1. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

9 nõuannet toitlustaja valikuks

Foto: pixabay.com
Praegu on viimane aeg rakendada oma jõud ja energia ettevõtte suvepäevade ja kevadseminaride korraldamise planeerimisse. Äripäeva konverentsikeskuse juht Reelika Andresson-Kesa jagas sekretär.ee-le nippe ja soovitusi, millest toitlustuse tellimisel lähtuda.

Vali paindlik catering’i-firma!

Jälgi, et catering’i-firma oleks valmis muudatusteks vastavalt tellija soovidele. Planeerimise käigus võivad soovid, olud ja tingimused muutuda ning teenuse pakkuja peab suutma ka pakutavat muuta. Kui väheneb eelarve, peab suutma vähema rahaga toime tulla. Muutub koht, peab suutma ümber orienteeruda. Alati on oluline, et toit peab maitsema hästi, nägema kena välja ja olema mõistliku hinnaga.

Otsi laia teenustepagasiga koostööpartner!

Et saada kena terviklahendust, tee koostööd firmaga, kes pakub lisaks toidule ja serveerimisele ka mööbli rentimise, valguslahenduse ja dekoratsioonide võimalust. Kui võtad mitu teenust korraga ühest kohast, säästad kulusid, oma aega ja saad kenasti harmoneeruva teenuse.

Kümne portsjoni asemel telli kümne inimese toitlustamist!

Foto: pixabay

Catering’i-firma peab pakkuma lahenduse, kuidas kõik inimesed söönuks saaksid. Teenus peab olema tagatud olenemata olukorrast, kus keegi sõi rohkem, et ei jääks nt neli inimest toiduta – telli toitlustus vastavale arvule inimestele. Uuri catering’i-firmalt, kuidas nad saavad hakkama olukorras, kus toitu napib või see sootuks otsa saab.

Vastutaja olgu ise kohal!

Kutsu suurema või olulisema töö juurde pakkumise koostaja, ettevõtte juht, teenindusjuht või peakokk. Siis on vastutaja kohal, kogenud silm tööd jälgimas ja probleemid lahenevad enne nende tekkimist või leiavad kiire lahenduse.

Väiksem on parem ja rohkem!-  

Soovita toitlustajal kasutada väiksemaid suupisteid, nt lõigata suured kolmnurkvõileivad pooleks. Nii on neid justkui rohkem, neid on mugavam süüa ja ka järele jätmise korral läheb vähem raisku. Lisada võiks veel ka seda, et suupistete tellimisel tuleb läbi mõelda, kuidas inimesed neid tegelikult ka sööma hakkavad. Nt kui on pidulik tumeda riietusega üritus, siis ei maksa kohe kindlasti tellida lehttaina või tuhksuhkruga suupisteid. Valged ebemed ilusal kleidil teevad inimese tuju nukraks.

Kalkulatsioon olgu täpne!

Jälgi, et pakkumises oleks võimalikult detailselt teenust kirjeldatud: toitude nimetused, kogused ja maksumused, teenindajate töötunnid, et saaksid nende otstarbekust hinnata.

Korralda proovisöömine!

Suurte tellimuste korral ja kui pakkujate vahel on raske valida või ei saa olla kvaliteedis kindel või on toidud tundmatud, palu korraldada endale proovisöömine, et saaksid oma hinnangu anda. Võid paluda catering’i-firmal kutsuda ennast vaatama mõnda üritust, mida nad teevad. Kohapeal saab parema ettekujutuse, kuidas asi välja näeks ja kuidas teenusepakkuja töökorraldus toimib.

Teenindajal olgu hea perenaise silm!

Toitlustuse pakkuja peab jälgima, et laud oleks kena ja korras. Hea teenindaja tõstab laual ringi aluseid, puhastab laua purust ja kohendab poolikuid vaagnaid, nii et pakutav näeb kogu aeg välja kena ja värske.

Vaata catering’i-pakkuja portofoliot!

Uuri, milliseid üritusi nad on üldse enne teinud: kas suuri, väikeseid, õhtuseid, väliüritusi vm. Loe teiste arvustusi ka nende kohta.

Tule ja osale koolitusel, kuidas edukalt ja stressivabalt äge firmaüritus korraldada!

Koolitaja Mari Kõlli annab nõuandeid, kuidas muuta närvesööv korraldustöö nauditavaks tööprotsessiks. 9. aprillil toimub Äripäeva Akadeemias koolitus „Firmaürituste projektijuhtimine”. Vaata infot ja registreeru koolitusele SIIN.

Autor: Mari Kõlli, Äripäev

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700