15. detsember 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sõnumita kinki pole mõtet teha

Kui täpselt ei teata, miks kinki vaja on, võib olla parem kingitus üldse tegemata jätta.
Foto: Shutterstock
Brandemi tegevjuhi Paavo Heili sõnul ei tasu teha kingitusi vaid selle pärast, et alati on nii tehtud või kõik teised teevad nii. Kui täpselt ei teata, miks kinki vaja on, võib olla parem kingitus üldse tegemata jätta.

Paavo Heili sõnul ei kanna töötajatele tehtavad kingitused endas vaid praktilist väärtust, vaid peegeldavad tööandja väärtusi ning positsioneeringut. "Kingitus peaks sümboliseerima neid põhjuseid, miks inimestele meeldib just selles organisatsioonis töötada," ütleb ta.

Organisatsioonil, millel on paigas selge positsioneering ning töötaja väärtuspakkumine, on kingituste valimine seetõttu lihtne, sest on teada, mida töötajad tööandja puhul oluliseks peavad ning millisena tööandja ise välja paista soovib. "Sellest lähtuvalt on lihtne otsustada, kuidas kasutada kingitusteks mõeldud eelarvet - kas suunata see heategevusse, korraldada ühisüritus või panustada tööandja väärtusi sümboliseerivatesse meenetesse," räägib Heil.

Eesti tööandjate hulgas on tema sõnul üks levinumaid positsioneeringuid tore meeskond ehk ühtehoidev kollektiiv. "Sellise organisatsiooni töötajatele sobiv kingitus võikski olla ühine ettevõtmine õhtusöögi, jõulupeo või näiteks teatrikülastuse näol," nendib Heil.

"Kui aga tööandja on end positsioneerinud kui kõige parem palgamaksja, siis on rahaline jõulupreemia täiesti omal kohal," lisab ta. "Kui tööandja eristub teistest selle poolest, et ta on tulemustele ja kasvule orienteeritud ning töötajaid äriotsustesse kaasav, siis toimiks kindlasti kasumi jagamine töötajatega."

Paavo Heili sõnul on sama oluline kui füüsilisel kujul saadav või muul moel tajutav kingitus ise, ka viis, kuidas kingitus üle antakse.

KOMMENTAAR

Kingitustega pakume puhkust ja lõõgastust

Ingrid Vägev, Epicenter Kinnisvara turundusspetsialist

Alates ettevõtte loomisest on meie üheks olulisemaks strateegiaks olnud meeskonnaliikmete karjääri investeerimine ning nende tunnustamine hästi tehtud töö ning pühendumuse eest.

Kuna kinnisvaramaaklerid püüavad tulla nii palju kui võimalik vastu oma klientide soovidele, teevad nad tihti tööd ka hilistel õhtutundidel ja nädalavahetustel. Meie omakorda tahame toetada oma maaklereid kingitustega, mis pakuvad puhkust ja lõõgastust – mõnusad ajaveetmisevõimalused sõpradega, majutusega spaapaketid, massaaži kinkekaardid jms. Lisaks meeldib meile kinkida arendavaid koolitusi, mis alati võetakse maaklerite poolt väga hästi vastu.

Suurepäraste tulemuste ning edukate kampaaniate läbiviimise eest oleme kinkinud meie maakleritele ka välisreise ning rahalisi preemiaid. Eelmisel aastal otsustasime jõulukingituste asemel teha oma koostööpartnerite nimel annetuse MTÜ-le Igale Lapsele Pere, kus on aktiivselt tegev meie pikaaegne kolleeg.

Soovime, et meie maaklerid tunneksid, et nende aega ja energiat hinnatakse. Töötajatele meeldivad lõõgastavad puhkused, arendavad kursused ja koolitused ning kingitused, mis pakuvad mõnusat ajaveetmisevõimalust või toetavad isiklikku arengut.

Urve Kask, kaasautor

*Artikkel ilmus Äripäeva erilehes „Kingitused“

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700