27. veebruar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kinkimisteadus ehk kinkimise 5 kuldreeglit

Foto: Pixabay
Inimestevahelised suhted on äris olulisim vara: suhted töötajate, klientide, koostööpartneritega mõjutavad otseselt seda, kui hästi või halvasti äril läheb. Seetõttu on oluline näidata inimestele enda ümber, et neid hinnatakse kõrgelt ja ollakse koostöö eest tänulik.

Kuigi kingitustest räägitakse valdavalt vaid jõulude ootuses, siis tegelikult on parimad kingitused just need, mis saabuvad ootamatult ja ilma igasuguse tagamõtteta. Tänutunde näitamine ja inimeste meelespidamine on see, mis võib eristada teie ettevõtet konkurentidest.

Järgnevatest reeglitest kinnipidamine näitab kingisaajale, kuivõrd teda väärtustatakse.

1. Kinkimiseks ei pea olema põhjust.

Olgugi et sünnipäevadel ja jõulude ajal on inimesi kena meeles pidada, siis nendel aegadel on oma kingiga keeruline eristuda - suure tõenäosusega pole teie ettevõte ainus kingisaatja. Saatke kingitus parem siis, kui avastate end mõtlemas selle peale, kuivõrd tänulikud te ühise koostöö eest olete. Ootamatult saabuv kingitus muudab argipäeva eriliseks ning võite olla kindlad, et kingisaaja teie kingitust kellegi teise saadetuga sassi ei aja.

    

2. Kingil ei tohi olla tagamõtet.

Kingi number üks eesmärk on näidata kingisaajale oma tänulikkust ja seda kuivõrd teda hindate. Kui kingitus on tehtud vaid selleks, et potentsiaalne klient tellimuse teeks, on see kingituse raiskamine. Oluline on kasvatada suhteid ja ümbritseda end inimestega, kes teid inspireerivad ja innustavad, mitte kinkidega "osta" ühekordseid tellimusi.

    

3. Kinki valides mõelge saaja peale.

Mõistagi on ahvatlev kinkida midagi sellist, mis teile endale väga meeldib. Samas ei pruugi see saajale olla pooltki nii tähenduslik. Läbimõeldud kingitus näitab, et tunnete kingisaajat ning olete kingi kokkupanemisel näinud vaeva. Väikesed detailid muudavad kingi eriliseks.

    

4. Kingi väärtus ei seisne hinnas.

Igaüks võib vahetult enne kokkusaamist osta poest kalli kingituse, kuid kui on näha, et sellega pole üldse vaeva nähtud, on selle väärtus kingisaaja jaoks väiksem. Mõistagi on mugav tellida internetist sobiv kingipakk ning saata see kohe kliendile, kuid kasvõi pisike käsitsi kirjutatud kaart või ilus pakend annab kingile hoopis uue mõtte. Pole olemas ühest reeglit, palju peaks äris üks kingitus maksma, kuid hea tava on see, kui olete valmis 5% kliendi poolt toodud kasumist kliendisuhtesse tagasi investeerima. Teine viis on läbi mõelda, palju oleksite valmis maksma ühe korraliku ja mitmekäigulise restorani õhtusöögi eest kliendiga ning vastavas väärtuses tegema ka kingi.

    

5. Ära tee kõigile samasugust kingitust.

Tihti eraldatakse ettevõtetes kliendi kingituste jaoks kindel eelarve. Seejärel vaadatakse üle kliendibaas ning jagatakse summa klientide arvuga. Sellisel juhul tehakse aga 100 ühesugust ja keskpärast kinki. Selle asemel on oluline prioritiseerida – valida välja 20 teie jaoks kõige olulisemat klienti ning teha igaühele neist personaliseeritud kingitus. Ülejäänud 80-le saatke näiteks käsitsi kirjutatud postkaart ning ka nemad on selle eest tänulikud.

*Artikkel pärineb Stillabunt OÜ turundusblogist, kus jagatakse kasulikke nõuandeid, praktilisi nippe ja inspiratsiooni.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700