Autor: Ann Vainlo • 9. september 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas firma sünnipäev vajab tähistamist?

Foto: Pixabay
Käesoleval aastal saavad esimesed taasiseseisvunud vabariigi ajal asutatud firmad tähistada 25.aastast juubelit! Äripäeva Infopanga andmetel tähistab sel aastal juba 10000 firmat kümnendat juubelit!

Kuuldavasti lõpetab esimese 3 aasta jooksul 80% alustavatest ettevõtetest tegevuse. Seega on iga sünnipäev märkimisväärne sündmus, mis vajab tähistamist! Mida firma sünnipäeval teha? Kellele pidu korraldada? Kolleegidele, klientidele ja/või koostööpartneritele? Seda teab ja tunnetab iga firma ise. Allpool jagame mõtteid peo korraldamiseks eelkõige kolleegidele.

Pidu inimestele

Alusta peo korraldamist oma inimestele mõtlemisest! Millises vanuses, mis soost, mis keeles suheldakse? Kas nad eelistavad aktiivsemat või rahulikumat tegevust? Kas nad töötavad sise- või välistingimustes? Sageli välitöödel olevad inimesed eelistavad metsas matkamise asemel enamasti midagi mugavat ja sooja. Ning kontorirotid võivad tunda rõõmu ühise väliseikluse üle. Paljud naised võivad olla õnnelikud võimaluse üle kanda pidulikku kleiti. Teistes tekitab see hoopis pahameelt, kuna nõuab ootamatut osturetke või kulutust.

Peo eesmärk

Mida on meeskonnas praegu kõige enam vaja? Kas hoida kinni traditsioonidest ja korraldada pidu nagu eelnevatel aastatel? Teha midagi uut ja üllatavat, minna meeskonnaga teatrisse või kontserdile? Raputada meeskond tardumusest lahti, mõelda adrenaliini tekitavatele tegevustele ja arendada meeskonnatööd? Kas viimasel ajal on tulnud palju uusi töötajaid, kel on raskusi organisatsiooni sulandumisega? Kas firmas on olnud  rasked ajad ja töötajad tahavad lihtsalt ilma liigse programmita “auru välja lasta”? Kas pidu peab sobima ka peredele/lastele?

Loomulikult sõltuvad valikud eelarvest. Kuid eelarvet võiks vaadata alles siis, kui vajadused on kaardistatud. Eelarve suurust saab reguleerida tegevusi valides või osalejatega kulusid jagades. Väike osalustasu motiveerib pidulisi kohale tulema. Lisaks võid pakkuda alkoholi tasu eest, kuid tervitusnaps võiks siiski tasuta.

Mida teha firma sünnipäeval?

Nagu eelpool öeldud sõltub iga pidu meeskonnast, eesmärkidest, inimeste arvust ja vanusest. Jagame enda kogemusest lähtudes ideed kolme kategooriasse ja toome mõningaid näiteid, mis firma sünnipäeva võiks rikastada:

Meeskonnatööd arendav - sobib kõigile 

Ühine kokkamine Toiduakadeemias  sobilik kuni 30 inimesele.

Soovtrühvlite veeretamine Örrekese õpitoas – sobilik kuni 50 inimesele.

Ajaloolise filmi tegemine – meenutades eelnevaid aastaid Seiklusfirmaga 360 Kraadi – sobilik ka 100 inimesele.

Adrenaliinitaset tõstev - pigem neile, kel vaja auru välja lasta

Kanuuparvega Taevaskoja ilu nautimine Teavaskoja Puhkekeskuses.

Äge päev mägimatkajate ehitatud Padise Seikluspargis, kus on võimalik ka “kuule lennata”!.

Metsik ATV safari Männiku Safarikeskusega karjäärides.

Pidulik - soibib praktiliselt kõigile 

Muusikasse joonistamine TAKKK  Kunstikeskuses  kuni 10 inimesele. 

Pidulik õhtusöök kontoris. Näiteks Jahh Catering katab laua, Müstika Tantsustuudio  imelised naised tantsivad ja särgidisaineriga  saab valmistada meeskonna/osakondade disainitud T-särke – sobilik umbes 50 seltskonnale.

Pidulik kaugustesse vaatav õhtusöök Tallinna Teletorni 22. korrusel  kuni 100 inimesele.

21 küsimust, millele tasub enne peo planeerimist vastata

Mis on ürituse eesmärk?

Kes on oodatud külalised? Miks?

Kui palju inimesi tahad kutsuda?

Kui palju peaks tulema kohale?

Milline eelarve sul on?

Millised kuupäevad sobivad?

Millised ideed on sisu osas?

Millised on 3 võtmesõna, mida sa selle üritusega tahad öelda?

Mida, milliseid kampaaniaid või tegevusi üritus toetab?

Kui kaua üritus kestab?

Milline on ürituse stiil?

Kes sõna võtavad?

Kes pidulisi lõbustavad? Millist muusikat ja kes mängib?

Kas on vaja majutus?

Kus pidu toimub?

Kas kõik on turvaline?

Mis üritust veel positiivselt mõjutab? Mis mõjutab negatiivselt? Kas ilm on mõjutaja?

Milline on tagavaraplaan, kui midagi läheb valesti?

Kas sellist üritust on tehtud ka varem?

Milline on olnud tagasiside varasematelt üritustelt?

Mis juhtub, kui sa ei tee seda üritust?

Viimane küsimus ei ole nali, vaid sellest selgub tegelikult see, kas sul ikka on vaja seda sündmust sellisel ajal ja sellisel kujul korraldada:-)

Iga päev on pidupäev!

Ann Vainlo, pidupäev.ee ja seminariruum.eu toimetaja

 

 

 

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700