Autor: Mait Kraun • 6. juuni 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

4 viisi töötajate õnnetunde ja produktiivsuse tõstmiseks

Foto: Unsplash
Selleks, et muuta töötajad õnnelikuks ja produktiivsemaks, tuleb olla nendega aus ning pakkuda neile mitterahalisi preemiaid, kirjutab konsultatsioonifirma Firebrand Groupi tegevjuht Jeremy Goldman.

Järgnevalt avaldame Jeremy Goldmani arvamusartikli täismahus:

Tööle minemine ei peaks inimesele seostuma vaevalise ja igava tegevusega. Tööga rahulolu ei ole vajalik vaid inimese töö ja eraelu tasakaalu jaoks. Rõõm aitab inimesel olla ka produktiivsem. Juhina on väga oluline aidata kaasa töötajate õnnelikkusele. Seda tuleb teha igapäevaselt.

Kahjuks on seda lihtsam öelda kui teha. Palgakõrgenduse pakkumine võib mõne töötaja tõesti õnnelikumaks teha, aga rahulolu säilitamiseks on vaja enamat. Sa pead andma inimestele põhjuse, miks nad iga päev tööle tulevad. Ainuke põhjus ei tohi olla see, et nad peavad seda tegema.

Kui töötajad on õnnelikud, siis on õnnelikud kõik. Positiivne suhtumine on nakkav ning see võib töötajad muuta ka iseseisvamaks. Tänu sellele paraneb nende kohanemisvõime ja nad saavad stressirohkete situatsioonidega paremini hakkama.

Google on paigutanud oma kontoritesse kott-toolid ning mängukonsoolid. See ei ole odav viis, kuidas oma töötajate südameid võita, aga rohked võimalused võimaldavad neil ka puhata.

Töötajate õnnetaseme hoidmine nõuab pühendumust ja loovust, aga see tasub ära. Allpool on välja toodud neli strateegiat, kuidas oma töötajate rahulolu ja seeläbi ka produktiivsust tõsta.

Paku mitterahalisi preemiaid

Kui sa mõtled pühade ajal kingituste peale, siis tihtipeale tuleb mõttesse raha. See on ju väga hea – inimesed saavad osta seda, mida nad tahavad? Tegelikult on see probleem. Raha on liiga tavaline. See tõestab, et sa ei tunne seda inimest piisavalt ning ei saa aru, mida nad tegelikult tahavad. Tõenäoliselt kulutab inimene raha toidu või kütuse peale. Seda tehes nad ei mõtle selle peale, kuidas kingituse teinud inimene neid meeles pidas

Sama reegel kehtib ka sinu töötajate puhul. Maritzi instituudi ja Incentive Research Foundationi uuringu osalejatele esitleti erinevaid preemiaid, mille hulgast nad said omale sobivaid valida. Suurem osa tundsid suuremat emotsionaalset rahulolu just mitterahalistest kingitustest.

Maritzis inimeste käitumist uuriv Charlotte Blank ütleb, et mitterahalised lisatasud on töötajate jaoks meeldejäävamad. See kehtis kõigi vanusegruppide puhul. „Minu isa mäletab jätkuvalt pagasit, mis ta sai oma esimese müügieesmärgi täitmisel,“ ütles Blank. 2016. aastal Aon Hewitti ja O.C. Tanneri poolt tehtud küsitlusest leiti, et noorema põlvkonna töötajate jaoks oli kõige suurem tunnustus käsitsi kirjutatud kiri. Seega – järgmine kord kui tahad töötajaid tunnustada, siis ole loovam ning proovi välja mõelda mõni mitterahaline tunnustus.

Loo läbipaistev töökeskkond ning ole aus

Oma töötajate premeerimine on suurepärane, aga töötajate rahuolu tagamiseks on vaja mõelda ka selle peale, kuidas töötajaid igapäevaselt koheldakse. Uuringutest on selgunud, et läbipaistvus on peamine faktor, mis mõjutab töötaja õnnetaset. Töötajad hindavad läbipaistvat ja ausat suhtlust. 2017. aastal TINYpule’i poolt läbi viidud uuringust selgus, et läbipaistvus ning töötaja professionaalne areng olid omavahel seoses. Ettevõtetes, kus läbipaistvus oli väiksem, arenesid töötajad aeglasemalt.

Ausus ja otsekohesus võivad sinu meeskonna viia kaugele. Iganädalased kokkusaamised on hea võimalus töötajaid kuulata. Kui sa nende sõnavõttudega arvestad, siis tunnevad nad ennast kasulikuna. Kui sinu eesmärk on muuta töötajad võimalikult produktiivseks, siis peaksid nad diskussiooni kaasama.

Korralda kultuuriüritus

Ehk on parim kingitus selline, mis ei olegi kink? Harris Groupi uuringust selgus, et 20-40 aastased töötajad väärtustavad kogemusi rohkem kui raha. Meeldejääv kogemus annab neile parema põhjuse, miks töö juures rohkem pingutada.

On mitmeid võimalusi, mis ei vaja sinu poolt suurt planeerimist. Näiteks võid osta kogu meeskonnale piletid jalgpalli- või korvpallimatšile, kus nad saavad koos mängu nautida. Sellisel juhul tuleks töötajatele kindlasti muretseda ka head istekohad.

Tõsi, osadele töötajatest ei pruugi jalg- või korvpall meeldida. On ka mitmeid muid viise, kuidas kogemus töötajate jaoks meeldejäävaks muuta. Vaata, millise isiksusega töötajad on ning tee selle põhjal oma otsus.

Aita töötajatel oma karjäär üles ehitada

Kui su töötaja käib tööl selleks, et oma arved ära maksta, siis tõenäoliselt ei naudi ta ka oma igapäevaseid ülesandeid. Aita oma töötajal leida karjääritee, mis aitab tal uusi oskusi omandada ja praeguseid parandada.

Treenimine ja areng võimaldavad töötaja huvid siduda tema tööga. Vastasel juhul leiavad nad selle rolli tõenäoliselt kuskil mujal. Noored (20-40 aastased) kipuvad hoolima rohkem rahulolust kui rahast. See tähendab, et juht peab nende karjääriteega arvestama.

Kui sa pakud oma töötajatel midagi enamat kui raha ning tunned nende arengu vastu huvi, siis nad ei muutu ainult õnnelikumaks – nad muutuvad ka produktiivsemaks.

Artikkel ilmus Äripäevas.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700