab tunde, et sa ei pane tähele, millest kohtumisel kõneldakse.

Sa segad vahele. Vahele segamine on ebaviisakas ning kohatu. Kuigi Randalli sõnul on koosolekutel ja muudel kohtumistel aktiivne osalemine tähtis, peab oma küsimusi küsima või kommentaare tegema õigel ajal.

Sa oled liiga lärmakas. Kontoris olles tuleks arvestada kaastöötajatega. Ära kuula muusikat liiga kõvasti või räägi liiga valju häälega.

Sa vannud ja ropendad. Kui vandesõnad kipuvad sageli su keelele tulema, oleks parem sellest harjumusest kohe lahti saada. Pole üksnes seesugune kõnepruuk kohatu, vaid see on ka väga ebaprofessionaalne.

Sa tegeled koduste asjadega. Tööajal aetakse tööasju ning muul ajal muid asju. Kui sa helistad töö ajal pidevalt koju ning uurid kuidas su emal-isal või koeral läheb, jätab see sinust eemaloleva mulje. Mõistagi võib olla aeg-ajalt tarvis ühel või teisel põhjusel koju helistada, ent ka siis tasuks seda teha privaatselt ja nii, et teised ei tea.

Sa pole sõbralik. Katsu kõigi kaastöötajate vastu viisakas ja sõbralik olla, see jätab sinust parema inimese mulje.

Sa paned oma asjad kaastöötaja lauale. Kuigi sul võib palju asju olla, ära ole see, kes kipub oma pabereid ja tasse kaastöötaja lauale panema. Parem katsu oma asjad sättida nii, et sul lisaruumi oleks.

Sa ei osale üritustel. Randall selgitas, et kuigi osad inimesed on väga arad ning tagasihoidlikud, on ikkagi mõistlik käia firmaüritustel. Kasvõi aeg-ajalt. Kui sa pidevalt oma kaastöötajate lõunakutsetele ära ütled, võib sinust jääda antisotsiaalne ning arrogantne mulje.

Sa kipud targutama. Tarkust ei tohi häbeneda, ent targutada ei maksa kohe kindlasti. Kui sa kipud kolleegi öeldus vigu leidma ning neid valju häälega parandama, ei jäta see sinust meeldivat muljet. Veel hullem on see, kui sa varastad oma kaastöötaja idee ning hiljem esitled seda enda omana.

Autor: Pille Ivask

Allikas: äripäev.ee

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700