5 uusaastalubadust, mis aitavad kaasa töötajate hoidmisele ja leidmisele

Maa on lõpule jõudnud järjekordse teekonnaga ümber päikese. Universum vajutab „restarti“ ning Sinu käsutuses on 52 nädalat, 365 päeva, 8 760 tundi, 525 600 minutit ning 31 536 000 sekundit. Kuidas Sa seda aega kasutad?

Brandem soovitab investeerida oma töötajate hoidmisesse ja leidmisesse. Siin on mõned ideed, millest alustada:

  • Mõõda aega. Tuleme tagasi algusesse. Sinu käsutuses on 8 760 tundi. Seda on muide 24 tundi vähem kui eelmisel aastal. Oled Sa kokku arvutanud, mitu tundi võtab näiteks uue inimese värbamine? Meie oleme. Toggle abiga teame, et olenevalt profiilist kulub värbamisprotsessile 100-200 professionaalse värbaja töötundi. Mõõtes erinevatele tegevustele kuluvat aega, oskad neid tulevikus tähtsuse järjekorda seada ning vajadusel delegeerida. Selleks, et eesmärgid püsiksid kindlalt silme ees, soovitame täita to do listi. Tegime Sinu eest pool tööd ära ning valmistasime to do listi, kuhu saad oma iganädalased eesmärgid kirja panna.

  • Suhtu oma kandidaatidesse nagu klienti. Tööotsijatele meeldib olla märgatud ja oluline. Neile meeldib kui neile tähelepanu pööratakse ja neisse hästi suhtutakse. Kellele ei meeldiks? Tööotsija jaoks algab see värbamiskommunikatsioonist. On iseenesest mõistetav, et aeg on raha ja raha on kõigil vähe, aga tööandjana võta see aeg, et anda kandidaatidele tagasisidet. See on oluline nii Sinu rahakotile, tulemuslikkusele kui ka mainele üldiselt. Kui personaalse tagasiside andmine tundub Sinu jaoks liig, siis seadista näiteks follow up e-mail, mis kinnitab igale kandidaadile, et oled tema CV kätte saanud. 

  • Püsi kursil. Google uuendab pidevalt oma algoritme ning tööriistu. Sama teeb ka Facebook, LinkedIn ja Instagram. Selleks, et kandidaadid Sind üles leiaksid, tasub neil uuendustel silma peal hoida. Ja mitte ainult uudistest lugeda, vaid ise ka reaalselt rakendada. Selleks, et värskeimate uudistega kursis olla, soovitame Sul jälgida näiteks Jon Loomer'i tegemisi või liituda mõne asjaliku uudiskirjaga, näiteks Brandemi omaga. Kui oled kursis värskeimate tehniliste lahendustega, ei jää üle muud kui atraktiivset sisu luua. Selleks saad mõtteid siit: 4 sammu, kuidas levitada tööandja brändi hea sisu kaudu.
  • Ole eriline. On hea meel näha, et aina suurem hulk tööandjaid investeerib ägedatesse töökuulutustesse, karjäärilehtedesse ja värbamisvideotesse. Kuna unikaalseid ideid on keeruline leida, siis minnakse kaasa sellega, mis parajasti äge tundub. 2016. aasta lõpus hullutas paljusid Mannequin challenge. Algus oli äge, aga lõpp tüütas ära. Nii jääb aina rohkem silma ka loovlahendusi, mis oma olemuselt on silmapaistvad, aga ei lähe kokku ettevõtte positsioneeringu või ametikoha eripäraga. Kujundusel ja erinevatel loovlahendustel peaks olema eelkõige toetav, mitte kandev funktsioon. Seega tasub võtta hoog maha ja alustada põhjustest, miks inimesed tahavad Sinu ettevõttes töötada, mis teeb Sinu kui tööandja eriliseks.

  • Võta aeg maha. Olgugi, et tahame aina enam sarnaneda tehisintellektile, 24/7 võrgus ja töökindel, peame ka meie aeg-ajalt juhtme seinast võtma ja puhkama. Ainult nii saavad sündida uued ideed ja võimalused. See kehtib nii Sinu kui ka Sinu töötajate kohta. Selleks, et inimesed saaksid akusid laadida töölt lahkumata, tasub investeerida töökeskkonda. Hästi töötavad näiteks puhkenurgad ja mängutoad. Loomeinimeste tšakraid aitavad avada muusikaruum ja joonistustahvel. Kui tahad, et gripilained Sinu töötajad puutumata jätaksid, siis asenda kohvinurk smuutibaariga ning julgusta töötajaid lõunapauside ajal välja jalutama minema.

Autor: Pille Riin Pettai, Brandemi turundusjuht

Allikas: Brandemi blogi

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Blogid

Küsitlus

Kui kaua oled töötanud sekretärina?

  • saab kohe aasta
    6%
    6%
  • 1-2 aastat
    16%
    16%
  • 3-4 aastat
    15%
    15%
  • 5-10 aastat
    19%
    19%
  • 10+ aastat
    27%
    27%
  • muu
    17%
    17%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Käsi­raamatud

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine