Autorid: Signe Ventsel, Carina Kärt Mättikas • 13. veebruar 2024

Kuidas töötajaid tööandja brändingusse kaasata

Tööjõuturg on populatsiooni vananedes vaikselt, kuid visalt, kokku kuivamas ja nüüdseks on enamikule selge, et tööandja bränding on lahutamatu osa iga ettevõtte äristrateegiast. Tugeva ja jätkusuutlikku tööandja brändi taga ei ole aga ainult üks lippu kõrgel hoidev valdkonna spetsialist, vaid terve ettevõte kõigi oma töötajatega.
Autorid Signe Ventsel ja Carina Kärt Mättikas

Tööandja brändingu eksperdid Carina Kärt Mättikas ja Signe Ventsel jagavad kolme olulisemat nõuannet, millest töötajate kaasamisel alustada.

1. Integreeri brändisaadiku tegevused töökultuuri

Iga inimene ettevõttes vastutab tööandja brändi eest ja see peaks olema igale töötajale selge alates esimesest tööpäevast. Väikesed tegevused, mis ettevõtte kui tööandja nähtavust suurendavad, tuleks integreerida oma igapäevaste tööülesannete hulka. Tihti räägime tööandja brändingust strateegilisel tasandil, kuhu läheb palju eeltööd. See on kindlasti oluline, kuid töötajate kaasamine peaks olema lihtne ja saama sama palju tähelepanu.

Proovi kommunikatsiooni ja eeskuju kaudu julgustada inimesi ...

* kasutama ettevõtte nänni – kandma seda pluusi või pusa, mille te hoolega välja valisite ja disainisite, võtma logoga veepudeli trenni kaasa. Selle eelduseks on, et ettevõtte nänn on praktiline, väljaspool tööd kasutatav ja päriselt ka äge.

* ettevõtte sotsiaalmeedia kontosid jälgima ning postitusi kommenteerima ja laikima.

* võtma osa sisemistest initsiatiividest, millest turundustiim hiljem sotsiaalmeedias postitusi teeb.

Kui muuta tööandja brändingu tegevused igapäevasteks, on Sul lihtsam ka uusi töötajaid kaasata, sest neil on loomulik soov sisse sulanduda ja seeläbi lähevad nad tegevustega lihtsamini kaasa.

2. Toeta loomulikke tööandja brändi talente

Me kõik oleme erinevates asjades head ja nii mõnigi töötaja on juba loomult silmapaistev tööandja brändi saadik, kelle jaoks on tavapärane oma töötajakogemust jagada. Sinu ülesanne on neid inimesi tähele panna, neid tunnustada ja omalt poolt toetada. Hea brändisaadik võib läbi selle ainult paremaks saada!

Kuidas loomulikke talente toetada?

* Pane neid tähele – kui näed sotsiaalmeedias töötajat, kes oma kogemust mingil kujul jagab, kirjuta talle ja tunnusta teda. Sellega saab ta motivatsiooni edasi toimetada.

* Jaga nendega tulemusi – kui mõni kandidaat värbamisprotsessis mainib, et on selle töötaja postitusi sotsiaalmeedias näinud ja need on tema ettekujutust ettevõttest kui tööandjast kujundanud, anna sellest brändisaadikule teada. See on otsene tõestus tema kiiduväärt töö mõjust.

* Anna neile võimalus ettevõtet konverentsidel ja karjäärimessidel esindada.

* Paku tuge sisu loomisel – uuri proaktiivselt, kas brändisaadikul on küsimusi oma nähtavuse suurendamise või sisu loomise kohta, ning jaga temaga oma teadmisi või kaasa kedagi turundusmeeskonnast. Ühiselt jõuame palju kaugemale.

3. Õpeta tööandja saadikud sotsiaalmeediat kasutama

Tööandja brändi arendamisel ja saadikute programme läbi viies on selgunud, et inimestel on väga palju hirme ja valearusaamu seoses sotsiaalmeedia kasutamisega. Mida siis teha, et õnnelikud töötajad oskaksid tööandjat ägedust teadlikult ka sotsiaalmeedias välja näidata ja MIKS see üldse oluline on?

Õpetada tuleks just seda, kuidas ühed tööandja saadikud sotsiaalmeedias käituda võiksid. Esmalt võikski tööandja saadikud teha auditi, millised nende isiklikud sotsiaalmeedia kanalid kasutusel on ja mis eesmärgiga. Mida ja kus nad millise fookusega teevad ja millise kanali kaudu tuleb välja nende professionaalsus? Milline on tema isiklik kanal, kus ta ei soovi midagi jagada?

Kui Sa oled juba sotsiaalmeedias mingil kujul esindatud ehk nii-öelda vaikselt piilumas, mida sõbrad seal teevad, siis julgustan seda alati strateegilisemalt kasutama. Me kõik guugeldame inimesi aeg-ajalt info leidmiseks, seepärast meeldivad otsingumootoritele väga sotsiaalmeedia kontod, ja kui need on infost tühjad, profiilipildiks kassike või lilleke, siis see annab ka inimese kohta infot. Alusta auditist ja pane paika põhimõtted, kuidas sotsiaalmeedias tegutsed ja MIKS Sa üldse seal oled - kas ainult laikija, jagaja või lood ka oma ekspertteadmistega sisu.

Tööandja brändi saadikute programmi eesmärk on võimestada ettevõtte töötajaid tööandja maine kujundamisel. Paljud töötajad tahaksid jagada positiivset teavet oma tööandja kohta, kuid ei tea, kuidas seda teha või mida neil on lubatud teha ja mida mitte. Sellepärast ongi oluline paika panna põhimõtted ja anda selge kommunikatsiooniga teada, mida tööandja töötajatelt ootab. Lisaks on sotsiaalne kirjaoskus täna tõepoolest ühe organisatsiooni konkurentsieelis.

Signe Ventsel viib Äripäeva Akadeemias läbi koolitust“Tööandja brändi arendamine läbi teadlike tööandja saadikute”. Järgmine koolituspäev on 29. mail 2024.

Artikkel on ilmunud teemaveebis Personaliuudised.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700