11. jaanuar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Töökoht veel olematutes valdkondades

Mõistmaks, mis on oluline olnud blogi lugejatele, tegin postituste TOP10. Praktilise sisuga ja konkreetsete nippidega (kuidas koostada hea CV või määrata oma brändi) postitused on selgelt kõige populaarsemad, mis tähendab, et blogi täidab oma eesmärki anda oma brändi kujundamiseks, arendamiseks ja esitlemiseks vajalikke nippe.

Enne kui läheme uute teemade juurde, jagan seitset mõtet, mis postituste esikümmet üle lugedes tekkis:

1. CV koostamine on oluline ja kergesti omandatav oskus. Valem: leia üles oma tugevused, mis on antud töökohal olulised, räägi tõtt ja käitu oma väärtustest lähtuvalt, uuenda CV-d täiendkoolituste, projektide ja oluliste töödega, et vahepeal tehtu ei ununeks. See on ka hea viis jälgida oma arengut ja seda, kas jätkuvalt sammud oma seatud eesmärgist lähtuvalt. 

2. Persoonibrändi mudel on vahend, tööriist, mis segab kokku karjääriplaneerimise, isikliku arengu ja turunduse. Oled sa sekretär, raamatupidaja, juht, advokaat või koduperenaine - sul on juba oma bränd „Mina“. Rakenda ja arenda ja seda teadlikult.

3. President T.H.Ilves nentis oma uusaastakõnes, et tuleb leida tegevusi ja töid valdkondades, mida ehk pole veel loodud. Mulle tundub, et oma oskuste ja huvide kasutamine või kujundamine oma igapäevaseks tööks, on järjest lihtsam. Mõni loob suhtlusportaali, mõni leiutab isekasvatava lillepoti, mõni alustab laste päevahoiuga või õmbleb rahvusornamentikaga kleite. Mis on see oskus või huvi, millega tahaksid sina tegeleda? Uus on taasavastatud vana, uusi ja põnevaid väljakutseid saab nii olemasolevalt töökohalt kui ka oma erinevaid hobisid ja ideid rakendades.

4. Organisatsioon vajab oma võimete kõrgusel olemiseks õigeid inimesi ja inimesed tahavad õiget kohta, kus end teostada, anda oma panus. See tähendab vastastikkust avatust ja valmisolekut teineteise vajadusi aktsepteerida, aga ka teadmist oma võimetest ja valikutest.

5. Sa oled iseenda parim (ja lõpuks ka ainuke) motiveerija. Leia nipid, mis aitavad sul langusperioodist välja tulla, tunneta oma töörütmi, et võimalusel tööülesanded vastavalt sättida. Kui vaja, siis puhka, sest kindlasti on Murphy seadus selle kohta, kuidas kui puhkust liiga palju edasi lükata, jääd haigeks just kõige ebasobivamal ajal (nii sulle kui ka tööandjale).

6. Unista. Veel olulisem: pane tähele neid hetki, kui oled mõne unistuse teostanud. On kummaline paradoks, et see viimane osa jääb meil tihtipeale tähelepanuta ja nii võib jääda mulje, nagu meie soovid ei täituks.

7. Sinu kaubamärgiks võib olla kasvõi sinu hääl. Näiteks Toomas Lasmann kasutas oma häält töövahendina üle 40ne aasta. Mis on sinu kaubamärk?

Kas aastal 2012 võime juba lugeda uutest põnevatest ametikohtadest, „vabadest agentidest,“ kes liiguvad asutusest asutusse oma kindlaid teadmisis ja oskusi rakendades? Mis saab uuel aastal oluliseks konkurentsieeliseks? Eks seda saab juba aasta pärast teada.

Need olid minul tekkinud mõtted, küllap sul tekivad omad mõtted ja seisukohad. Blogi TOP10 saad vaadata siin.

Millest tahad juba järgmine kord persoonibrändi blogist lugeda? Kirjutan postitusi sinu jaoks ja mulle on oluline mõista, mida lugejad tahavad ja endale kasulikuks peavad. Koostasin küsimustiku, et saaksid jagada oma mõtteid, leiad selle siit. Tänan juba ette!

Autor: Urve Vilk, Persoonibrändi blogi - Liisi Toom

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700