Taksotraditsioonid on visad muutuma

Takso tellimine kliendile ja koostööpartnerile on üks miljonist sekretäri töö ülessannetest. Kas kõikvõimalikud loodud rakendused on nende elu lihtsamaks teinud?

Kuigi sekretärid möönavad, et isiklike sõitude organiseerimiseks on rakendused kasutusel, siis töised taksotellimused tehakse paljus siiski telefoni abil. Põhiliselt peljatakse, et kui rakendusega on seotud isiklik krediitkaart, siis peab ka sõidu eest ise tasuma.

Ka Bliss ilusalong OÜ juhatuse liikme ja perenaise Katrin Laagi kohustuste hulgas on keskmiselt korra päevas salongi klientidele takso tellimine. “Seda ei ole palju,” möönab ta. Äppide turule tulek siin mustreid muutnud ei ole. “Klientidele tellin takso telefoni teel, isiklikeks sõitudeks kasutan aga rakenduste abil tellitud taksot,” tõi ta välja. Kuna salongi läheduses on Tallinki taksode peatus, siis reeglina just sealt, kliendi soovil valitakse ka mõne muu teenuse pakkuja number.

United Motorsi Peetri esinduse sekretär Kelli Eha sõnul äpid tema tööd muutnud ei ole. Klientidele takso tellimiseks kasutab ta telefoni, enamus juhtudest valib ta Tulika numbri. Ka pole ta täheldanud, et äppide tulekuga oleks taksode tellimise vajadus vähenenud. “Mõni üksik klient tellib ise rakenduse abil takso,” jagas ta oma tähelepanekuid.

“Swedbanki koostööpartnerid taksoteenuse osas on Tallink ja Taxify. Tallinki klassikalist taksoteenust aitab koostööpartnerile, kliendile või töötajale tööalasteks  sõitudeks vahendada infolaua töötajad,” selgitas Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask. “2016. aasta algusest piloteerime töötajate tööalasteks sõitudeks ka TAXIFY BUSINESS teenust. Selle teenuse puhul tellib töötaja ise takso, kasutades Taxifay äppi. Teenus on kättesaadav Eestis, Lätis ja Leedus.”

Taksofirmad näevad muutusi

Tulika Takso juhatuse liige Anne Rebane kinnitab samas, et muutused on juba toimumas, rakendused on muutnud takso tellimise kliendisõbralikumaks ja mugavamaks. “Rakendusega näed kohe, kuidas auto saabub ja mis selle number on,” tõi ta välja oluliseima eelise.

Tuult on tiibadesse saamas ka Tulika enda rakendus Taxofon. “Nooremad eelistavad äppiga taksot tellida, kuid telefoniga tellimine pole kuhugi kadunud. Eriti, kui on vaja külalitsele takso tellida või teha sõit kindlal kellaajal,” selgitas Rebane. Umbes 8% Tulika tellimustest tuleb rakendustest. Pärast Taxify turule tulekut ajutiselt küll vähenes telefonitellimuste osakaal, kuid nende arv on nüüd ka varasemast suurem.

Rebane soovitab sekretäridel klientidele takso tellimiseks proovida näiteks Taxofoni veebilahendust, millel on kõik äppi eelised, kuid mida on arvutis mugavam kasutada.

Ka loevad ettevõtted väga täpselt raha. “Tuleb arvutada, kuidas on odavam ja mugavam,” ütles Rebane. Näiteks võib Tallinna kesklinnas tegutsevale müügimehele soodsam lahendus olla taksokaart, mis vabastab kohe autoga seotud kuludest, maksudest, hoolduse- ja parkimismuredest.

Üks lahendus üle ilma

Ka Uberi klientide seas on ka palju ettevõtteid, sest platvormi kasutamiseks piisab krediitkaardi olemasolust. 

“Maailmas reisivatele inimestele annab kindlustunde teadmine, et ühe ja sama rakenduse abil on tal võimalik tellida endale autotransport hoolimata sellest, kas töö on teda viinud Londonisse, Hong Kongi või San Franciscosse,” tõi välja Uberi Eesti tegevjuht Enn Metsar. Uberi tehnoloogiline platvorm võimaldab kutsuda autot teisele inimesele isegi teistesse riikidesse.

Ülemaailmselt on olemas ka Uber for Business linnatranspordilahendus ettevõtetele, mida kasutab enam kui 45 000 ettevõtet üle maailma. “Eestis  oleme hetkel keskendunud eraisikutele, ent loodame tulevikus ka Uber for Business`i siia tuua,” kinnitas Metsar.

“Eraldi tooksin välja, et mitte ainult sõitjate, vaid ka Uberi partner-juhtide hulgas on meil palju erineva profiiliga ettevõtjaid. Nii mõnigi suurema ettevõtte tegevjuht istub aegajalt Uberi roolis, sest nende sõnul pakub see vaheldust ja väljapääsu rutiinist,” jätkas ta.

Koos äriklintidega sündis uus lahendus

Taxifyl on Business teenus äriklientidele, mis töötab kogu Baltikumis ja teistes Euroopa riikides, kus Taxify tegutseb. Teenus on välja töötatud koostöös firmadega, kus taksosid kasutatakse nii ärisõitudeks, õhtuses vahetuses töötajate koju transportimiseks kui ka klientide sõidutamiseks.

“Taxify pakub ärikliendile kogu Baltikumis 3500 kindla kvaliteediga taksot, mis tagab kiireima võimaliku takso saabumise aja. Firma töötajal on võimalik valida erineva hinnaklassiga autode vahel, millest tekib märgatav hinnasääst ja kuu lõpus on võimalik tasuda ühe detailse koondarvega” selgitas teenuse eeliseid Taxify arendusjuht Martin Villig.

Teenust kasutav ettevõte saab ligipääsu Business Dashboardile, kus saab ise määrata, millised töötajad saavad Taxify Business teenuse kaudu sõitusid teha. Võimalik on näha tehtud sõitude ülevaadet, kus kajastub ka sõidu põhjus ja trajektoor. Takso tellimine toimub Taxify mobiilirakenduse või veebiliidese Button kaudu. Viimane sobib hästi nii firma sekretäridele kui ka restoranidele, hotellidele ja ööklubidele, kus on vaja külastajatele kiiresti taksot tellida.

Loo autor on Mariliis Pinn, sekretar.ee kaasautor.

* Lugu ilmus ajakirja „Sekretär.ee“ sügisnumbris. Lae alla ajakirja pdf-versioon siit

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Valma Seikluspark pakub uusi võimalusi konverentsideks ja koolitusteks

Lõuna-Eestis, 55 km Tartust Viljandi suunas ja 23 km Viljandist Tartu poole asuv Valma Seikluspark avas uue kaasaegse konverentsihoone, pakkudes senisest veelgi mitmekülgsemaid võimalusi ühendada seminarid, töötoad või koolitused õhtuse lõõgastusega seikluspargis ning meeleoluka firmapeoga.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine