Autor: Kristina Pärnaste • 7. mai 2024

Töö haigla sekretärina: „Töötasin aasta kodukontoris andmesisestajana ja tundsin, et tahaks inimeste sekka“

Üht oma tavalist tööpäeva kirjeldab ITK Järve üksuse õendusabiosakonna sekretär Kristina Pärnaste.

Päev algab alati osakonna koosolekuga, sellele järg­neb kliiniku koosolek direktori ja õendusjuhtidega. Mina kannan ette oma osakonna hetkeseisu ja saan omakorda teada, kes just sellel päeval haiglast välja kirjutatakse.

Minu ülesanne on tagada, et kui patsient meilt lahkub, oleks tal kaasas epikriis ja ravisoovitus ning sageli päris pikk ravimite nimekiri patsiendile, aga mõnikord koostame eraldi nimekirja ja patsienti hooldavatele sugu­laste või hooldekodu jaoks.

Sama materjal tuleb edastada kolme päeva jooksul ka Terviseportaali, kust seda näeb nii patsient kui ka perearst. Kuna meie kliiniku patsientidel on peamiselt üks põhi­diagnoos ja paarkümmend kaasuvat diagnoosi ning rohkelt ravimeid, siis on väga tähtis, et raviskeem ja selgitused, kuidas ravimeid võtta, oleks väga täpselt kirjas. Kuna raviskeem ja pikad raviminimekirjad on paberil, tuleb need minul kõik arvutisse toksida.

Tavaliselt püüame paberid korda ajada üks päev varem, et mitte jääda viima­sele minutile. Aga ootamatusi ikka vahel tekib.

Kui lahkujate asjad saavad korda, siis algab eelmisel päeval tulnud uute patsientidega tegelemine - tuleb kor­raldada õendusabi osutamise lepinguallkirjastamine.

Lepingu peab allkirjastama patsient või, kui ta ei ole selleks võimeline, siis keegi tema lähedastest. See on üks paras detektiivitöö, sest kui sugulasi on mitu, tuleb hakata neile helistama, et välja selgitada, kes jääb kontaktisikuks. Keeruliseks läheb olukord juhul, kui sugulased omavahel läbi ei saa ja kokkuleppele ei jõua, siis jääme meie nende vahele. Tervisekassa tasub haige eest 85%, ülejäänu on patsiendivõi tema lähedaste maksta, seepärast on oluline, et kõik saaks lõpuks korda.

Kui patsiendi lähedastel on muresid ja küsimusi, siis tihti on minu number see, mille nad suudavad üles leida näiteks arvetelt või infolehelt. Ma vastan alati, minu mee­lest on see inimlik ja loomulik.

Sekretäri töö Järvel asuvas õendusabikliinikus on mõnevõrra erinev tööst teistes kliinikutes, sest lisaks haiguslugude lõpetamisele ja kokkupanemisele, arstide ja õdede koostöö organiseerimisele kuulub sekretäri tööülesannete hulka märkimisväärne aeg suhtlusele patsiendi sugulaste ja lähedastega. Sekretärina pöördutakse minu poole igasuguste küsimustega ka kolleegide poolt, olgu see siis, et printer ei tööta või kuidas kasutada haigla infosüsteeme.

Ma töötasin aasta kodukontoris andmesisestajana ja tundsin, et tahaks inimeste sekka. Kandideerisin ja osutusin valituks. Lõpetasin eelmisel aastal tervishoiusekretäri kutse­õppe esimese lennu Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis jama tunnen, et sellest on minu töös väga palju kasu.

Artikkel ilmus Ida-Tallinna Keskhaigla sõnumites aprillis 2024.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700