Autor: Pille Ivask • 7. november 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas panna inimesed ennast austama?

Foto: Pixabay
Kui sa oled juht või sinnapoole teel, on tark kaasata enda ümber palju inimesi. Selleks, et seda aga teha, tuleb kolleegide austus välja teenida.

Sa võid olla küll hea töötaja, kes on intelligentne ning kelleta meeskond hakkama ei saa, ent sellest alati ei piisa, et su kaastöötajad sind austaksid ning ehk ka oma meeskonna liikmeks peaksid. Teiste inimeste austuse väljateenimine võtab aega, ent on kahtlemata väga oluline, et sa seda teeksid. See tagab nii parema sisekliima kui ka annab sulle võimaluse karjääriredelil edeneda.

Järgnevalt seitse omadust, mida võiksid endas juurutama hakata, kui tahad oma kolleegide austust välja teenida.

Ole lahke. Kuulus ütlus, kuidas koer külale, nõnda küla koerale, peab vägagi paika. Püüa olla kena, lahke ja viisakas end ümbritsevate inimeste suhtes ja seda isegi siis, kui sul on parasjagu vilets päev. Austa teisi ning sind austatakse vastu. Aita teisi ja sind aidatakse vastu. Käitu teiste suhtes nii, nagu sa tahad et sinu suhtes käitutaks.

Ole viisakas ja austa teisi. Püüa vältida seda, et kellegagi suhtlemise ajal piidled sa nutitelefoni või ei lase partneril lauset lõpetada. Sellised käitumismaneerid pole üksnes ebaviisakad, vaid kipuvad üsna kiiresti saama ka harjumuseks. Selle asemel juuruta hoopis sellist töökeskkonda ja ka suhtumist, et igaühel on õigus oma arvamust avaldada ning igaühte peaks ära kuulama.

Kuula inimesi. Kuulamine on aktiivne, mitte passiivne protsess. Kuula, mida sulle räägitakse ning ära mõtle samal ajal omi asju. Samuti ära püüa inimese juttu segada vahele, hakates rääkima oma elust ja tegemistest, vaid küsi oma vestluspartnerilt küsimusi, et ta saaks oma teemat veelgi enam avada. Kui sa näed vaeva, et oma kuulamisharjumusi paremaks muuta, avastad sa peagi, et teised peavad sind heaks kuulajaks ning julgevad sind usaldada. See omakorda tähendab, et sind austatakse ning sinusse suhtutakse hästi.

Püüa kasulik olla. Isegi kui sul on kiire, püüa teisi aidata. See võib ühelt poolt tähendada nii seda, et sa aitad kedagi tema ülesannetega või lihtsalt kuulad inimest. Tänapäeva kiire elutempo juures on väga värskendav, kui keegi võtab aega, et kedagi kuulata.

Ära otsi vabandusi. Kui sa oled mõnes asjas ebaõnnestunud või vale otsuse teinud, siis on mõistlik oma viga tunnistada ja mitte püüda vabandusi leida. Selle asemel julge nentida, et tegid valesti ning luba nii endale kui ka teistele, et edaspidi oled sa oma ülesannete täitmisel tähelepanelikum ning sama viga ei korda.

Püüa vihast lahti lasta. Kui miski ajab sind endast välja, siis ära püüa endas viha maha suruda, vaid julge olla vihane ja ärritunud. Ela viha välja, et siis taas rahulikumana oma tööde-tegemiste juurde naasta. Viha enda sees hoidmine pole vaimsele tervisele hea, sest see võib tekitada või suurendada stressi, millest lahtisaamine on palju keerulisem.

Ole valmis end muutma. Maailm meie ümber muutub ja meie ühes sellega. Ära ole kinni oma vanades arusaamades, vaid mõista, et su ellusuhtumine võib aastate jooksul mööduda. Panusta sellesse, et inimesena areneda: otsi mõni tore uus hobi, loe raamatuid ja hari end. Selline suhtumine näitab ka teistele, et sa püüad olla parem sina.

Allikas: Entrepreneur. Artikkel on ilmunud Äripäevas.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700