14. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kolm ettevõtet - kolm lähenemist töö kõrvalt suveilma nautimisele

Tele2 ehitas eelmisel aastal oma Tallinna kesklinnas asuva peamaja parkimisplatsile pop-up kontori, kus üle saja inimese tegid oma päevatööd.
Eestlane on alati leidlik olnud ja see kehtib ka tööelus. Mida teha, kui ettevõttel puudub suveterrass? Mõistagi avada õues pop-up kontor! Just nii talitab juba mitmendat aastat Tele2. Suveterrassist saab aga rõõmu tunda AdCash ja kirsina troonib tordil Creative Fueli katuseterrass KultuuriKatlas.

Pop-up kontor tuulelohede ja välikoosolekuruumidega

Traditsioonina tähistavad paljud ettevõtted Eestis mai lõpus väljas töötamise päeva, mille jooksul pakutakse inimestele võimalus tööpäev õues mööda saata. Tele2 läks veidi kaugemale – kattis parkimisplatsi muruga ning kolis kogu kontori õue. Pop-up kontor oli avatud reedel kell 12-17 ning kõiki kontoritöötajaid oodati võimalusel oma päeva õues veetma. Tööks vajalik jäätisest printeri ja internetini oli olemas.   

Tele2 personalijuhi Helena Everti sõnul ehitas ettevõte 2016. aastal oma Tallinna kesklinnas asuva peamaja parkimisplatsile pop-up kontori, kus üle saja inimese tegid oma päevatööd.

“Rullisime maha muru, kolisime välja lauad-toolid, printerid, kohvimasinad, kontoritaimed ning isegi nõupidamisnurgad. Meelelahutuseks pakuti lauatennist, koroonat, minigolfi ja jäätist. Tööle tuldi rattaga ning kaasa võeti lemmikloomad,” rääkis Evert.

Foto: Kertu-Kätlin Käis, Tele2 Eesti kommunikatsioonijuht

“Vabaõhukontori mõte on rutiini lõhkuda ning see on kujunenud juba traditsiooniks. Töötamine peab olema ka fun ja kui töötajad mängivad pinksi, siis nad suhtlevad ja lahendavad igasuguseid küsimusi. Lähme ja teeme ühe seti ja räägime läbi,“ ütles Evert.

“Otsime alati uusi ja põnevaid kohti ja sel aastal otsustasime teha levilaagri Setomaa põlismetsade vahel. Avardame silmaringi ja tutvume teistlaadi kultuuriga. Mina ise personalijuhina hüppasin ka ühe kolleege transportiva bussi rooli,” kirjeldas Evert.

“Varustasime bussi kõige vajalikuga, et sõidu ajal ka asjalikud olla – taskuruuterid, akupangad, kohvi, tee, vesi. Vahepeal tegime peatused Mäos, Põlvas ja Obinitsas, kus rullisime lahti pikniku ja tegime tööd ka,” lisas personalijuht.

Tele2 väljastöötamise päeval Setomaal.
Foto: Kertu-Kätlin Käis, Tele2 Eesti kommunikatsioonijuht

Terrassil on oluline roll töötajate motiveerimisel

Internetis reklaamimüügilt teeniv, 10 aastat tagasi Õismäe korteris asutatud ning esimesest päevast kasumis töötanud endise idufirma AdCash peakontor asub Tallinnas Sakala Ärimaja kolmel korrusel. Kontori lahutamatuks osaks on ka 6. korruse 150 m2 suurune terrass. Eesti heitliku ilma ja tugeva tuule tõttu on terrassi sisustus pigem minimalistlik. Suvehooaja alates on terrass sisustatud mugavate kott- ja lamamistoolide, õuemööbli ja lauajalgpalli lauaga.

“Terrass on meil aktiivses kasutuses, näiteks korraldame seal hommikuvõimlemist, lauajalgpalli võistlusi, after-work drinks üritusi ja palju muud,” räägib ettevõtte tegevjuhi abi Inna Kapanen ja lisab: “Terrass annab võimaluse püüda igat päikesekiirt mida Eesti ilm pakub, sest seal saab nii lõunatada kui ka tööülesandeid täita.”

Võimlemine AdCashi terrassil.

AdCashil on kombeks suviti terrassil grillpidusid korraldada, kuhu kutsutakse grillmeistrid, kes pakuvad toiduvalikut igale maitsele. Samuti on korraldatud üritusi koostöös teiste ettevõtete ja organisatsioonidega, sealhulgas idufirmade kiirendi StartUpWiseGuysi ja Eesti Ettevõtluse Arendamise sihtasutusega.

DJ AdCash terrassil.

Adcash on esindatud ka Sofias ja Barcelonas, kus muide on üüripindade valikul kohustuslikuks tingimuseks terrassi olemasolu.  Terrass omab olulist osa töötajate motiveerimisel ning annab võimaluse isegi kiire tööpäeva keskel värske õhu kätte astuda ja mõtteid koondada.

Lauajalgpall AdCashi Eesti büroo terrassil.

Katuseterrass vaatega merele

Creative Fuel on Eesti juhtivaid loovettevõtteid ühendav klaster, milles tänaseks osalevad digiagentuur ADM Interactive, reklaamiagentuurid Age McCann ja Division, digi-produktsiooniagentuur Nexd ning start-up lab Elevaator.

Klastrile kuulub KultuuriKatla 6. korrusel kadestamisväärne katuseterrass. “Ilusa ilma korral on seal väga mõnus lõunatada ja end päikese käes laadimas käia. Terrass on avar, sinna pääseb otse kööginurgast, kus saab valmistada endale smuuti, kaasavõetud lõunasööki soojendada ning ka kohvi kaasa haarata,” räägib Kerli Malken Creative Fuelist.

Tallinna Kultuurikatla katuseterrass.

Terrassi hakati sisustama esmakordselt juba eelmisel kevadel, kuid sel kevadel sai see täiesti uue ilme. Ehkki terrassihooajaga on juba algust tehtud, tuleb selle ametlik avapidu juuni keskel. Hetkel taimi ega grillimisvõimalust ei ole, kuid see on plaanis.

Loe lisaks: Mida kontori terrassi kujundamisel silmas pidada?

Autor: Dea Martinjonis, kaasautor

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700